Evropski proizvođači pod pritiskom azijske konkurencije

Kina sve dominantnija u automobilskoj industriji

AnalizaAutomobiliEULifestyleSvet

19.9.2023 08:51 Autor: Vladimir Jokanović 2

Kina sve dominantnija u automobilskoj industriji Kina sve dominantnija u automobilskoj industriji
Nemački uvoz kineskih vozila i delova porastao je za 75 odsto u prvoj polovini tekuće godine, a izvoz je oslabio, signalizirajući pojačan pritisak azijske... Kina sve dominantnija u automobilskoj industriji

Nemački uvoz kineskih vozila i delova porastao je za 75 odsto u prvoj polovini tekuće godine, a izvoz je oslabio, signalizirajući pojačan pritisak azijske konkurencije na domaćem tržištu evropskog giganta, pokazalo je istraživanje instituta IW.

Nekoliko kineskih brendova ušlo je ove godine na nemačko tržište, saopštio je institut, navodeći da je sada ukupno osam u prodaji u Nemačkoj. Njihov udeo u prodaji ii dalje je skroman i iznosi 1,5 procenata, prenosi Seebiz.

Rast uvoza u prvoj polovini godine podstaknut je i automobilima koje u Kini proizvode strane kompanije, među kojima i BMW sa svojim električnim modelom iX3. Istraživanje nemačkog instituta pokazuje da je izvoz vozila i delova u Kinu istovremeno opao za 21 odsto i predstavlja tri četvrtine ukupnog pada nemačkog izvoza u Kinu.


Autori istraživanja navode da je poslovni model koji je ranije podržavao proizvodnju visokokvalitetnih vozila u Nemačkoj izložen sve snažnijem pritisku. Prema njihovim rečima, nemački proizvođači već godinama ubrzano sele proizvodnju u Kinu.

Šira slika pokazuje da su vozila sve češće azijski proizvod, pa su tako prošle godine vozila proizvedena u azijskim zemljama činila skoro 60 odsto svetske proizvodnje. U 2000. godini njihov udeo bio je oko 31 odsto. Evropa gubi važnost u automobilskom sektoru, a poziciju među prvih 10 svetskih proizvođala zadržale su Nemačka i Španija, dok su Francuska, Velika Britanija i Italija ispale sa te liste.

Nemačka je u određenom periodu smatrana slabom karikom u nastojanjima Zapada da se odvoji od Kine, imajući u vidu snažne poslovne veze Berlina i azijske supersile koja je u 2016. godini postala najveći trgovinski partner Kine. U prvoj polovini tekuće godine Nemačka je smanjila uvoz iz Kine za 17 odsto.

  • colorida_cielo

    1.10.2023 #1 Author

    Nema sta Kina je svima postala glavni trgovinski partner.

    Odgovori

  • Vale

    7.10.2023 #2 Author

    Mozda je ipak lakse navesti oblasti gde Kina nije dominantna, da se I druge zemlje ponadaju necemu

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...