U Beogradu održan FruitNet Forum South-East Europe

Domaćim proizvođačima voća i povrća omogućen direktan susret sa kupcima iz EU

Agrobiznis

25.10.2023 13:16 Autor: Ljiljana Begović 9

Domaćim proizvođačima voća i povrća omogućen direktan susret sa kupcima iz EU Domaćim proizvođačima voća i povrća omogućen direktan susret sa kupcima iz EU
Domaći proizvođači svežeg voća i povrća imali su priliku, u okviru foruma održanog u Privrednoj komori Srbije (PKS) 25. oktobra, da se susretnu sa... Domaćim proizvođačima voća i povrća omogućen direktan susret sa kupcima iz EU

Domaći proizvođači svežeg voća i povrća imali su priliku, u okviru foruma održanog u Privrednoj komori Srbije (PKS) 25. oktobra, da se susretnu sa vodećim svetskim uvoznicima, distributerima voća i povrća, predstavnicima veleprodaja i maloprodaja i na B2B sastancima razgovaraju o konkretnim poslovima i mogućnostima uključivanja u njihove dobavljačke lance.

Događaj pod nazivom “FruitNet Forum South-East Europe” je prvi forum specijalizovan za industriju svežeg voća i povrća, koji organizuje PKS uz podršku USAID projekta „Velika mala privreda“ i međunarodne medijske kuće Fruitnet Media International GmbH.

Direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju Privredne komore Srbije Mihailo Vesović rekao je na otvaranju foruma da je ovo prvi put da se u Srbiji i uopšte regionu organizuje jedan ovakav događaj i način saradnje.

“Ovo je jedan drugačiji koncept poslovanja i nešto što Privredna komora Srbije sa USAID-om zajednički pokušava da u više oblasti i na više nivoa radi ne samo u poljoprivredi i prehrambenoj industriji, već i u mašinskoj industriji. Današnja manifestacija posvećena je pre svega malim i srednjim proizvođačima koji teško mogu da dođu do kupaca na ovom nivou, a sa kojima će imati priliku sada da se susretnu, da se predstave i počnu saradnju”, objasnio je Vesović.

On je istakao da forum nije događaj gde će se pričati samo o najnovijim trendovima u poljoprivredi i prehrambenoj industriji i proizvodnji voća i povrća, već je pre svega fokus na susretu kupaca i njihovih potencijalnih dobavljača.

“Ali ono što je najvažnije je što mala i srednja preduzeća nemaju priliku da sami ostvare ovakve saradnje, da nastupe, da se predstave i na neki način započnu ili da nastave internacionalizaciju svog poslovanja”, naglasio je Vesović.

Foto: Privredna komora Srbije

On je podsetio da je događaj veoma značajan jer je tržište svežeg voća i povrća veoma bitno za celokupnu privredu i poljoprivredu Srbije.

“Izvoz svežeg voća i povrća obuhvata značajan deo izvoza u poljoprivredi, što je možda i najzdravija grana srpske privrede jer beleži dugogodišnji suficit, a voće i povrće čini 25 odsto našeg izvoza. A što je još važnije – 50 odsto proizvoda završava na veoma zahtevnom tržištu EU. I zbog toga mi verujemo da svi kupci koji su odlučili da dođu u Srbiju, da će se suočiti sa proizvođačima koji znaju šta je izvoz i evropsko tržište, znaju šta znači kvalitet i ono što je najvažnije formiranje komercijalnih odnosa cena i dugoročnog i stabilnog poslovanja”, rekao je direktor Sektora za strateške analize, usluge i intrencionalizaciju Privredne komore Srbije.

Na kraju svog izlaganja Mihailo Vesović je naglasio da je ključno da proizvođači kada rade na visokom nivou moraju da imaju mogućnosti da obećaju kupcima da će sa istim kvalitetom i istim količinama moći da ispoštuju veoma zahtevno tržište zemalja EU.

Direktorka Kancelarije za demokratski i ekonomski razvoj USAID Srbija Naida Zečević-Bin, rekla je da je USAID mnogo toga uložio kako bi proizvodi iz Srbije i celog regiona mogli da budu plasirani na neka od najvažnijih tržišta u Evropi i širom sveta.

“Znamo koliko je kvalitetno voće iz Srbije, zato smo se u prethodnim godinama fokusirali na izvoz, a u narednom periodu u okviru projekta ‘Velika mala privreda’ fokusiraćemo se na adaptacije s obzirom na velike izazove sa kojima se poljoprivrednici suočavaju u Srbiji i regionu. Takođe ćemo podržavati mala i srednja preduzeća koja se bave preradom voća, kako bi i te proizvode plasirali na trpeze obožavatelja voća i povrća u Evropi”, kazala je Zečević-Bin.

Menadžer prodaje Fruitnet Media International Đorđo Mancino (Giorgio Mancino) naglasio je da je njegova kompanija posvećena Srbiji i Zapadnom Balkanu što potvrđuje ispunjenje svih standarda i sertifikata.

“Ovde smo i da bismo zajednički plasirali proizvode iz Srbije na ključna tržišta EU. Cilj nam je da povežemo kupce sa ključnih tržišta sa proizvođačima sa Balkana. Svakako smo dostupni sa obe strane, odnosno i za kupce i za dobavljače, da čak i posle ovog događaja nastavimo da povezujemo kupce sa distributerima iz Srbije i regiona”, naveo je Mancino.

Naši privrednici imaće priliku i mogućnost da se povežu sa nekim od renomiranih inostranih kupaca kao što su ICA iz Švedske, REWE iz Nemačke, Consorfrut iz Poljske, Bama Gruppen iz Norveške, Freshpro iz Velike Britanije, Bingo iz Bosne i Hercegovine i drugi.

  • DOBRILA

    25.10.2023 #1 Author

    Mozda i to bude ok.

    Odgovori

  • Dux011

    25.10.2023 #2 Author

    Super to deluje.

    Odgovori

  • SHALIMAR

    25.10.2023 #3 Author

    Prilika za nase firme da se povezu sa ozbiljnim ino kupcima…

    Odgovori

  • LEBRON

    25.10.2023 #4 Author

    To ce im značiti mnogo

    Odgovori

  • MAJA

    26.10.2023 #5 Author

    Bice tu dobrih saradnji, imamo sta da ponudimo

    Odgovori

  • SABRINA

    26.10.2023 #6 Author

    Ovo je zaista nešto dobro za obe strane…i kupce kao i njihove potencijalne dobavljače.

    Odgovori

  • Emilija

    26.10.2023 #7 Author

    Ovo je sjajno a nasa ponuda je odlicna

    Odgovori

  • PAVLE-2005

    26.10.2023 #8 Author

    Dobro ako mogu da ispoštuju pravila EU

    Odgovori

  • jevtić

    26.10.2023 #9 Author

    Odlično

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...