Silvija Moskera, komercijalna direktorka kompanije Wizz Air, za Biznis.rs o ključnim trendovima u avio-industriji

Wizz Air ove godine nudi 30 miliona sedišta na tržištu jugoistočne Evrope

InfrastrukturaIntervjuIzdvajamoPoslovanjeRegionSrbija

23.4.2024 12:51 Autor: Milica Rilak 8

Wizz Air ove godine nudi 30 miliona sedišta na tržištu jugoistočne Evrope Wizz Air ove godine nudi 30 miliona sedišta na tržištu jugoistočne Evrope
Tržište jugoistočne Evrope (JIE), u koje spada i Srbija, veoma je važno za nas – ovde smo prisutni od 2005. godine, zabeležili smo značajan... Wizz Air ove godine nudi 30 miliona sedišta na tržištu jugoistočne Evrope

Tržište jugoistočne Evrope (JIE), u koje spada i Srbija, veoma je važno za nas – ovde smo prisutni od 2005. godine, zabeležili smo značajan rast i nastavljamo da rastemo, pa se u ovom regionu osećamo kao kod kuće, kaže za Biznis.rs Silvija Moskera (Silvia Mosquera), komercijalna direktorka kompanije Wizz Air.

Na Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope (SEAS), koji se po četvrti put održava u Beogradu, sa našom sagovornicom smo razgovarali o ključnim trendovima u avio-industriji, uticaju geopolitičkih dešavanja, ali i problema sa Pratt&Whitney motorima na poslovanje Wizz Air-a, kao i o razlozima zbog kojih se mađarski niskotarifni avio-prevoznik ponosi titulom „najzelenijeg“ u Evropi.

Komercijalna direktorka Wizz Air-a predstavila je na SEAS 2024 strategiju te kompanije za region jugoistočne Evrope (JIE). Na domaćem tržištu, prema podacima globalne analitičke kompanije u oblasti vazduhoplovstva CAPA, Wizz Air je pozicioniran odmah iza lidera Air Serbia među top pet kompanija, dok Moskera ističe da su lideri i na drugim tržištima JIE, kao što su Severna Makedonija, Albanija i Rumunija.

„To je prostor na kome se osećamo kao kod kuće“, ističe Moskera i skreće pažnju da je ključ strategije Wizz-a za taj region – očuvanje kapaciteta, s obzirom na to da su se, kao i druge avio-kompanije širom sveta, suočili sa problemom u vezi sa Pratt&Whitney motorima koji je doveo do toga da deo flote bude prizemljen dok ne prođe inspekcija.

„Mi smo očuvali kapacitete zahvaljujući, između ostalog, isporukama novih letelica ili produžetku lizinga. Izuzetno nam je važno da sačuvamo tržišni udeo u ključnim regionima. To znači da ove godine nudimo 30 miliona sedišta u Jugoistočnoj Evropi, a Srbija, Zapadni Balkan i JIE su deo naše strategije za budućnost“, poručila je sagovornica Biznis.rs.

Rast poslovanja Wizz Air-a, kako naglašava, ne usporava niti će „zakočiti“ problem sa motorima.

„Kapacitete u Srbiji smo očuvali, nismo pribegli smanjenju, a naše prisustvo raste na tržištu Albanije. Štaviše, u regionu JIE otvorili smo devet novih ruta – pet u Rumuniji, tri u Albaniji i jednu u Severnoj Makedoniji“, kaže Moskera.

Foto: Wizz Air

Na poslovanje te aviokompanije utiču i geopolitički problemi, poput aktuelnog sukoba na Bliskom Istoku, a naša sagovornica ističe da se pri odlučivanju o tome da li će leteti ili ne Wizz Air rukovodi isključivo motoom – bezbednost na prvom mestu.

„Imamo značajno prisustvo na tržištima Izraela i Jordana i konstantno procenjujemo kakva je situacija na terenu. Ako procenimo da je sigurno – onda letimo“, naglašava.

Putnici sve više rezervišu sedišta „na klik“

Osvrćući se na ključne trendove u avio-prevozu, Moskera kaže da su dva nezaobilazna – digitalizacija, održivost i upotreba veštačke inteligencije (AI).

„Beležimo ogroman rast online rezervacija, i to uglavnom putem mobilnih telefona. Štaviše, 70 odsto putnika rezerviše svoje mesto u avionu putem telefona, tako da očekujemo da se rast u tom domenu nastavi i u narednim godinama“, naglasila je.

Wizz Air, takođe, uveliko koristi alat zasnovan na veštačkoj inteligenciji za predviđanje i ublažavanje mogućih poremećaja. Kada je reč o održivosti, ova kompanija nosi titulu „najzelenijeg“ avio-prevoznika u Evropi.

„Ulažemo u korišćenje održivog avio-goriva (SAF) i u skladu sa tim gradimo partnerstva sa proizvođačima, kao i startapima kao što je FireFly, zato što je naš cilj da do 2030. godine koristimo održivo gorivo na 10 odsto naših letova„, rekla nam je Moskera.

Wizz Air je, inače, uložio pet miliona funti u FireFly koji razvija tehnologiju za preradu kanalizacionog mulja u biogorivo.

„Takođe, kada je reč o ugljeničnim emisijama, imamo najefikasniju flotu sa Airbus 320 Neo letelicama. Ako imate efikasnije letelice, one troše manje goriva. Takođe, oko 70 odsto putnika traži održive avio-prevoznike – dakle, to je vrlo relevantno za naše korisnike i to je investicija koja će nam obezbediti da ostanemo veoma konkurentni u budućnosti“, zaključila je Silvija Moskera u razgovoru za Biznis.rs.

  • LENA

    23.4.2024 #1 Author

    Njihova strategija rasta u regionu jugoistočne Evrope je impresivna, a fokus na digitalizaciju i održivost je korak u pravom smeru.

    Odgovori

  • PAVLE-2005

    23.4.2024 #3 Author

    Punih krila napred

    Odgovori

  • SENSEI

    24.4.2024 #4 Author

    Trebalo bi i onda da avio karte budu nešto jeftinije onda

    Odgovori

  • gagica

    28.4.2024 #6 Author

    Generalno aviokompanije odlicno posluju

    Odgovori

  • Stasa

    28.4.2024 #7 Author

    Bravo

    Odgovori

  • PIKSI

    28.4.2024 #8 Author

    Bravoo najbolji su!

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...