Kada je kompanijama potrebna stručna pomoć?

Angažovanje poslovnog konsultanta, rešenje za mnoge privrednike

AnalizaPoslovanjePreduzetnikU fokusu

19.7.2021 12:01 Autor: Ljiljana Begović 0

Angažovanje poslovnog konsultanta, rešenje za mnoge privrednike Angažovanje poslovnog konsultanta, rešenje za mnoge privrednike
U današnjem turbulentnom poslovnom svetu koji je pandemija virusa Covid-19 dodatno poremetila, veliki broj privrednika, da bi se vratio u normalne tokove poslovanja, mora... Angažovanje poslovnog konsultanta, rešenje za mnoge privrednike

U današnjem turbulentnom poslovnom svetu koji je pandemija virusa Covid-19 dodatno poremetila, veliki broj privrednika, da bi se vratio u normalne tokove poslovanja, mora da angažuje osobu koja će biznis vratiti u kolosek.

“U takvim, sve težim, uslovima poslovanja i razvoju novih metoda i tehnika za unapređenje organizacije, procesa, upravljanja ljudskim resursima i slično, mnogi vlasnici i menadžeri primorani su da eksterno angažuju konsultante kako bi održali korak sa razvojem poslovnih praksi i uvećali svoje šanse na tržištu”, kaže za Biznis.rs Branimirka Mihić iz agencije za konsalting “Advensa BM”.

Najkraće rečeno, konsalting je savetovanje organizacije ili pojedinca u cilju poboljšanja performansi organizacije, unapređenja i optimizacije procesa, edukacije ili širenja znanja, ali i neke vrste autsorsovanja znanja i veština za koja ne postoje interni kapaciteti organizacije.

“Poslovnog ili bilo kog drugog konsultanta treba angažovati onda kada ne postoje kadrovski kapaciteti organizacije koji mogu preduzeti aktivnosti kojima treba zadovoljiti zahteve nekog zakona, tehnologije, standarda, tržišnih trendova i slično. Takođe, trenutak kada treba razmotriti angažovanje konsultanta može biti nakon dužeg vremena stagnacije firme, jer po prirodi stvari nakon stagnacije može uslediti ozbiljan pad ukoliko se ne pokrenu neke promene ili unapređenja firme. Svakako taj trenutak mora prepoznati rukovodstvo”, smatra Mihić.

Biznis konsalting obuhvata razne oblasti, samo neke od najčešćih su:

  • Primena međunarodnih standarda
  • Definisanja organizacione strukure i sistematizacije radnih mesta
  • Razvoj prodajnih aktivnosti
  • Usklađivanje sa zakonskim propisima iz određenih oblasti
  • Primena pravila bezbednosti i zdravlja na radu
  • Zaštita životne sredine
  • Finansije

“Moja oblast su međunarodni sistemi menadžmenta i optimizacija poslovnih procesa, ali na tržištu postoje zahtevi za konsaltingom iz oblasti finansija, marketinga, upravljanja ljudskim resursima, primenom novih proizvodnih tehnologija, ali i drugih usko specijalizovanih oblasti, poput poslovnog prava, javnih odnosa i slično”, navodi Mihić.

žene
Foto: Unsplash.com

Kada je reč o profesionalcima koji će pomoći da se u kompaniji neki problem reši, sagleda sa objektivne strane ili prosto unapredi poslovanje, potrebno je da onaj ko angažuje poslovnog konsultanta ima poverenja u savete koji se nude.

“Poslovanje se može promeniti ili unaprediti u onoj meri u kojoj organizacija ili pojedinac prihvataju smernice konsultanta ili još bolje ukoliko i sami učestvuju u donešenju rešenja i promenama u svojoj organizaciji”, objašnjava Branimirka Mihić.

Sam konsalting sastoji se iz tri faze:

1. Snimak postojećeg stanja

2. Analiza i definisanje rešenja kako bi zadovoljili neke zahteve (na primer zahteve međunarodnih standarda)

3. Implementacija rešenja

Ukoliko organizacije nisu kooperativne u bilo kojoj od ovih faza, pozitivan uticaj konsaltinga je proporcionalno manji.

“Ono što mnogima nije jasno jeste da konsalting podrazumeva davanje instrukcija i usmeravanje, ali da sama organizacija mora da sprovede mere i osigura njihovu doslednu primenu”, naglašava naša sagovornica.

Konsalting se može slikovito tumačiti i kao putokaz za organizacije koje u određenoj oblasti nemaju dovoljno znanja ili kadrovskih mogućnosti. A danas, kada je najvažnije regovati na vreme jer svako odlaganje rađa više problema, konsalting može pomoći da organizacije ne lutaju u potrazi za rešenjima.

Ova vrsta posla takođe se može smatrati i podugovaračkim poslom koji, poput advokata ili marketinške agencije, jedan deo posla obavljaju za vas. Iako prilikom nekih projekata, kao što je uvođenje međunarodnih standarda, organizacije moraju da obavljaju posao i nakon završenog konsultantskog dela, zaposlenima je mnogo olakšano jer znaju kako tačno da obavljaju te zadatke. To će naravno isključiti greške i obezbediti uštedu vremena, a rukovodstvu omogućiti da vreme utroše u razvoj strateških planova, novih proizvoda i usluga.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...