Domaćim proizvođačima voća i povrća omogućen direktan susret sa kupcima iz EU
25.10.2023 13:16 Autor: Ljiljana Begović 9
Domaći proizvođači svežeg voća i povrća imali su priliku, u okviru foruma održanog u Privrednoj komori Srbije (PKS) 25. oktobra, da se susretnu sa vodećim svetskim uvoznicima, distributerima voća i povrća, predstavnicima veleprodaja i maloprodaja i na B2B sastancima razgovaraju o konkretnim poslovima i mogućnostima uključivanja u njihove dobavljačke lance.
Događaj pod nazivom “FruitNet Forum South-East Europe” je prvi forum specijalizovan za industriju svežeg voća i povrća, koji organizuje PKS uz podršku USAID projekta „Velika mala privreda“ i međunarodne medijske kuće Fruitnet Media International GmbH.
Direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju Privredne komore Srbije Mihailo Vesović rekao je na otvaranju foruma da je ovo prvi put da se u Srbiji i uopšte regionu organizuje jedan ovakav događaj i način saradnje.
“Ovo je jedan drugačiji koncept poslovanja i nešto što Privredna komora Srbije sa USAID-om zajednički pokušava da u više oblasti i na više nivoa radi ne samo u poljoprivredi i prehrambenoj industriji, već i u mašinskoj industriji. Današnja manifestacija posvećena je pre svega malim i srednjim proizvođačima koji teško mogu da dođu do kupaca na ovom nivou, a sa kojima će imati priliku sada da se susretnu, da se predstave i počnu saradnju”, objasnio je Vesović.
On je istakao da forum nije događaj gde će se pričati samo o najnovijim trendovima u poljoprivredi i prehrambenoj industriji i proizvodnji voća i povrća, već je pre svega fokus na susretu kupaca i njihovih potencijalnih dobavljača.
“Ali ono što je najvažnije je što mala i srednja preduzeća nemaju priliku da sami ostvare ovakve saradnje, da nastupe, da se predstave i na neki način započnu ili da nastave internacionalizaciju svog poslovanja”, naglasio je Vesović.
On je podsetio da je događaj veoma značajan jer je tržište svežeg voća i povrća veoma bitno za celokupnu privredu i poljoprivredu Srbije.
“Izvoz svežeg voća i povrća obuhvata značajan deo izvoza u poljoprivredi, što je možda i najzdravija grana srpske privrede jer beleži dugogodišnji suficit, a voće i povrće čini 25 odsto našeg izvoza. A što je još važnije – 50 odsto proizvoda završava na veoma zahtevnom tržištu EU. I zbog toga mi verujemo da svi kupci koji su odlučili da dođu u Srbiju, da će se suočiti sa proizvođačima koji znaju šta je izvoz i evropsko tržište, znaju šta znači kvalitet i ono što je najvažnije formiranje komercijalnih odnosa cena i dugoročnog i stabilnog poslovanja”, rekao je direktor Sektora za strateške analize, usluge i intrencionalizaciju Privredne komore Srbije.
Na kraju svog izlaganja Mihailo Vesović je naglasio da je ključno da proizvođači kada rade na visokom nivou moraju da imaju mogućnosti da obećaju kupcima da će sa istim kvalitetom i istim količinama moći da ispoštuju veoma zahtevno tržište zemalja EU.
Direktorka Kancelarije za demokratski i ekonomski razvoj USAID Srbija Naida Zečević-Bin, rekla je da je USAID mnogo toga uložio kako bi proizvodi iz Srbije i celog regiona mogli da budu plasirani na neka od najvažnijih tržišta u Evropi i širom sveta.
“Znamo koliko je kvalitetno voće iz Srbije, zato smo se u prethodnim godinama fokusirali na izvoz, a u narednom periodu u okviru projekta ‘Velika mala privreda’ fokusiraćemo se na adaptacije s obzirom na velike izazove sa kojima se poljoprivrednici suočavaju u Srbiji i regionu. Takođe ćemo podržavati mala i srednja preduzeća koja se bave preradom voća, kako bi i te proizvode plasirali na trpeze obožavatelja voća i povrća u Evropi”, kazala je Zečević-Bin.
Pročitajte još:
Menadžer prodaje Fruitnet Media International Đorđo Mancino (Giorgio Mancino) naglasio je da je njegova kompanija posvećena Srbiji i Zapadnom Balkanu što potvrđuje ispunjenje svih standarda i sertifikata.
“Ovde smo i da bismo zajednički plasirali proizvode iz Srbije na ključna tržišta EU. Cilj nam je da povežemo kupce sa ključnih tržišta sa proizvođačima sa Balkana. Svakako smo dostupni sa obe strane, odnosno i za kupce i za dobavljače, da čak i posle ovog događaja nastavimo da povezujemo kupce sa distributerima iz Srbije i regiona”, naveo je Mancino.
Naši privrednici imaće priliku i mogućnost da se povežu sa nekim od renomiranih inostranih kupaca kao što su ICA iz Švedske, REWE iz Nemačke, Consorfrut iz Poljske, Bama Gruppen iz Norveške, Freshpro iz Velike Britanije, Bingo iz Bosne i Hercegovine i drugi.
DOBRILA
25.10.2023 #1 AuthorMozda i to bude ok.
Dux011
25.10.2023 #2 AuthorSuper to deluje.
SHALIMAR
25.10.2023 #3 AuthorPrilika za nase firme da se povezu sa ozbiljnim ino kupcima…
LEBRON
25.10.2023 #4 AuthorTo ce im značiti mnogo
MAJA
26.10.2023 #5 AuthorBice tu dobrih saradnji, imamo sta da ponudimo
SABRINA
26.10.2023 #6 AuthorOvo je zaista nešto dobro za obe strane…i kupce kao i njihove potencijalne dobavljače.
Emilija
26.10.2023 #7 AuthorOvo je sjajno a nasa ponuda je odlicna
PAVLE-2005
26.10.2023 #8 AuthorDobro ako mogu da ispoštuju pravila EU
jevtić
26.10.2023 #9 AuthorOdlično