Do 2030. godine predviđa se znatno smanjenje troškova

Za zamenu baterije na e-automobilu i do 20.000 evra

AutomobiliBiznisLifestyleSvet

27.2.2022 11:05 Autor: Miljan Paunović 27

Za zamenu baterije na e-automobilu i do 20.000 evra Za zamenu baterije na e-automobilu i do 20.000 evra
Kada kupujemo automobil jedno od najčešćih pitanja je – „koliko troši“? Ovo se obično odnosi na benzince i dizelaše, ali poslednjih godina i na... Za zamenu baterije na e-automobilu i do 20.000 evra

Kada kupujemo automobil jedno od najčešćih pitanja je – „koliko troši“? Ovo se obično odnosi na benzince i dizelaše, ali poslednjih godina i na električna vozila koja takođe troše – struju iz baterije.

Poznato je da jednim punjenjem baterije električni automobil, u zavisnosti od klase, može da pređe i do 300 kilometara. Zatim je potrebno da se ponovo uključi u struju i baterija napuni do određenog nivoa, da bi nastavio put.

Kako je Biznis.rs ranije pisao, vek trajanja baterije zavisi od načina na koji je punimo. Što je češće punimo na “brzim” punjačima, to je njen rok trajanja kraći. Kada baterija oslabi ili „crkne“, sledi zamena.

Prema poslednjim informacijama iz sveta automobilizma, zamena baterije za električna vozila prilično košta, a garantni rok je osam godina, ili pređenih 250.000 kilometara. Takođe, postoji i mogućnost da se ona zameni ukoliko kapacitet baterije za vreme garantnog roka padne ispod 70 odsto.

Nedavno je holandski Autoweek uradio istraživanje u servisima, o ceni zamene baterije. Zanimljivo je da Tesla, Fiat, Opel i Audi nisu dali nikakav odgovor. Sledi Volkswagen koji takođe ne objavljuje tačne cene zamene baterija, ali nova baterija za modele iz serije ID (ID. 3 i ID.4) trebalo bi da košta od 10.000 do 15.000 evra, a za starije modele bazirane na MQB platformi, e-Golf i e-UP cena je od 10.000 do 20.000 evra. Cena zavisi od broja artikala i njegove složenosti, prenela je revija HAK izjavu portparola Volkswagena.

Električni auto
Foto: Pixabay.com

Da su cene baterija za e-automobile visoko iznad našeg nivoa platežnih mogućnosti, pokazuje i primer Mercedesa, čija baterija za EQA iznosi 15.209 evra, a za EQS koštaju čak 19.603 evra. Tu nije kraj. EQV novi paket ima cenu od 27.230 evra. Poređenja radi, vozilo Mercedes EQV 300 long prodaje se u proseku za 72.000 evra. Za zamensku bateriju za Smart vozila EQ fortwo i Smart EQ forfour trebalo bi izdvojiti oko 6.500 evra, dok za manju bateriju lakog automobila Twizy, cena baterija iznosi 4.000 evra. Za Renaultova vozila cene zamenskih baterija prosečno iznose 9.000 evra.

Novi podaci o troškovima zamena baterija su još uvek retki, a kako je pisao recurrentauto.com cene baterije će padati, i za pet godina njena vrednost sigurno neće biti ista kao danas.

Još 2019. godine istraživači Instituta za inovacioni menadžment u Varton Biznis školi (Mack Institute for Innovation Management at the Wharton School for Business) otkrili su pad od 16 odsto u troškovima baterijskog paketa između 2007. i 2019. godine.

Procenjeno je da je prosečna cena baterija bila 161 dolar/kWh. Sa tom procenom, u 2019. godini cena baterije od 100 kWh van garancije, kao što je uobičajeno za Tesla vozila velikog dometa, iznosila bi najmanje 16.100 dolara pre rada, poreza itd. Ako trend smanjenja cene baterija ostane konstantan, onda bi do 2025. cena zamenske baterije trebalo da bude i do tri puta niža.

Troškovi zamene baterije, prema poslednjoj prognozi Bloomberg New Energy Finance (BNEF) iz decembra 2020. godine, do 2030. biće 62 dolara/kWh. Zamena paketa od 100 kWh u tom slučaju mogla bi da košta najmanje 6.200 dolara.

Treba imati u vidu i to da je usled pandemije korona virusa auto-industrija u svetu pretrpela velike gubitke, te se u budućnosti mogu očekivati neke nove, revidirane prognoze.

  • FLAME

    27.2.2022 #1 Author

    Ako ostane ta cena 15, 20k to je onda bolje kupiti nov auto. Toliko ne košta ni kada ode motor.

    Odgovori

  • LJUBIŠA

    27.2.2022 #2 Author

    Pa kome se isplati ovo?
    Nikako e-mobil.

    Odgovori

  • DANIJELA

    27.2.2022 #3 Author

    Skupo odrzavanje.

    Odgovori

  • BIJUTI27

    27.2.2022 #4 Author

    Za zamenu baterije, nov automobil.. 😀

    Odgovori

  • Milovan94

    27.2.2022 #5 Author

    Zar je moguće da je toliko skupo održavanje?!

    Odgovori

  • Anna

    27.2.2022 #6 Author

    Iskreno smatram da je bolje zameniti ceo auto umesto baterije. Dođe mu na isto što se tiče cene a dobijete nov auto sa novom baterijom. 🙂

    Odgovori

  • KACA

    27.2.2022 #7 Author

    Ja za to kupim novi auto…Na telefonu kad crkne baterija kupis novi, a 20.000e da neko da da mu se zameni baterija na auto, taj nije bio onda skoro kod doce

    Odgovori

  • SNEZANA

    27.2.2022 #8 Author

    Zaista preskupo…

    Odgovori

  • Maša

    27.2.2022 #10 Author

    Haha, zamena baterije kao jedan dobar auto…

    Odgovori

  • Milovan94

    27.2.2022 #11 Author

    To je zaista veliki trošak za održavanje.

    Odgovori

  • JANA

    27.2.2022 #12 Author

    Skupo bas menjanje baterija ,zato ne moze nikako da to jos uvek zazivi kod nas ,tj na istocnom trzisty..

    Odgovori

  • GOCA BG

    27.2.2022 #13 Author

    Zbog cene i odrzavanja za sada ga i voze mali procenat ljudi,a vremenom ce pasti cena i bice prihvatljiva…

    Odgovori

  • ZVEZDICA01

    28.2.2022 #14 Author

    Zato ih kod nas možemo prebrojati na prste jedne ruke…

    Odgovori

  • BRANA19

    28.2.2022 #15 Author

    Vise se ne isplati ni da vozis auto 🤦

    Odgovori

  • SUNCOKRET

    28.2.2022 #16 Author

    Ovakav automobil očigledno nije za nss standard i naše uslove. Šteta jer imamo veliku zagađenost vazduha.

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    28.2.2022 #17 Author

    nije za naše standarde prihvatljivo i ako je oćuvanje prirode bitno ovo niko kod nas ne može ispratiti

    Odgovori

  • IRINA

    28.2.2022 #18 Author

    ima još vremena za to

    Odgovori

  • LEPOSAVA

    28.2.2022 #19 Author

    Hah….ja bi kupila neki bez baterije za te pare….

    Odgovori

  • Lelica

    28.2.2022 #20 Author

    Presmesno,pa ljudi ne mogu da skupe par hiljada da kupe neki autic jeftin,a ne neki kojem baterija kosta 20h.

    Odgovori

  • MARE

    28.2.2022 #21 Author

    Ma dajte , molim vas , kome su namenjeni ti automobili .

    Odgovori

  • Mike

    28.2.2022 #22 Author

    Daleko smo mi od e-vozila, baterija… Kod nas je još prodaje gorivo u plastičnim flašama…

    Odgovori

  • IRINA

    2.3.2022 #23 Author

    Skupo odrzavanje jos mi nismo za taj standard

    Odgovori

  • SR2022

    2.3.2022 #24 Author

    Hoce ljudi da „Cuvaju prirodu“, pa sedi na biciklu i idi na posao ne mora svako da ima po 5 automobila

    Odgovori

  • MARKO7

    2.3.2022 #25 Author

    Pa da nije malo i skupo to? Ne razumem se toliko ali ta cifra zvuci bas strasno..

    Odgovori

  • CELEKRALJ

    3.3.2022 #26 Author

    Dosta skupo ali verujem da ko ima za ovakav auto ima i za bateriju.

    Odgovori

  • MARE

    5.3.2022 #27 Author

    Definitivno nisu namenjeni za siroke narodne mase bez obzira na drzavu i standard

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.