Zapadni oglašivači izbegavaju ili cenzurišu reklamiranje za vreme Olimpijade u Pekingu
ManifestacijeSvetU fokusuVesti
27.1.2022 18:20 Autor: Redakcija Biznis.rs 0
Američkim gledaocima bi moglo biti oprošteno što ne znaju datum ceremonije otvaranja Zimskih olimpijskih igara 2022. godine, koje se održavaju u Pekingu, kada se uzme u obzir odustajanje nekih od vodećih sponzora u svetu sporta, kao i ekonomski i diplomatski sukob između Sjedinjenih Američkih Država i Kine, podseća Reuters.
Skoro 20 međunarodnih i nacionalnih olimpijskih sponzora neće učestvovati na ovom takmičenju, što je mnogo veći broj odustajanja od bilo kojih igara koje su se odigrale poslednjih decenija.
Nije tome doprinela samo politička tenzija, nego i globalna situacija prouzrokovana pandemijom virusa Covid-19.
Agencija Reuters anketirala je rukovodioce marketinških agencija, kao i velike oglašivače tokom Igara. Njihovo preovlađujuće mišljenje je da će nastaviti da umanjuju, pa čak i ignorišu geografiju i svaki nagoveštaj politike u svojim oglasima kako ne bi skrenuli pažnju na geopolitičku napetost i aktuelne stavove kineske vlade, u čijoj zemlji se održava takmičenje.
Korporativni sponzori i oglašivači Olimpijskih igara u Pekingu, koje počinju 4. februara i traju do 20. februara, našli su se na udaru kritika zbog, kako kažu grupe za ljudska prava, omogućavanja navodnih zloupotreba Kine protiv Ujgura i drugih etničkih manjina u zemlji. Kineski zvaničnici, naravno, odbacuju ove navode.
Dvopartijski panel američkog Kongresa ispitivao je globalne olimpijske sponzore u julu. Optužio ih je da daju prednost profitu u odnosu na optužbe za genocid protiv Kine.
Stav njujorške marketinške agencije DiMassimo Goldstein da su „olimpijski krugovi ukaljani“ vidi se i na konkretnom odustajanju svih njenih klijenata od ovog događaja, kao i na povlačenju tradicionalnih olimpijskih i sportskih tema iz njihovih kampanja tokom Olimpijade.
Pročitajte još:
Podsetimo, ranije je američki predsednik Džo Bajden (Joe Biden) lično pozvao na bojkot Zimskih olimpijskih igara u Pekingu.
S druge strane, Bridgestone, kao zvanični sponzor Međunarodnog olimpijskog komiteta (MOK), nastavio je svoje sportske kampanje, baš kao ii Delta Air Lines, nacionalni prevoznik tima SAD, ili nemački Allianz.
Džeremi Keri (Jeremy Carey), direktor agencije Optimum Sport, kaže da se oglašivači listom opredeljuju da u svojim TV spotovima i vizualima izbegnu prikazivanje scenografije Olimpijskih igara u Pekingu, odnosno kreiraju reklame koje će imati sportsku i takmičarsku tematiku, ali tako da cenzurišu domaćina.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.