Potražnja za ovim uređajima veća za skoro 150 odsto

Fudbal podstakao kupovinu televizora

Hi-techLifestyle

29.11.2022 13:26 Autor: Redakcija Biznis.rs 4

Fudbal podstakao kupovinu televizora Fudbal podstakao kupovinu televizora
Domaćinstva u Srbiji doživela su masovnu promenu TV prijemnika pre osam godina, prelaskom sa analognog na digitalni TV signal, i ponovo 2020. godine, za... Fudbal podstakao kupovinu televizora

Domaćinstva u Srbiji doživela su masovnu promenu TV prijemnika pre osam godina, prelaskom sa analognog na digitalni TV signal, i ponovo 2020. godine, za vreme ograničavanja kretanja u doba pandemije korona virusa. Međutim, interes za ovu kategoriju proizvoda je sada opet podstaknut, i to događajem u Kataru. 

To je pokazala je analiza koju su sproveli Heureka grupa i Idealno.rs, kao i da je prosečna cena televizora deset odsto niža nego pre godinu dana, a najpopularnija dijagonala od 55 inča, dok većina potraživanih modela spada u kategoriju pametnih televizora (smart).

„Poslednjih nedelja uočili smo da je Svetsko prvenstvo u fudbalu, u kombinaciji sa novogodišnjom sezonom, ponovo uzburkalo evropsko TV tržište, a potražnja raste u desetinama postotka“, objašnjava glavni analitičar Heureka grupe Michal Buzek.

Među domaćim online kupcima potražnja za televizorima porasla je čak 148,24 procenta samo u poslednjih 30 dana. S druge strane, primetno je da su kupci oprezniji.

„Podaci pokazuju da potrošači trenutno mnogo više razmišljaju o svojim ulaganjima pri kupovini televizora, skloniji su finansijski povoljnijim modelima i češće prate promotivne ponude“, dodaje Buzek.

Nije samo u Srbiji zavladao „smart“.

„Većina najprodavanijih modela na tržištu u Srednjoj i Istočnoj Evropi ima sopstveni operativni sistem sa internet konekcijom gde, uz klasične TV kanale, mogu da se prate i drugi multimedijalni sadržaji dostupni online”, ističe Buzek.

Domaći kupci su najzainteresovaniji za televizore od 32 inča, a slede dijagonale od 43 i 50 inča, nasuprot trendu u većem delu Srednje i Istočne Evrope, gde su najpopularniji modeli od 55 inča i više. 

U procesu kupovine televizora potrošači najčešće biraju LCD i LED tehnologiju. LCD ekran je povoljniji od LED-a, i prilično lakši, pa je uređaj jednostavnije montirati na zid. Ima malo duže vreme odziva, malo uže uglove gledanja i malo slabiji prikaz boja u odnosu na LED, koji trenutno vlada evropskim tržištem.

Najpopularniji brendovi u Srednjoj i Istočnoj Evropi su Samsung, LG i Phillips, dok se u Srbiji ipak radije kupuju Xiaomi, i manje poznati Hisense i Fox. Slede ih Vox i Samsung.

  • goca87

    29.11.2022 #1 Author

    Nema sumnje da mnogi prate svetsko prvenstvo, ali ova vest da se toliko kupuju televizori iz tog razloga🤔 zanimljivo

    Odgovori

  • TATJANA

    30.11.2022 #2 Author

    Pa nista me ne cudi, pa ni to

    Odgovori

  • SRDJAN

    4.12.2022 #3 Author

    Nije ovo nikakva nova vest. Uvek je tako kad god su svetska prvenstva u fudbalu. Mnogi bi da gledaju fudbal a da im slika bude kao da su uzivo na stadionu.

    Odgovori

  • FRUIT04

    11.12.2022 #4 Author

    Uvek je tako pred svetska prvenstva.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.