U susret konferenciji InterConnect B2B

Kako da se dobavljači iz Srbije pripreme za susret sa globalnim kompanijama?

Bolji posaoIzdvajamoSrbija

25.4.2023 15:49 Autor: Milica Rilak 4

Kako da se dobavljači iz Srbije pripreme za susret sa globalnim kompanijama? Kako da se dobavljači iz Srbije pripreme za susret sa globalnim kompanijama?
U sredu, 26. aprila počinje InterConnect B2B konferencija, na kojoj će se okupiti više od 150 predstavnika domaćih i kompanija iz regiona, sa ciljem... Kako da se dobavljači iz Srbije pripreme za susret sa globalnim kompanijama?

U sredu, 26. aprila počinje InterConnect B2B konferencija, na kojoj će se okupiti više od 150 predstavnika domaćih i kompanija iz regiona, sa ciljem da se povežu sa nemačkim, italijanskim, švajcarskim, poljskim i švedskim partnerima kako bi postale deo njihovog dobavljačkog lanca.

Kako se predstaviti potencijalnom partneru koji ostvaruje promet od 17 milijardi evra godišnje? O tome smo razgovarali sa menadžerom za razvoj tržišta projekta „Velika mala privreda“ Bojanom Jankovićem koji poručuje da nema razloga za tremu, jer se do tih 17 milijardi evra dolazi upravo kroz hiljade manjih ugovora.

U Privrednoj komori Srbije okupiće se predstavnici srpskih i regionalnih kompanija svih veličina, kojima je zajedničko da posluju u metalskoj i metaloprerađivačkoj, gumarskoj, industriji plastike i inovacija u zdravstvu. Među onima koji traže partnere u lancu dobavljača biće predstavnici kompanija thyssenkrupp Automotive, Roche Diagnostics, DBW, EAO, SAG Tubi, Skylotec, Plast-Met i drugih.

InterConnect B2B konferencija je mesto gde se sprske kompanije iz sektora mašina i opreme sastaju sa međunarodnim kupcima koji imaju konkretan plan nabavke i jasno izražen interes za pronalaženje srpskih dobavljača. Oni nisu članovi poslovnih delegacija, političkih poseta, oni su u Srbiji sa jednom namerom, da pronađu nove partnere i potpišu nove ugovore. Kao dodata vrednost i signal ozbiljnosti, kupci će dan nakon konferencije posetiti najperspektivnije dobavljače“, kaže za Biznis.rs Bojan Janković.

Image by snowing on Freepik

Na naše pitanje treba li se „plašiti“ veličine potencijalnog partnera, s obzirom na to da se među učesnicima konferencije nalaze predstavnici kompanija sa godišnjim obrtom od milion evra, ali i 17 milijardi evra, odgovara da nema razloga za tremu.

„Do 17 milijardi evra prometa dolazi kao rezultat hiljada manjih ugovora, a među tim ugovaračima već se nalaze i neke među najboljim srpskim kompanijama. Sama činjenica da visoko rangirani direktori nabavke kompanija kupaca dolaze na InterConnect govori jasno o njihovim namerama„, kaže Janković i podseća da su kupce selektovali predstavnici kompanije Convestenics, koja ima veliko iskustvo u oblasti industrijskog pod-ugovaranja.

„Jedan od ciljeva događaja je da ponudi mogućnosti za poslovno povezivanje širokom spektru srpskih dobavljača. Velike kompanije imaju stroge kriterijume za odabir partnera i zahtevaju standarde u poslovanju koje možda ne mogu svi da ispune. Diverzifikacijom kupaca postižemo da i manje srpske kompanije dobiju mogućnost za nove ugovore„, naglašava Janković.

Foto: Freepik.com

Ono što svima treba da bude jasno je da je velika prednost srpskih kompanija njihova fizička lokacija i povezanost sa evropskom privredom, ali da to nije i dovoljan razlog da „pobede“ u trci za potencijalnog dobavljača, ma koliko se danas evropske kompanije okrenute konceptu near-shoringa odnosno „skraćivanja“ dobavljačkih lanaca.

„Potencijalni dobavljač treba da bude spreman da predstavi svoju firmu, kapacitete i namere na engleskom ili nemačkom jeziku, u svega 25 minuta. Za to vreme treba da objasni šta su konkurentske prednosti kompanije, uključujući tu veštine kojima raspolažu njeni kadrovi, sertifikate kojima raspolaže, ključna izvozna tržišta, postojeće kupce“, objašnjava Janković.

Posebna pažnja tokom konferencije biće posvećena nemačkom zakonu o proceni dobavljačkih lanaca i održivosti poslovanja. Pitali smo kako da domaća firma najbolje predstavi taj aspekt svog poslovanja – poštovanje osnovnih ljudskih prava i standarda održivog poslovanja, odgovornog prema životnoj sredini?

„Gotovog rešenja u vidu novog standarda ili vodiča nema. Operativna primena je na samim kompanijama i njima takođe znači spreman dobavljač. Dakle, srpske kompanije treba da budu potpuno transparentne i spremne da pomognu i samim kupcima u predstavljanju i evaluaciji sopstvenog poslovanja„, ističe Janković.

Sagovornik Biznis.rs podseća da konferenciju InterConnect organizuju partnerski sa Privrednom komorom Srbije i firmom Convestenics.

„To je jedan od vidova podrške koju pružamo malim i srednjim preduzećima iz sektora mašina i opreme u okviru projekta Velika mala privreda, koji finansira USAID a realizuje ACDI/VOCA“, zaključio je Janković.

  • ELLA

    25.4.2023 #1 Author

    Odlična prilika za osvajanje novih tržišta

    Odgovori

  • MAJA

    26.4.2023 #2 Author

    Verujem da nije bilo lako ali da su naši privrednici napravili dobar plan za nastup

    Odgovori

  • SHALIMAR

    26.4.2023 #3 Author

    Imamo mi dosta dobrih firmi koji ce se velikim kompanijama predstaviti u najboljem svetlu…

    Odgovori

  • SENSEI

    27.4.2023 #4 Author

    Treba sa svima ostvarivati dobro saradnju, ma koja država bila u pitanju

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.