Šta je sve potrebno za otvaranje cvećare?

Prodaja cveća može biti unosan biznis

AgrobiznisBiznisBolji posao

3.6.2021 08:01 Autor: Ljiljana Begović 3

Prodaja cveća može biti unosan biznis Prodaja cveća može biti unosan biznis
Pokretanje biznisa može biti lak posao ako na vreme uzmete u obzir i planirate sve troškove, a jedan od rastućih u Srbiji je prodaja... Prodaja cveća može biti unosan biznis

Pokretanje biznisa može biti lak posao ako na vreme uzmete u obzir i planirate sve troškove, a jedan od rastućih u Srbiji je prodaja cveća. Naime, prema analizama Udruženja za biljnu proizvodnju i prehrambenu industriju Privredne komore Srbije (PKS), potrošnja cveća raste po godišnjoj stopi od 10 odsto, uz promet od preko 200 milijardi evra na svetskom i oko 20 miliona evra na domaćem tržištu.

„Cvećarstvo, kao specifičan vid poljoprivredne proizvodnje i ozbiljan činilac u privrednom sistemu zemlje, treba da postane profitabilna proizvodna grana. U tom smislu je neophodno udruživanje proizvođača radi čvršćeg povezivanja na planu organizovanja proizvodnje i plasmana cveća i ukrasnog bilja, kako na domaćem tako i na svetskom tržištu“, kažu u Udruženju.

Proizvođači cveća i ukrasnog bilja na osnovu direktnih plaćanja imaju pravo na subvencije – 2.000 dinara po hektaru, regres za đubrivo – 2.000 dinara po hektaru, i subvencije za gorivo u iznosu od 1.200 dinara po hektaru.

Ukoliko se odlučite za otvaranje cvećare važno je poznavati minimum neophodnih aktivnosti pri osnivanju firme, tržište, lokaciju, robu, kupce, i alat potreban za rad.

Foto: Pixabay.com

Za početak potrebno je da imate prodajno mesto, odnosno poslovni prostor. Cvećare se najčešće nalaze u malim kioscima na trgovačkim paviljonima, poput pijaca, kraj prometnih saobraćajnica, železničkih ili autobuskih stanica.

Takvi lokali su često znatno povoljniji od „luks lokacija“ u ekskluzivnim kvartovima grada. Prodavnice srednje kategorije, nalaze se u trgovačkim centrima, u blizini supermarketa, stambenim naseljima. Premijum lokacije su uglavnom nedaleko od poznatih salona i butika, često se nalaze blizu poslovnih i trgovačkih centara, važnih institucija u centru grada, na aerodromima.

Važna preporuka u uslovima današnjeg poslovanja je da cvećara ima svoju internet prezentaciju i online prodavnicu.

Kada otvorite firmu registraciju vršite u Agenciji za privredne registre (APR). Najčešći oblik registracije cvećara je kao sportsko udruženje/klub ili sportsko privredno društvo, sa šifrom delatnosti 4778 (ostala trgovina na malo novim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama).

Troškovi pokretanja biznisa

Prodaja cveća može se organizovati na kiosku ili u zatvorenom prostoru od oko 50 kvadratnih metara, a cena iznajmljivanja prostora zavisi od lokacije na kojoj se prostor nalazi.

Ako je lokalu koji ste izabrali za buduću cvećaru potrebna adaptacija, možete po osnovu toga što sređivanju poslovnog prostora spada u obrtna sredstva aplicirati za kredit za obrtna ulaganja. On funkcioniše po principu 100 odsto ukupnog iznosa za obrtna ulaganja, ili proporcijalno 70 do 30 procenata od ukupnog iznosa kredita, od čega je 70 odsto deo kredita za investiciona ulaganja, a 30 procenata deo kredita za obrtna sredstva.

Prosečna tržišna vrednost mašina i opreme neophodne u poslovanju cvećare
Naziv spraveCena po jedinici proizvoda u RSD
Rashladna vitrina (polovno)Od 120.000 do 290.000
Radni sto (novo)Od 12.000 do 50.000
Klima uređaj (novo)Od 25.000 do 80.000
Ovi troškovi stavljaju se u Bilans stanja u bilansnoj poziciji – Osnovna sredstva

Rashladni sistem je veoma važan, jer je cveće kvarljiva roba, te je potrebno obezbediti rashladne vitrine ili klima uređaje.

Preporučljiva temperatura za prostorije u kojima se čuva cveće iznosi 14°C, dok je za prostorije u kojima se cveće prodaje i slaže u aranžmane 18°C.

Troškovi dodatne opreme
Naziv proizvodaCena po jedinici proizvoda u RSD
Plastične saksijeOd 170 do 2.500
Usadne saksijeOd 240 do 1.600
Visoke saksijeOd 3.000 do 18.000
Dekorativne keramičke saksijeOd 170 do 1.800
Metalik saksijeOd 650 do 15.000
Saksije za orhidejeOd 190 do 1.000
Dekorativne kutijeOd 30 do 1.500
Dekorativne kese i torbiceOd 5 do 400
Dekorativne trakeOd 120 do 750
Dekorativni papirOd 250 do 1.800
Dekorativne posudeOd 20 do 3.500
Dekorativne staklene vazeOd 90 do 10.000
Ovi troškovi stavljaju se u Bilans stanja u bilansnoj poziciji – Ostale investicije

Neophodnu opremu za cvećaru čine police, radni sto, vaze i saksije, rashladna komora ili klima uređaj, prostor za izlaganje, oprema za rezanje i povezivanje cveća, skladište. U manjim cvećarama jedan zaposleni je zadužen za izradu cvetnih aranžmana, a neophodno je angažovati knjigovođu.

Troškovi poslovanja u RSD
Jedan zaposleni sa punim radnim vremenom (bruto plata na godišnjem nivou)Minimum 515.556
Čistačica (bruto plata na godišnjem nivou)58.000
Izrada logotipa i vizuelnog identiteta117.000
Troškovi knjigovođe (na godišnjem nivou)99.000
Higijenska/sanitarna sredstva140.500
Kartice za fiskalnu kasu23.500
Fiskalna kasa11.500
Protivpožarna obuka i bezbednost na radu164.000
Voda40.000
Struja175.500
Telekomunikacije (telefoni, internet)175.500
Odnošenje smeća189.000

Ovi troškovi tretiraju se kao fiksni ili varijabilni troškovi i ulaze u deo Bilansa uspeha.

*Varijabilni troškovi: Varijabilni troškovi su direktno proporcijalni obimu prodaje ili proizvodnje i mogu biti nabavna vrednost robe ili nabavna vrednost materijala za proizvodnju. To podrazumeva da što je poslovna aktivnost veća (veći obim proizvodnje i prodaje), odnosno što je profit veći, veći su i varijabilni troškovi.

*Fiksni troškovi: Obavezni troškovi koji ne zavise od obima prodaje. Uglavnom ga čine plate, doprinosi, zakup, gorivo (ukoliko nije za sirovine/robu/materijal), reklama i sl…

Za uspešno poslovanje cvećare, ključna je saradnja sa dobavljačima koji bi trebalo da donose svežu i kvalitetnu robu na vreme.

Prosečne tržišne cene aranžmana i buketa na domaćem tržištu, možete pogledati u tabeli.

Najčešći asortiman usluga u cvećari i prosečna tržišna cena
Naziv proizvodaCena po jedinici proizvoda u RSD
BuketOd 1.500 do 12.000
AranžmaniOd 2.500 do 25.000
BidermajerOd 4.000 do 20.000
Rezano cvećeOd 150 do 350
101 ružaOd 20.000 do 30.0000
Ove stavke stavljaju se u Bilans stanja u bilansnoj poziciji – Zalihe materijala, robe, sirovina, gotovih proizvoda
  • Anna

    3.6.2021 #1 Author

    Konkurencija je ogromna i da bi preživele čak i cvećare u manjim mestima moraju da se istaknu ponudom i uslugama. Potrebna je ogromna ljubav snaga i iznad svega maštovitost da se cveće aranžira na primamljiv, dopadljiv način. A ako je vlasnik iole maštovit u bukete će ukomponovati balone, čokoladice, voće, plišane igračke…

    Odgovori

  • GocaBG

    3.6.2021 #2 Author

    Izuzetno unosan posao ko zna da ga radi.Mora da bude inovativan,u suprotnom propada…

    Odgovori

  • Ljilja

    4.6.2021 #3 Author

    Odlično predstavljeno, maltene sve navedeno što je potrebno. Dosta cveća se uvozi tako da ovde lepo prolazi onaj ko ima koliko toliko stabilnu prodaju da mu se sve ovo isplati. Moze biti i dodatan posao, ko ima uslove da proizvodi i prodaje od marta do oktobra….

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...