Posle odluke Brisela da uvede carine na EV iz Kine

Peking pozvao EU na deeskalaciju situacije

Svet

13.6.2024 08:55 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Peking pozvao EU na deeskalaciju situacije Peking pozvao EU na deeskalaciju situacije
Peking se nada da će Evropska unija ponovo razmotriti carine na kineska električna vozila i prestati da ide dalje u „pogrešnom pravcu“ kako bi... Peking pozvao EU na deeskalaciju situacije

Peking se nada da će Evropska unija ponovo razmotriti carine na kineska električna vozila i prestati da ide dalje u „pogrešnom pravcu“ kako bi zaštitila svoju autoindustriju od konkurencije.

Reakcija Kine i drugih uključenih u spor, uključujući evropske i kineske proizvođače automobila, kao i neke industrijske grupe, ukazuje na jasno protivljenje odluci EU i želju za deeskalacijom situacije, prenosi Reuters.

Kina je saopštila da će preduzeti mere kako bi zaštitila svoje interese nakon što je Evropska komisija najavila da će uvesti dodatne carine do 38,1 odsto na uvoz kineskih električnih automobila od jula. To znači milijarde evra dodatnih troškova za proizvođače automobila, prema proračunima baziranim na podacima o trgovini EU iz 2023. godine.

„U svetlu njihove ekonomske strukture i ogromne veličine, Kini i EU je najbolje da se udruže po pitanjima glavnih ekonomskih i trgovinskih interesa. Bilo bi isplativije za EU da iskoristi kineske prednosti kako bi razvila sopstvenu industriju električnih vozila“, navedeno je u komentaru kineske državne agencije Sinhua.

EU je donela odluku o povećanju carina nakon što je Vašington učinio to pre nepunih mesec dana kada je podigao carine na EV iz Kine na 100 procenata. SAD i EU tvrde da su carine uvedene kako bi se zaštitila domaća automobilska industrija od kineske konkurencije, koja je navodno u prednosti zbog subvencija, dok Peking to odlučno negira.

Akcije kineskih proizvođača električnih automobila uglavnom nisu izgubile vrednost posle odluke EU, koja je bila očekivana. Šta više, akcije kompanije BYD na berzi u Hong Kongu porasle su za više od sedam odsto u ranom trgovanju, dok su akcije u Šenženu porasle za više od pet odsto. Vrednost akcija ostalih kineskih proizvođača mahom je porasla.

Istovremeno, akcije nekih od najvećih evropskih proizvođača automobila, koji veliki deo svojih prodaja ostvaruju u Kini, pale su u sredu zbog straha od kineske odmazde. Neki od najvećih protivnika carina su najveći evropski proizvođači automobila kao što su BMW, Volkswagen, Stellantis i Mercedes Benz.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.