Carine EU enormno povećavaju troškove komponenti

Britanska automobilska industrija mogla bi da ostane bez fabrika i 800.000 radnika

Automobili

22.5.2023 08:59 Autor: Redakcija Biznis.rs 3

Britanska automobilska industrija mogla bi da ostane bez fabrika i 800.000 radnika Britanska automobilska industrija mogla bi da ostane bez fabrika i 800.000 radnika
Kompanija Stellantis zahteva od britanske vlade da sa EU ponovno pregovara o Bregzitu, jer, predviđene carine EU enormno povećavaju troškove proizvodnje elektro vozila i... Britanska automobilska industrija mogla bi da ostane bez fabrika i 800.000 radnika

Kompanija Stellantis zahteva od britanske vlade da sa EU ponovno pregovara o Bregzitu, jer, predviđene carine EU enormno povećavaju troškove proizvodnje elektro vozila i postoji rizik od zatvaranja fabrika i otpuštanja radnika.

Stellantis, jedan od najvećih svetskih proizvođača automobila, vrši veliki pritisak na britansku vladu: ili da sa EU odmah ponovo pregovara o delu trgovinskog sporazuma o Bregzitu ili će morati da zatvori fabrike u Velikoj Britaniji i time ukine hiljade radnih mesta.

Stellantis sa sedištem u Holandiji zapošljava skoro 250.000 ljudi u više zemalja.

Od naredne godine između EU i Velike Britanije važe strože regulative za industrijske proizvode. Prema sporazumu o Bregzitu, od tada će 45 odsto komponenti britanskih električnih automobila morati da budu poreklom iz Ujedinjenog Kraljevstva ili EU – da bi mogli biti izvezeni u EU bez carine. Od 2027. godine, to će morati da bude čak 65 odsto, piše Deutsche Welle.

“Praktično gledano, to je teško izvodljivo”, kaže Majk Hauis (Mike Hawes), generalni direktor britanskog trgovinskog udruženja automobilske industrije.

“Naime, teško je nabaviti baterije koje čine veliki deo vrednosti električnih automobila. Domaća proizvodnja ne može da zadovolji potražnju”, kaže Hauis.

Foto: Shutterstock

Postoji realna opasnost da će proizvođači automobila od sledeće godine stvarno morati da plaćaju carine na izvoz u EU. Naime, električne baterije će verovatno morati biti kupljene van EU, a većina njih će najverovatnije biti iz Azije, odnosno verovatno iz Kine ili Južne Koreje.

Andi Palmer (Andy Palmer) stručnjak za automobilsku industriju i bivši menadžer kompanije Nissan, strahuje da to neće uticati samo na oko 5.000 zaposlenih u Stellantisu. U pitanju je ukupno oko 800.000 radnih mesta u Ujedinjenom Kraljevstvu povezanih sa automobilskom industrijom, kaže Palmer.

U međuvremenu, Velika Britanija mora nastaviti pregovore s EU kako bi postigla bolje uslove. To zahtevaju i drugi proizvođači automobila, uključujući nemački Savez automobilske industrije.

Da li će laburisti profitirati?

I opoziciona Laburistička stranka se uključuje u raspravu. Jer, sve više bledi obećanje mnogih konzervativaca da će sve biti bolje sa Bregzitom. Sporazum o Bregzitu ne funkcioniše, kaže lider Laburista, Kir Starmer (Keir Starmer).

Laburistički cilj je da se taj sporazum poboljša kako bi Bregzit funkcionisao.

Tako je moguće da loše vesti poput ovih iz automobilske industrije daju vetar u leđa Laburistima za sledeće izbore 2025. godine.

  • SUZI

    22.5.2023 #1 Author

    Pa oni su najveci svetski proizvodjaci, opstace.

    Odgovori

  • MITAR

    22.5.2023 #2 Author

    Kada malo bolje sagledamo sliku Britanci su mnogo vise izgubili bregzitom nego sto su dobili morala bi da se uradi dublja analiza da bi objasnili ovakve cinjenice.

    Odgovori

  • SHALIMAR

    27.5.2023 #3 Author

    Svasta nesto kod njih ne valja…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.