Eskaliraju tenzije na američkom tržištu

Kina će pre prihvatiti zabranu nego prodaju TikToka

Svet

15.3.2024 08:55 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Kina će pre prihvatiti zabranu nego prodaju TikToka Kina će pre prihvatiti zabranu nego prodaju TikToka
Kina se protivi prinudnoj prodaji TikToka u Sjedinjenim Američkim Državama, što će zakomplikovati poziciju matične kompanije koja je stvorila ovu društvenu mrežu, ByteDance. TikTok... Kina će pre prihvatiti zabranu nego prodaju TikToka

Kina se protivi prinudnoj prodaji TikToka u Sjedinjenim Američkim Državama, što će zakomplikovati poziciju matične kompanije koja je stvorila ovu društvenu mrežu, ByteDance. TikTok u SAD ima više od 170 miliona korisnika.

ByteDance se suočava sa regulatornim i političkim preprekama u SAD, a zakonodavci u Kongresu sve glasnije najavljuju samo dve opcije – prodaju TikToka ili zabranu na američkom tržištu. Uprkos povećanom nadzoru, značajna korisnička baza TikToka u SAD i napori u lobiranju naglašavaju njegovu stratešku važnost i za ByteDance i za Kinu.

Kako piše Wall Street Journal, Peking je jasno stavio do znanja da se protivi bilo kakvoj prinudnoj prodaji TikToka, stavljajući vlasnika aplikacije ByteDance u tešku poziciju jer američka vlada zahteva “oduzimanje imovine radi rešavanja problema nacionalne bezbednosti”.

TikTok se suočava sa najznačajnijom pretnjom na drugom najvećem tržištu. Stav kineske vlade, koji ukazuje da će radije pristati na zabranu SAD u odnosu na prinudnu prodaju, komplikuje opcije ByteDancea. Ovaj razvoj događaja dolazi usred eskalacije tenzija između SAD i Kine oko tehnologije i bezbednosti podataka, a TikTok je uhvaćen u unakrsnoj vatri.

Predstavnički dom američkog Kongresa usvojio je zakon kojim se od kompanije ByteDance zahteva da proda TikTok ili da se suoči sa zabranom, navodeći rizik koji predstavlja potencijalno deljenje podataka američkih korisnika sa kineskom vladom. Predsednik Bajden (Joe Biden) je izrazio spremnost da potpiše takav zakon.

U međuvremenu, TikTok je pojačao svoje napore u lobiranju, potrošivši 8,74 miliona dolara u 2022. godini, što je povećanje od 77 odsto u odnosu na prethodnu godinu, fokusirajući se posebno na Senat gde se zakon suočava sa izazovnijim putem.

ByteDance i TikTok još uvek nisu najavili nikakve poteze ka eventualnoj prodaji, a osnivač sporne kompanije Žang Liming nije učestvovao u razgovorima sa potencijalnim kupcima. U međuvremenu, kompanija radi na projektu Texas, inicijativi za zaštitu podataka korisnika u SAD, u pokušaju da se pozabavi regulatornim problemima.

„Kreatori politike u Pekingu vide američki zakon kao pokušaj pljačke svoje vredne imovine i neće to podneti”, istakao je za Wall Street Journal Tom Nanlist (Tom Nunlist) iz Trivio China.

Gabrijel Vildau (Gabriel Vildau) iz kompanije Teneo zaključuje da će “najviši kineski lideri cverovatno dati prednost nacionalnom dostojanstvu ispred finansijskih interesa ByteDancea.”

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.