Rimac predstavio najbrži kabriolet na svetu

Poslednji Bugatti sa mirisom benzina

AutomobiliLifestyleLuksuzSvetVesti

21.8.2022 17:31 Autor: Vladimir Jokanović 20

Poslednji Bugatti sa mirisom benzina Poslednji Bugatti sa mirisom benzina
Kraj ere motora sa unutrašnjim sagorevanjem je počeo, a Bugatti se oprašta od mirisa benzina u velikom stilu, svojim najnovijim kabriolet modelom Mistral. „Ovo... Poslednji Bugatti sa mirisom benzina

Kraj ere motora sa unutrašnjim sagorevanjem je počeo, a Bugatti se oprašta od mirisa benzina u velikom stilu, svojim najnovijim kabriolet modelom Mistral. „Ovo je poslednji u nizu“, saopštila je čuvena kompanija koju je 1909. godine osnovao Italijan Etore Bugati (Ettore Bugatti). Automobil je predstavljen u petak u Kaliforniji, biće proizvedeno 99 primeraka, a koštaće pet miliona dolara.

„Može biti samo jedan cilj, da još jednom imamo najbrži roudster na svetu“, saopštila je kompanija. Bugatti ne navodi koja bi trebalo da bude maksimalna brzina automobila, ali u svakom slučaju veća od 435,3 kilometra na sat, što je rekord koji je postavio Hennessey Venom GT, najbrži kabriolet ikada. Bugatti je poslednji put imao najbrži kabriolet na planeti 2013. godine, kada je njegov Veyron Grand Sport Vitesse postigao brzinu od 408 kmh, prenosi CNN.

Foto: YouTube screenshot

Mistral će ujedno biti poslednji model motora W16, a izvršni direktor kompanije Mate Rimac rekao je da će idući Bugatti modeli biti hibridni. Od kada je prošle godine preuzeo Bugatti koji je izašao iz Volkswagen grupe, Rimac je sada predstavio prvi automobil, a ujedno poslednji u nizu. Ispod glamuroznog retro dizajna karoserije Mistrala nalazi se nova verzija poznatog V16 motora koji je pokretao Bugatti Chiron Super Sport.

Foto: YouTube screenshot

Srce Mistrala je motor zapremine osam litara, sa 16 cilindara, četiri turbo punjača i 1.600 konjskih snaga, navodi Top Gear. Isti motor nalazio se u verziji koja je pokretala Bugatti Chiron Super Sport iz 2019. godine, prvi automobil koji je probio barijeru brzine od 300 milja na sat, što je oko 480 kmh. Poslednji automobil ove serije isporučen je kupcu pre mesec dana, a njegova cena je bila 2,4 miliona dolara. Proizvedeno je svega 30 komada.

Foto: YouTube screenshot

Dvostruko skuplji Mistral već je rasprodat unapred, a prve isporuke će iz fabrike u Molhajmu u Francuskoj krenuti 2024. godine. Kao poslednji V16 motor i prvi kabriolet Bugattija u Chiron1 eri, a ujedno poslednji automobil kompanije sa unutrašnjim sagorevanjem i prvi automobil od kada kompanijom rukovodi Rimac, Mistral je pravi mamac za kolekcionare. Zbog toga ni enormno visoka cena automobila nije prepreka za bogate kupce.

Kompanija je navela da je Mistral prožet osećajem ekskluzivnosti, a da prednji izgled predstavlja inovaciju usklađenu na bazi modela Divo3 i La Voiture Noire4. Zadnji kraj je dizajniran u nameri da ostvari upečatljiv utisak elegancije svetala ranijih modela Bolide. Osnovna inspiracija dizajnera modela Mistral bio je Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid iz 1934. godine, sportski roudster koji predstavlja vrhunac elegancije.

Foto: YouTube screenshot

V16 Mistral debitovao je u bojama inspirisanim pomenutim modelom, toplom crnom sa primesama braon boje i žute. To predstavlja svojevrsni omaž Etoreu Bugatiju koji je birao ovi kombinaciju boja za mnoge svoje privatne automobile, uključujući Type 41 Royale. Za poznavaoce brenda Bugatti, to ima posebnu vrednost.

Za vetrobransko staklo u obliku slova V, kompanija navodi da je moderno umetničko delo i čudo inženjeringa. Prednje staklo dovoljno je zakrivljeno da istakne sferni dizajn kabine vozila, bez izobličenja vida vozača. Dve cevi za vazduh za motor postavljene su na krov što podseća na model Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid , ali i na prvi Bugatti sa otvorenim krovom u novoj eri Veyron 16.4 Grand Sport.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.