Najviše ljudi u Srbiji veruje ".rs" domenu

Uticaj veb-sajta i brendirane e-pošte na poslovanje kompanija na internetu

BiznisHi-techInovacijePoslovanjeSrbija

17.3.2022 10:48 Autor: Stefan Petrović 13

Uticaj veb-sajta i brendirane e-pošte na poslovanje kompanija na internetu Uticaj veb-sajta i brendirane e-pošte na poslovanje kompanija na internetu
Zbog ogromnog uticaja koji internet ima na ponašanje kupaca, ali i njegovog značaja za komunikaciju između korisnika i prodavaca, veb-sajt i brendirana e-pošta igraju... Uticaj veb-sajta i brendirane e-pošte na poslovanje kompanija na internetu

Zbog ogromnog uticaja koji internet ima na ponašanje kupaca, ali i njegovog značaja za komunikaciju između korisnika i prodavaca, veb-sajt i brendirana e-pošta igraju sve važniju ulogu.

Kako je navedeno u istraživanju „Uticaj veb-sajta i brendirane e-pošte na poslovanje kompanija na internetu“, koje je Fondacija Registar nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS) sprovela u oktobru prošle godine, razlozi zbog kojih bi offline biznis trebalo da se proširi i na online svet su sticanje kredibiliteta, lakši dolazak do kupaca, proširivanje tržišta, veća konkurentnost, mogućnost multimedijalne komunikacije sa klijentima, dostupnost 24/7 i mala početna ulaganja.

Rezultat ovog istraživanja je da su veb-sajt i e-pošta krucijalni način na koji kupci istražuju brendove, pretražuju njihovu ponudu i komuniciraju sa njima, a glavna uloga ovih kanala je informisanje klijenata i stvaranje njihovog poverenja.

Kako se navodi, naziv domena je stavka kojoj kupci pridaju veliki značaj što sugeriše da je domenska ekstenzija od ogromne važnosti za uspešno onlajn prisustvo svake firme.

Ključni nalazi iz istraživanja su sledeći: ljudi kupuju putem interneta barem jednom godišnje, 77 odsto onih koji kupuju onlajn čini to preko zvaničnog sajta kompanije, a znatno ređe preko društvenih mreža. Takođe, pored kupovine, ljudi se putem interneta obraćaju prodavcu i kada treba dodatno da se informišu.

Kada je reč o Srbiji, najveći broj veruje „.rs“ domenu, dok duplo manji broj ljudi veruje domenu „.com“, a glavni razlog je što prvi sugeriše domaću kompaniju koja je proverena od strane domaćih autoriteta.

Onlajn šoping
Foto: Pixabay.com

Cilj pomenutog istraživanja jeste da se da odgovor na pitanje u koju svrhu i na koji način ljudi koriste internet, kada je u pitanju kupovina, kolika je važnost veb-sajta u ovom procesu, kao i e-mail adrese. Obuhvaćeno je 509 ispitanika koji su u poslednjih godinu dana aktivno kupovali onlajn.

Pretraga na internetu pre kupovine

Iako 97 odsto populacije iz istraživanja koristi društvene mreže, samo 57 odsto njih koristi mreže za kupovinu stvari preko interneta. Pored toga, u istom procentu mreže služe i za praćenje brendova koji ih zanimaju.

Najveći procenat ispitanika, 92 odsto njih, reklo je da koristi društvene mreže za komunikaciju sa prijateljima i porodicom, a 77 odsto za praćenje vesti i događaja.

Takođe, gotovo svi ispitanici (99 odsto) pre kupovine željene stvari koriste mogućnost pretrage na internetu, 98 odsto upoređuje cene na internetu, 99 odsto je izvršilo naručivanje usluge onlajn putem, 94 odsto koristi onlajn korisničke servise, dok je 85 odsto njih platilo onlajn.

Kada je reč o veb-sajtu, bez zvaničnog sajta korisnici imaju problem da potvrde identitet preduzeća, da saznaju način na koji ih mogu kontaktirati, ali i da ih pronađu na internetu.

Kada je reč o e-adresi, rezultati kažu da ispitanici daju prednost brendiranoj e-adresi, budući da je ona nešto što identifikuje jedno preduzeće, jasno govori ko stoji iza njega i može služiti kao potpuno besplatna reklama.

„Naime, svaki put kada neko dobije poruku sa brendiranog e-maila videće naziv firme, čime se povećava verovatnoća da će mu ona ostati u sećanju“, navodi se u istraživanju.

  • JOVANA

    17.3.2022 #1 Author

    U 21 veku se podrazumeva da svaka firma ima neku prezentaciju na internetu ;D

    Odgovori

    • SNEZANA

      17.3.2022 #2 Author

      Lepo receno,licna karta jednom recju

      Odgovori

      • MARA

        17.3.2022 #3 Author

        Tako je, elektronska vizit karta.

        Odgovori

        • ZVE84

          17.3.2022 #4 Author

          Tako je, krenite od sebe… I proizvodi i informacije i usluge…

          Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    17.3.2022 #5 Author

    vrlo korisno za izdvajanje najboljih brend je ono što prodaje proizvod. dugo se razvija ali kvalitet uvek pobeđuje

    Odgovori

  • Maša

    17.3.2022 #6 Author

    Koga nema na internetu, taj i ne postoji

    Odgovori

  • Anna

    17.3.2022 #7 Author

    Dobar sajt je 99% reklame

    Odgovori

  • Emilija

    17.3.2022 #8 Author

    Internet je cudo!

    Odgovori

  • BIJUTI27

    17.3.2022 #9 Author

    Bez interneta se danas ne može.

    Odgovori

  • GOCA BG

    17.3.2022 #10 Author

    Imaju svoj licni pecat i sve je jasno i transparentno…

    Odgovori

  • ZVEZDICA01

    18.3.2022 #11 Author

    Bez reklame na internetu se ne može!

    Odgovori

  • IVAN

    18.3.2022 #12 Author

    Veliki uticaj interneta za poslovanje svih firmi u 21.veku.

    Odgovori

  • IVAN

    18.3.2022 #13 Author

    Reklama jako bitna

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.