Sajam Gamescom počinje 23. avgusta

Prvi organizovani nastup srpske gejming industrije na sajmu u Kelnu

InovacijePreduzetnikSrbija

21.8.2023 14:46 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Prvi organizovani nastup srpske gejming industrije na sajmu u Kelnu Prvi organizovani nastup srpske gejming industrije na sajmu u Kelnu
Srbija će prvi put imati Nacionalni štand na najvećem svetskom gejming sajmu Gamescom koji se održava u Kelnu od 23. do 27. avgusta, najavila... Prvi organizovani nastup srpske gejming industrije na sajmu u Kelnu

Srbija će prvi put imati Nacionalni štand na najvećem svetskom gejming sajmu Gamescom koji se održava u Kelnu od 23. do 27. avgusta, najavila je Privredna komora Srbije (PKS).

Svoja dostignuća, u organizaciji Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) i uz podršku PKS i Evropske banke za obnovu i razvoj, predstaviće devet kompanija: Two Desperados, Art Bully, Gamebizz Consulting, Spring Onion Studio, Digital Asset Tailors, Onyx Studio, Fortuna Esports, kao i studiji Shosha Games i Phobos.

Radi se o kompanijama koje ne proizvode samo igre, već se bave e-sportom, prave trejlere, animacije, karaktere i grafičke elemente za domaće i strane klijente, bave se konsaltingom u oblasti marketinga, monetizacije i poslovnog razvoja u domenu gejminga.

„Pod sloganom The New Frontier of European Game Dev, u fokusu našeg predstavljanja biće afirmacija vrhunskih domaćih talenata, originalnih igara koje nastaju u Srbiji, kao i kvalitetnih servisa koji mogu biti zanimljivi globalnim igračima“, istakli su iz PKS.

Direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS Mihailo Vesović ocenio je da je podrška nastupu srpskih developera u gejmingu znak da je prepoznata važnost domaće gejming industrije u okviru brzorastućeg IT sektora.

„Ono što ovu industriju čini posebno važnom jeste činjenica da u okviru nje rade i mnoge struke koje ne povezujemo direktno sa informacionim tehnologijama, poput psihologa, scenarista, muzičkih i likovnih umetnika, dizajnera i drugih. O potencijalu gejming industrije Srbije, koja je već regionalni lider, govori i podatak da je prošle godine 15 najvećih domaćih gejming kompanija prihodovalo čak 150 miliona evra, a video igre proizvedene u Srbiji u 2022. godini igralo je više od 100 miliona ljudi širom sveta“, rekao je Vesović.

Gamescom, jedan od tri ključna globalna događaja gejming industrije, u Kelnu je prošle godine imao 265.000 posetilaca iz 100 zemalja, 1.100 izlagača iz 53 zemlje i 230 miliona pregleda online sadržaja tokom samog sajma.

Gejming industrija Srbije zapošljava oko 2.500 stručnjaka iz najrazličitijih branši, a samo ove godine potrebno je 330 novih zaposlenih. Više od polovine svih igara su originalna intelektualna svojina, a sve više ima i pružaoca usluga koje su specifične za gejming industriju.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...