Predstavljena tri zakonska predloga

U Hrvatskoj se uvode nova pravila za agencije za naplatu dugova

EURegionVesti

15.9.2023 09:09 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

U Hrvatskoj se uvode nova pravila za agencije za naplatu dugova U Hrvatskoj se uvode nova pravila za agencije za naplatu dugova
Vlada Hrvatske predstavila je tri zakonska predloga kojima se reguliše otkup i naplata potraživanja i reguliše rad agencija za naplatu i uvodi obaveza da... U Hrvatskoj se uvode nova pravila za agencije za naplatu dugova

Vlada Hrvatske predstavila je tri zakonska predloga kojima se reguliše otkup i naplata potraživanja i reguliše rad agencija za naplatu i uvodi obaveza da se potrošačima koji imaju problema sa otplatom kredita ponude mere za olakšavanje otplate duga.

Državni sekretar Ministarstva finansija Davor Zoričić istakao je da se predloženim zakonom o načinu, uslovima i postupku servisiranja i otkupa i prodaje potraživanja predlažu mere za bolju zaštitu dužnika, ne samo nakon, već i pre kupoprodaje potraživanja, piše Poslovni dnevnik.

Otkup i naplatu potraživanja vrše agencije za naplatu potraživanja, tako što ugovorom o ustupanju (cesiju) preuzimaju potraživanja od poverilaca, kao što su kreditne institucije, teleoperateri, komunalna preduzeća i dr.

Nacrtom zakona unapređena je zaštita dužnika pre kupoprodaje i propisana je obaveza dostavljanja obaveštenja o nameri kupovine i prodaje potraživanja, ukoliko dužnik ne izmiri obaveze.

U pogledu zaštite dužnika nakon prodaje, predlaže se dostavljanje obaveštenja o kupoprodaji ugovora o nenaplativom dugu, odnosno o kupoprodaji drugog potraživanja, tačno propisane sadržine, sa ciljem da dužnik uvek zna ko mu je poverilac.

Detaljno se propisuje i način komunikacije s dužnikom te će isključivo biti moguće kontaktirati samo dužnika, međutim, samo jednom mesečno od 8 do 20 sati, telefonski ili pisanim putem.

Uvodi se obaveza licenciranja za pružaoce usluga kreditiranja.

Kada je reč o predloženim izmenama i dopunama Zakona o stambenom potrošačkom kreditiranju, uvodi se obaveza kreditne institucije da potrošaču dostavi jasan i sveobuhvatan spisak svih izmena, rokove za njihovu implementaciju, kao i naziv i adresu organa na kome potrošač može blagovremeno uputiti žalbu ili prigovor. Cilj je da se obezbedi visok nivo zaštite potrošača.

Pored postojećih mera za olakšavanje otplate koje je kreditna institucija dužna da ponudi potrošaču, uvode se i dodatne mere: ponuda odlaganja plaćanja, delimična otplata, konverzija valute ili delimični oprost i konsolidacija duga.

Predloženim izmenama i dopunama Zakona o potrošačkom kreditiranju, između ostalog, poverioci su dužni da potrošačima, pre pokretanja izvršnog postupka, ponude razumno restrukturiranje kredita, odnosno mere za olakšavanje otplate.

Poverilac će, takođe, biti u obavezi da internim aktom organizuje funkciju praćenja i postupanja sa kreditima potrošača koji imaju teškoće u plaćanju, kao i da internim aktom utvrdi kriterijume za prevremeno priznavanje takvih potrošačkih kredita, kao i da utvrdi i redovno ažurira politike i procedure za efikasno rukovanje takvim kreditima.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.