Arabian Travel Market se koncentriše na luksuzna putovanja kako globalna potražnja raste
20.3.2025 11:31 Autor: Redakcija Biznis.rs 2



Arabian Travel Market (ATM) u Dubaiju će u fokusu imati sektor luksuznog turizma kada se ovaj sajam vrati u Svetski trgovinski centar Dubaija od 28. aprila do 1. maja ove godine. Sajam okuplja vrhunske ugostiteljske brendove, uticajne ličnosti iz industrije i inovativne turističke destinacije, a sam događaj će prikazati najnovije trendove i uvide koji oblikuju vrhunski segment putovanja, prenosi Travel Daily News.
Prema McKinsey and Company, očekuje se da će potražnja za luksuznim turizmom i ugostiteljstvom rasti brže od bilo koje druge industrije. Ovo je uglavnom zbog sve većeg broja ljudi sa “visokom neto vrednošću” na globalnom nivou i rastućeg segmenta putnika željnih luksuznih putovanja koji su spremni da izdvoje veće sume novca na putovanjima na tzv. premium iskustva.
Istraživanje sugeriše da će luksuzni turizam i ugostiteljstvo dostići 391 milijardu dolara do 2028. godine, u odnosu na 239 milijardi dolara 2023. godine, dok će Azija dobiti značajnu poziciju u segmentu tržišta. U prilog ovom trendu, podaci koje je nedavno objavio Statistički centar Saveta za saradnju arapskih zemalja Zaliva (GCC) otkrivaju da su zemlje GCC-a zaradile 110,4 milijarde dolara prihoda od međunarodnog turizma u 2023. Najveći udeo turista dolazi iz azijsko-pacifičkog regiona (38 odsto), zatim sa Bliskog istoka (25,8 odsto), iz Afrike (25,8 odsto) i iz Evrope (25,28 odsto), Amerike (4,3 odsto).
Azija je među najbrže rastućim tržištima za izlagače na ATM, i može se pohvaliti povećanjem od 27 odsto na nacionalnoj destinaciji za turističke izlete u regionu ove godine. Zemlje poput Japana, Maldiva, Južne Koreje, Indije i Tajlanda pokreću ovaj rast, zajedno sa regionalnim turističkim zajednicama kao što su Radžastan Turizam, Goa, Puket, Hong Kong i Džakarta, što sve doprinosi širenju prisustva Azije na ATM 2025 i rastućem fokusu na luksuzna putovanja.

Region GCC je idealno pozicioniran da udovolji putnicima “visoke neto vrednosti” koji traže najluksuznije hotele i ekskluzivna iskustva. Da bi zadovoljile rastuću potražnju, zemlje GCC-a su na putu da dodaju 400.000 hotelskih soba u svoju ponudu do 2030. godine, nakon dodavanja 35.000 soba u poslednjoj deceniji.
Luksuzna putovanja se transformišu u smislu preferencija potrošača, pri čemu putnici sve više daju prioritet luksuznim kulturnim, umetničkim i avanturističkim iskustvima. Ugostiteljski brendovi širom sveta prilagođavaju se da zadovolje ovu potražnju, dok je održivost postala ključni fokus, posebno u GCC-u, gde hoteli sprovode ekološke inicijative kako bi se uskladili sa rastućom sklonošću odgovornim, vrhunskim putovanjima.

Poboljšana dostupnost takođe preoblikuje luksuzna putovanja, a destinacije u nastajanju imaju koristi od poboljšane povezanosti i razvoja butik hotela, eko odmarališta i ekskluzivnih odmarališta. Prošle godine na ATM-u, Mastercard je predstavio svoj Izveštaj o luksuznim putovanjima, koji je istakao Bliski istok i Severnu Afriku (MENA) kao vodeće tržište za luksuzna odlazna putovanja, sa Saudijskom Arabijom i UAE koji se pojavljuju kao glavna tržišta.
Pročitajte još:
Odvojeno istraživanje kompanije Mastercard iz 2023. godine sugeriše da su putnici iz GCC-a među najvećim svetskim potrošačima, pri čemu kuvajtski putnici u Parizu, na primer, troše pet puta više od američkih turista.
SUNCICA
24.3.2025 #1 AuthorDubai postaje centar sveta
MinjaKristalŠminkanje
24.3.2025 #2 AuthorAzija je vrlo egzotična i zanimljiva za turizam.