Litijum kao alternativa

Visoke cene nikla komplikuju proces proizvodnje električnih vozila

AutomobiliPoslovanjeSvetU fokusuVesti

14.3.2022 17:01 Autor: Redakcija Biznis.rs 7

Visoke cene nikla komplikuju proces proizvodnje električnih vozila Visoke cene nikla komplikuju proces proizvodnje električnih vozila
Cene nikla u poslednjih nekoliko dana beleže rast od 230 odsto. Na povećanje vrednosti ovog metala uticalo je više faktora, od kojih je poslednji... Visoke cene nikla komplikuju proces proizvodnje električnih vozila

Cene nikla u poslednjih nekoliko dana beleže rast od 230 odsto. Na povećanje vrednosti ovog metala uticalo je više faktora, od kojih je poslednji bila odluka jednog od najvećih proizvođača nerđajućeg čelika na svetu Tsingshan Holding da povuče trgovce na kratkim pozicijama sa Londonske berze metala (LME).

Sukob između Rusije i Ukrajine drugi je ključni faktor ovog rasta, uzimajući u obzir da je Rusija četvrti najveći proizvođač nikla na svetu, koji svetskim zalihama doprinosi da oko 10 odsto. Rusija je takođe i glavni proizvođač zlata i paladijuma, metala koji su poslednjih nedelja takođe beležili nestabilnost vrednosti, piše Capital.com.

Londonska berza metala povukla je neuobičajeni potez i, zbog nekontrolisanog rasta cena, zaustavila trgovanje niklom na neodređeno vreme. Ulagači su zabrinuti da bi ovo moglo dovesti do još većih cena nikla u skorijoj budućnosti, posebno na svetskim berzama, uzimajući u obzir da potrošači nisu u mogućnosti da dođu do svojih zaliha.

To izaziva bojazan i u industriji električnih vozila, jer je nikl ključni element za proizvodnju baterija. Zabrinutost vezana za rast cena električnih vozila može navesti proizvođače da alternatiivu potraže u litijumu.

Proizvođači automobila poput kompanije Tesla, koji su do sada koristili kombinaciju nikl-kobalt-aluminijum, počeli su da eksperimentišu sa tehnologijama za kombinaciju litijum-gvožđe-fosfat kako bi na vreme izbegli nestašicu. Ovi eksperimenti do sada su vršeni isključivo na vozilima dužeg dometa.

Kada su u pitanju električna vozila, za koja je litijum integralni deo, potražnja se drastično okreće ka Zapadnom Hempširu, pri čemu je Norveška najveći potrošač sa udelom od 40 odsto, a slede je Švedska sa 22 odsto i Irska sa 20 odsto.

U drugoj polovini 2021. godine, javila se značajna nestašica litijuma. Sa rastom cena, ideja da se baterije prodaju po ceni od 100 dolara po komadu, kako je najavljivano u reklamama za povoljnija električna vozila, sada izgleda dalje nego ikada.

Nestašica litijuma odložila je i planove kompanije Tesla za predstavljanje dugo očekivanog modela automobila vrednog 25.000 dolara, za koji je automobilski gigant garantovao investitorima da je u procesu proizvodnje.

Kako trenutno stvari stoje, veći proizvođači automobila kao što su Tesla ili Toyota verovatno će moći da ostvare svoje planove zahvaljujući visokim maržama koje će ublažiti troškove, ali male auto-kompanije neće deliti istu sudbinu.

  • SANJA

    14.3.2022 #1 Author

    Nije samo njima to komplikacija

    Odgovori

  • VERA

    14.3.2022 #2 Author

    To moraju da ukalkulisu u proizvodnju kao i nestasicu neke druge sirovine.

    Odgovori

  • ZVE84

    14.3.2022 #3 Author

    Sirovina diktira i cenu….

    Odgovori

  • GOCA BG

    14.3.2022 #5 Author

    Cela ova situacija otezava rad,verujem i da ce manje kompanije naci resenje…

    Odgovori

  • MARKO7

    14.3.2022 #6 Author

    Pa to je baš velika komplikacija….

    Odgovori

  • IRINA

    15.3.2022 #7 Author

    Sad to vodi ka poskupljenju nažalost

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...