Prodaja Nestlé proizvoda u 2022. dostigla vrednost od 94,4 milijarde franaka
17.2.2023 08:30 Autor: Redakcija Biznis.rs 7
Kompanija Nestlé objavila je da joj je tokom 2022. godine ukupna prodaja porasla za 8,4 odsto i da je iznosila 94,4 milijarde švajcarskih franaka, dok je organski rast dostigao 8,3 odsto, sa realnim unutrašnjim rastom (RIG) od 0,1 odsto i rastom cena od 8,2 odsto kao posledicom visoke inflacije.
Nestlé je u okviru saopštenja o poslovnim rezultatima u prošloj godini naveo da se u 2023. očekuju godišnji organski rast prodaje od šest do osam odsto, kao i marža operativne dobiti pri trgovanju od 17 do 17,5 odsto.
Do 2025. godine, projekcija Nestlé je da se očekuje srednji jednocifreni organski rast prodaje i povratak na raspon marže operativne dobiti pri trgovanju od 17,5 do 18,5 odsto.
Mark Šnajder (Mark Schneider), izvršni direktor kompanije Nestlé, ocenio je da je prošla godina donela brojne izazove, kao što su rast inflacije „bez presedana“, pojačan pritisak troškova života i geopolitičke tenzije čiji su se efekti osećali širom sveta.
„Ceo Nestlé tim je pokazao visok nivo odgovornosti dok smo se snalazili u ovim teškim okolnostima. Organski rast je bio solidan, marže su ostale otporne, a razvoj naše osnovne zarade po akciji snažan. U isto vreme, obezbedili smo pristup prehrambenim proizvodima i pristupačnim ponudama širom sveta. Očekujemo da će 2023. godina biti još jedna koju će obeležiti snažan organski rast, sa fokusom na obnavljanje naše bruto marže, povećanje marketinških investicija i slobodnog toka novca“, poručio je Šnajder.
Istakao je i da se tokom 2022. godine potvrdila dugogodišnja strategija kompanije u domenu ishrane – „Dobro za vas, dobro za planetu“ i unapređena primena klimatskog plana.
Kada je reč o prodaji na nivou Nestlé Grupe, najveći doprinos organskom rastu dala je Purina PetCare, sa svojim premium brendovima Purina Pro Plan, Purina ONE i Fancy Feast, kao i veterinarskim proizvodima.
Prodaja kafe je rasla visokom jednocifrenom stopom u različitim brendovima i geografskim područjima. Prodaja Starbucks proizvoda porasla je za 12,9 odsto i dostigla 3,6 milijardi švajcarskih franaka. Ishrana za bebe je zabeležila dvocifreni rast u velikom broju zemalja i kategorija. Konditorski proizvodi su zabeležili visok jednocifreni rast, gde se posebno ističe brend Kit Kat.
Pročitajte još:
Prodaja vegetarijanske i biljne hrane rasla je srednjom jednocifrenom stopom, a brend Garden Gourmet je u Evropi nastavio da beleži dvocifreni rast.
Što se tiče poslovanja u Evropi, Nestlé je saopštio da beleži povećanje tržišnog udela u konditorskim proizvodima, hrani za kućne ljubimce i ishrani za bebe. Rast je, kako su naveli, bio snažan na svim kanalima, posebno u e-trgovini i specijalizovanim prodavnicama za kućne ljubimce.
Nestlé je najavio investiciju od 40 miliona švajcarskih franaka za novi proizvodni pogon u regiji Volin u Ukrajini.
TATJANA
17.2.2023 #1 AuthorOtkud ulaganje u pogon u Ukrajini pod ovakvim okolnostima
N.N.
23.2.2023 #2 AuthorBas cudno…
MAJALG
17.2.2023 #3 AuthorSve u redu ali ne razumem cemu ulaganje u Ukrajinu, ali opet ne treba da cude ovakve vesti.
COKA
18.2.2023 #4 AuthorUlaganje u Ukrajunu? Hm, cudno moram priznati
Tina
26.2.2023 #5 AuthorJeste malo cudno
GOCA BG
19.2.2023 #6 AuthorParavan za paravanom…
MALENA
21.2.2023 #7 AuthorMalo čudi to ulaganje u Ukrajinu.