Duga čekanja na carini, papirologija, zahtevi za evropskim skladištima…

Od Bregzita konstantan pad izvoza britanske industrije lepote u EU

Lifestyle

27.10.2023 09:07 Autor: Redakcija Biznis.rs 4

Od Bregzita konstantan pad izvoza britanske industrije lepote u EU Od Bregzita konstantan pad izvoza britanske industrije lepote u EU
Izvoz industrije lepote iz Velike Britanije u Evropsku uniju pao je za više od jedne milijarde dolara od glasanja o Bregzitu, pošto su carinska... Od Bregzita konstantan pad izvoza britanske industrije lepote u EU

Izvoz industrije lepote iz Velike Britanije u Evropsku uniju pao je za više od jedne milijarde dolara od glasanja o Bregzitu, pošto su carinska kašnjenja i povećani troškovi kočili porudžbine.

Izveštaj Oxford Economicsa, koji je naručio British Beauty Council, otkrio je da su kompanije u Velikoj Britaniji patile od povećanih trgovinskih barijera između 2017. i 2022. godine.

„Pandemija nije predstavljala problem, ali Bregzit jeste”, rekla je Mili Kendal (Millie Kendall), izvršna direktorka Britanskog saveta za lepotu.  

Izveštaj je otkrio da je izvoz proizvoda za ličnu negu iz Velike Britanije u EU generalno opao, u poređenju sa izvozom u ostatak sveta koji je konstantniji od referenduma o Bregzitu. Savet je to objavio tokom Britanske nedelje lepote, nakon što je manekenku Kejt Mos (Kate Moss) najavio za globalnog ambasadora industrije.

Komplikacije uzrokovane Bregzitom bile su posebno problematične za mnoga mala i srednja preduzeća u kozmetičkim poslovima, piše Bloomberg. Sara Čepman (Sarah Chapman) , koja je osnovala brend za lepotu Skinesis, prestala je da prodaje u Španiji i rekla je da je bilo problema sa slanjem proizvoda u Italiju i druga mesta. „Naši distributeri sada zaista insistiraju na tome da neće raditi sa nama ako ne uspostavimo skladište u EU“, rekla je ona.

Čepman je osnovala svoj posao 2008. i zapošljava skoro 60 ljudi, a rekla je da je gubitak onlajn prodaje širom Evrope od Bregzita značajan. Bilo je slučajeva kada su porudžbine bile zadržane na carini tri meseca. „Kupci jednostavno ne žele više da kupuju od nas, ako je potrebno toliko vremena da dobiju proizvod“, rekla je ona.

Izvoz proizvoda za ličnu negu iz Velike Britanije rastao je i na jedinstveno evropsko tržište i u ostatak sveta između 2010. i 2016. godine, prema izveštaju, po prosečnoj godišnjoj stopi od 3,1 odsto, odnosno 5,3 odsto, respektivno. Od tada je izvoz u EU postepeno opadao.

Istraživanje Britanskih privrednih komora je ranije pokazalo da je 49 odsto izvoznika prijavilo poteškoće u prilagođavanju promenama potrebnim za trgovinu robom nakon trgovinskog sporazuma UK-EU.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.