Luka Rijeka u 2023. imala šest odsto manji promet
BerzaInvesticijeNovacPoslovanjeRegion
19.5.2024 13:22 Autor: Redakcija Biznis.rs 10
Luka Rijeka d.d. završila je prošlu godinu sa neto dobiti u iznosu od 1.003.883 evra, objavljeno je na stranicama Zagrebačke berze nakon održane sednice Nadzornog odbora društva.
Prihodi same Luke Rijeka d.d. pritom su u 2023. godini iznosili 34,076 miliona evra, dok je na nivou grupe ostvaren ukupni prihod od 41,110 miliona evra. U odnosu na godinu ranije, to znači da su ukupni prihodi Luke Rijeka d.d. pali za 11 odsto, dok su na nivou grupe rasli za oko 12 odsto, prenosi SEEbiz.
U izveštaju o poslovanju navodi se, ipak, da su u prošloj godini prihodi Luke Rijeka d.d. od poslovanja rasli za 11 odsto, ali je do značajnog smanjenja ukupnih prihoda došlo zbog manjih finansijskih prihoda uzrokovanih činjenicom da u prošloj godini nije isplaćena dividenda od društva Jadranska vrata d.d. koje upravlja kontejnerskim terminalom na Brajdici, a koja je u prethodnim godinama činila značajan deo ukupnih prihoda Luke Rijeka d.d, pošto je iznos dividende znao premašivati 20 miliona kuna, odnosno oko tri miliona evra.
Grupu Luka Rijeka, uz matično društvo Luka Rijeka d.d, čine i tri preduzeća u stopostotnom vlasništvu matičnog društva: Luka – prevoz, Stanovi i Luka Rijeka Container Depot, a Luka Rijeka d.d. je vlasnik 49 odsto udela u kompaniji Jadranska vrata.
Promet tereta u 2023. godini na terminalima kojima upravlja Luka Rijeka d.d. pao je za šest odsto, sa 2.579.602 na 2.423.422 tone.
Po glavnim kategorijama tereta, zabeležen je rast prometa generalnog tereta za šest odsto, promet rasutog tereta pao je za 11 odsto, a kod kontejnerskog prometa takođe je zabeleženo smanjenje za oko sedam posto, sa 290.729 tona u 2022. godini na 271.454 tone u 2023.
Pročitajte još:
Od planiranih aktivnosti i ulaganja Luke Rijeka za ovu godinu, u izveštaju se ističe završavanje CEF projekta uređenja operativnih površina i infrastrukture u lučkom bazenu Rijeka, i posebno 5,7 miliona evra vredan projekat proširenja kontejnerskog depoa na Škrljevu.
„Projekat se odnosi na proširenje depoa za kontejnere, te uređenje nove skladišno-operativne površine, odnosno na izvođenje sedam do devet dodatnih platoa za smeštaj kontejnera na površini od 66.615 kvadratnih metara, kao i na uređenje unutrašnjih saobraćajnica. Realizacijom projekta očekuje se povećanje prometa u delu manipulacije i skladištenja praznih kontejnera, a otvara se i mogućnost pružanja nove usluge – manipulacije punih kontejnera, koja se sada događa u vrlo skromnom obimu. Osim toga, u planu je i priprema dokumentacije za izvođenje železničkog koloseka od ulaza u Škrljevo do Kontejner depoa“, stoji u objavi Luke Rijeka na Zagrebačkoj berzi.
SHALIMAR
19.5.2024 #1 AuthorOni svakako dobro rade,to je najbitnije a dobit se menja…
HANA
19.5.2024 #2 AuthorNestabilno totalno, političke prilike iz dana u dan
diktiraju …
VALERIJA
19.5.2024 #3 AuthorNajveći i glavni faktor je inflacija.
Faith
19.5.2024 #4 AuthorVratice se oni vrlo brzo, lep je to posao i zarada
ZELJKA
19.5.2024 #5 AuthorKorisne informacije
Boba321
19.5.2024 #6 AuthorDobro, to se svuda desava u danasnje vreme, inflacija utice na to
JEKSICA25
19.5.2024 #7 AuthorOzbiljna situacija
jevtić
20.5.2024 #8 AuthorDešava se
Nata
21.5.2024 #9 AuthorKao u svakom poslu, uspona i padova ima. Popravice se.
VALE
26.5.2024 #10 AuthorTo je trenutna situacija