Niže cene automobila sličnog kvaliteta

E-vozila iz Kine predstavljaju najveći rizik za evropsku auto-industriju

AutomobiliEUFirme u fokusuSvet

14.5.2023 11:25 Autor: Miljan Paunović 13

E-vozila iz Kine predstavljaju najveći rizik za evropsku auto-industriju E-vozila iz Kine predstavljaju najveći rizik za evropsku auto-industriju
Evropske automobilske kompanije koje svoju proizvodnju sve više baziraju na e-vozilima očigledno će morati da prilagode poslovne strategije novonastalim uslovima. Naime, na teren je... E-vozila iz Kine predstavljaju najveći rizik za evropsku auto-industriju

Evropske automobilske kompanije koje svoju proizvodnju sve više baziraju na e-vozilima očigledno će morati da prilagode poslovne strategije novonastalim uslovima. Naime, na teren je kao ozbiljan takmičar ušla i Kina koja kupcima e-automobila pruža nešto što ostali za sada ne nude, a to su niže cene vozila sličnog kvaliteta.

Prema izveštaju nemačke osiguravajuće kompanije Allianz trade, električna vozila (EV) proizvedena u Kini predstavljaju najveći rizik za evropske proizvođače automobila i mogla bi ih koštati sedam milijardi evra godišnje izgubljenog profita do 2030. godine, ukoliko kreatori politike ne preduzmu određene mere.

Automotive News Europe prenosi da na nalet kineskih proizvođača treba odgovoriti recipročnim carinama na automobile uvezene iz druge ekonomije sveta.

Takođe, potrebno je učiniti više na razvoju materijala i tehnologija za EV baterije, kao i da se dozvoli kineskim proizvođačima automobila da prave automobile u Evropi, navodi se u izveštaju nemačkog osiguravača.

Generalna direktorka Peugeota Linda Džekson (Linda Jackson) rekla je da kineski proizvođači EV predstavljaju rastuću pretnju evropskim jer su poboljšali svoje e-automobile i imaju pristupačne cene.

Ona je na „Konferenciji za budućnost automobila“ rekla za Financial Times da je za nju najveća opasnost to što Kinezi dolaze sa prilično konkurentnim cenama i veoma dobrim vozilima.

Foto: Continental

„Dakle, ono što treba da uradimo je da se pobrinemo da unapredimo tehnologiju i da ne pokušavamo nužno da dobijemo najjeftiniji automobil, već da vredi onoliko koliko je kvalitetan“, istakla je ona i dodala da nedavna sniženja cena od strane Tesle povećavaju pritisak sa kojim se suočava automobilska industrija i smanjuju vrednost automobila kod ostalih proizvođača.

Uvoz e-vozila iz Kine mogao bi da košta Evropsku uniju više od 24 milijarde evra do 2030. godine, odnosno 0,15 odsto BDP-a ovog bloka, saopštila je Allianz Trade.

U izveštaju „Kineski izazov evropskoj automobilskoj industriji“ navodi se da bi „privrede Nemačke, Slovačke i Češke zavisne od automobilske industrije mogle da se suoče sa još većim udarom od 0,3 do 0,4 odsto BDP-a“.

Problem za Evropu je i američki Zakon o smanjenju inflacije, jer će zbog njega biti teži izvoz kineskih EV na tržište SAD.

Evropa je, navodi Auto Economic Times, svetska izvozna sila u ovom sektoru, sa trgovinom automobilima koja generiše između 70 i 110 milijardi evra trgovinskog suficita za evropsku ekonomiju svake godine tokom protekle decenije.

Ova utakmica velikih auto-proizvođača u godinama koje dolaze biće sve uzbudljivija, posebno i zbog trke sa vremenom, jer je od 2035. godine zabranjena proizvodnja vozila sa motorima na fosilna goriva, te je šansa za Kinu na evropskom tržištu veća.

Kineski brendovi EV šire se na globalna tržišta

Kompanija BYD Auto obuhvata deo kineskih izvoznika električnih automobila koji se takmiče sa zapadnim i japanskim brendovima na svom domaćem tržištu. Oni donose tehnologiju koja se brzo razvija i niske cene za koje glavni finansijski direktor Tesle Inc. kaže da su „strašne“.

Kako piše AP News, BYD ATTO 3 je 31. januara, kada je pušten u prodaju, koštao 4,4 miliona jena (33.000 dolara), odnosno oko četvrtinu manje od Teslinog sličnog modela. Ostali ambiciozni kineski izvoznici električnih vozila uključuju NIO, Geely Group’s Zeekr i Ora, kao deo SUV prozivođača Great Wall Motors.

Kineski prozivođači svoju strategiju osvajanja tržišta zasnivaju na ceni, ali i na performansama i karakteristikama vozila.

  • MAXMAD

    14.5.2023 #1 Author

    Konkurencija je zdrava.

    Odgovori

  • BAĆA

    14.5.2023 #2 Author

    Imaju oni jaku tehnologiju

    Odgovori

  • VALERIJA

    14.5.2023 #3 Author

    Kina uvek igra mudro i na kvantitet.

    Odgovori

  • BLIZANAC

    14.5.2023 #4 Author

    Sve što je kinesko Evropi predstavlja rizik

    Odgovori

  • LAV

    14.5.2023 #5 Author

    Kineski automobili se vec na drugim kontinentima voze i po ceni i kvalitetu ne izostaju od evropskih cak su neki i povoljniji. Nadam se da ce i kod nas stici modeli koje mozemo da priustimo.

    Odgovori

  • SABRINA

    14.5.2023 #6 Author

    Moralo je i do toga da dodje..

    Odgovori

  • MAJA

    14.5.2023 #8 Author

    Ne zna šta je tu sporno ili nejasno

    Odgovori

  • Bojana

    14.5.2023 #9 Author

    Njihov mentalitet je uvek bio drugaciji…

    Odgovori

  • SUNCICA

    14.5.2023 #10 Author

    Kinezi uvek ubijaju konkurenciju

    Odgovori

  • mile

    15.5.2023 #11 Author

    Kinezi su sila ….za njih nema zime

    Odgovori

  • BIJUTI27

    24.12.2023 #12 Author

    Kinezi svima ponrsiše račune

    Odgovori

  • Milicajac

    5.10.2024 #13 Author

    Kina najveća konkurencija…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.