Uticaj veb-sajta i brendirane e-pošte na poslovanje kompanija na internetu
BiznisHi-techInovacijePoslovanjeSrbija
17.3.2022 10:48 Autor: Stefan Petrović 13
Zbog ogromnog uticaja koji internet ima na ponašanje kupaca, ali i njegovog značaja za komunikaciju između korisnika i prodavaca, veb-sajt i brendirana e-pošta igraju sve važniju ulogu.
Kako je navedeno u istraživanju „Uticaj veb-sajta i brendirane e-pošte na poslovanje kompanija na internetu“, koje je Fondacija Registar nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS) sprovela u oktobru prošle godine, razlozi zbog kojih bi offline biznis trebalo da se proširi i na online svet su sticanje kredibiliteta, lakši dolazak do kupaca, proširivanje tržišta, veća konkurentnost, mogućnost multimedijalne komunikacije sa klijentima, dostupnost 24/7 i mala početna ulaganja.
Rezultat ovog istraživanja je da su veb-sajt i e-pošta krucijalni način na koji kupci istražuju brendove, pretražuju njihovu ponudu i komuniciraju sa njima, a glavna uloga ovih kanala je informisanje klijenata i stvaranje njihovog poverenja.
Kako se navodi, naziv domena je stavka kojoj kupci pridaju veliki značaj što sugeriše da je domenska ekstenzija od ogromne važnosti za uspešno onlajn prisustvo svake firme.
Ključni nalazi iz istraživanja su sledeći: ljudi kupuju putem interneta barem jednom godišnje, 77 odsto onih koji kupuju onlajn čini to preko zvaničnog sajta kompanije, a znatno ređe preko društvenih mreža. Takođe, pored kupovine, ljudi se putem interneta obraćaju prodavcu i kada treba dodatno da se informišu.
Kada je reč o Srbiji, najveći broj veruje „.rs“ domenu, dok duplo manji broj ljudi veruje domenu „.com“, a glavni razlog je što prvi sugeriše domaću kompaniju koja je proverena od strane domaćih autoriteta.
Cilj pomenutog istraživanja jeste da se da odgovor na pitanje u koju svrhu i na koji način ljudi koriste internet, kada je u pitanju kupovina, kolika je važnost veb-sajta u ovom procesu, kao i e-mail adrese. Obuhvaćeno je 509 ispitanika koji su u poslednjih godinu dana aktivno kupovali onlajn.
Pretraga na internetu pre kupovine
Iako 97 odsto populacije iz istraživanja koristi društvene mreže, samo 57 odsto njih koristi mreže za kupovinu stvari preko interneta. Pored toga, u istom procentu mreže služe i za praćenje brendova koji ih zanimaju.
Najveći procenat ispitanika, 92 odsto njih, reklo je da koristi društvene mreže za komunikaciju sa prijateljima i porodicom, a 77 odsto za praćenje vesti i događaja.
Takođe, gotovo svi ispitanici (99 odsto) pre kupovine željene stvari koriste mogućnost pretrage na internetu, 98 odsto upoređuje cene na internetu, 99 odsto je izvršilo naručivanje usluge onlajn putem, 94 odsto koristi onlajn korisničke servise, dok je 85 odsto njih platilo onlajn.
Pročitajte još:
Kada je reč o veb-sajtu, bez zvaničnog sajta korisnici imaju problem da potvrde identitet preduzeća, da saznaju način na koji ih mogu kontaktirati, ali i da ih pronađu na internetu.
Kada je reč o e-adresi, rezultati kažu da ispitanici daju prednost brendiranoj e-adresi, budući da je ona nešto što identifikuje jedno preduzeće, jasno govori ko stoji iza njega i može služiti kao potpuno besplatna reklama.
„Naime, svaki put kada neko dobije poruku sa brendiranog e-maila videće naziv firme, čime se povećava verovatnoća da će mu ona ostati u sećanju“, navodi se u istraživanju.
JOVANA
17.3.2022 #1 AuthorU 21 veku se podrazumeva da svaka firma ima neku prezentaciju na internetu ;D
SNEZANA
17.3.2022 #2 AuthorLepo receno,licna karta jednom recju
MARA
17.3.2022 #3 AuthorTako je, elektronska vizit karta.
ZVE84
17.3.2022 #4 AuthorTako je, krenite od sebe… I proizvodi i informacije i usluge…
MIŠKOVIĆ
17.3.2022 #5 Authorvrlo korisno za izdvajanje najboljih brend je ono što prodaje proizvod. dugo se razvija ali kvalitet uvek pobeđuje
Maša
17.3.2022 #6 AuthorKoga nema na internetu, taj i ne postoji
Anna
17.3.2022 #7 AuthorDobar sajt je 99% reklame
Emilija
17.3.2022 #8 AuthorInternet je cudo!
BIJUTI27
17.3.2022 #9 AuthorBez interneta se danas ne može.
GOCA BG
17.3.2022 #10 AuthorImaju svoj licni pecat i sve je jasno i transparentno…
ZVEZDICA01
18.3.2022 #11 AuthorBez reklame na internetu se ne može!
IVAN
18.3.2022 #12 AuthorVeliki uticaj interneta za poslovanje svih firmi u 21.veku.
IVAN
18.3.2022 #13 AuthorReklama jako bitna