Digitalizacija javnih usluga ključna za poslovni ambijent

E-sanduče će biti obavezno za sva pravna lica od sledeće godine

AnalizaBiznisMoja firmaPoslovanjePreduzetnikU fokusu

8.3.2022 17:23 Autor: Marija Jovanović 17

E-sanduče će biti obavezno za sva pravna lica od sledeće godine E-sanduče će biti obavezno za sva pravna lica od sledeće godine
Digitalizacija javnih usluga je važan proces za poslovni ambijent jer ga čini jeftinijim za poslovanje, privreda je konkurentnija, a smanjuje se i mogućnost za... E-sanduče će biti obavezno za sva pravna lica od sledeće godine

Digitalizacija javnih usluga je važan proces za poslovni ambijent jer ga čini jeftinijim za poslovanje, privreda je konkurentnija, a smanjuje se i mogućnost za korupciju, poruka je panela o digitalizaciji javnih usluga, koji je održan u okviru Kopaonik biznis foruma.

Kako je istakao direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović, digitalizacija je doprinela transformaciji javne uprave, rastu ekonomije i investicijama baziranim na inovacijama. Od E-vrtića, prijava za vakcinaciju, pa do infrastrukturnih projekata kao što je Data centar u Kragujevcu i E-sanduče.

“Uspostavili smo E-sanduče kao tehničko rešenje i način komunikacije države sa građanima. Da podsetimo da će od marta sledeće godine biti obaveza da sva pravna lica imaju elektronsko sanduče na portalu E-uprave i da će na taj način morati da komuniciraju sa državom”, rekao je Jovanović i dodao da su značajno digitalizovane usluge za građane, a da je sada fokus upravo na privredi.

“Trudimo se da u skladu sa registrom administrativnih postupaka koji je uspostavljen za privredu i koji je dostupan na portalu E-uprave masovno digitalizujemo usluge za pravna lica i to radimo sektorski, jedno po jedno ministarstvo, jedna po jedna uprava. U ovom trenutku su dostupne 42 usluge za pravna lica na portalu elektronske uprave, što je nedovoljno naspram 2.000 postupaka koliko postoji za privrednike”, naglasio je Jovanović.

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu rekao da se radi na takozvanom uvođenju elektronskih pisarnica u svim republičkim organima i lokalnim samoupravama.

“Da ne koristimo onaj čuveni pečat koji stalno držimo u fioci, već da sve radimo E-pečatom, koji je zaživeo. Tek onda ćemo moći u potpunosti da pružamo usluge pravnim licima i da na taj način komuniciramo sa njima”, zaključio je Jovanović.

Jedna od važnijih reformi i za građane i za privrednike jeste i reforma katastra nepokretnosti. Direktor Republičkog geodetskog zavoda Borko Drašković istakao je da je zemljišna administracija, u koju spada i katastar, deo najsloženijeg procesa. Prema njegovim rečima, preostalo je još 426.000 zaostalih predmeta, ali je situacija nakon digitalizacije znatno bolja jer se 60 odsto predmeta sada radi digitalno, a 40 preko šaltera, i to putem zakazivanja, pa redova više nema.

“Svih 11 digitalnih servisa RGZ-a su besplatni i svi pomažu građanima. Do sada smo napravili svu infrastrukturu od optičkih kablova u svih 176 katastarskih jedinica, odnosno službi, što utiče i na brzinu protoka informacija”, naglasio je Drašković i pozvao privrednike da koriste geoprostorne podatke RGZ-a koji su pouzdani i transparentni.

Kako funkcioniše registar administrativnih postupaka?

Direktorka Republičkog sekretarijata za javne politike Bojana Tošić istakla je da u našem sistemu samo na republičkom nivou ima više od 2.500 administrativnih postupaka za privredu i da preko 100 institucija učestvuje u celom procesu.

Ona je objasnila da Registar administrativnih postupaka funkcioniše kao Google, vrlo jednostavno. Primera radi, ukoliko neko želi u svom maloprodajnom objektu da prodaje cigarete može da prelista sve procedure – od dozvola, dokumentacije, pa do naknada koje treba platiti.

  • STEFAN

    8.3.2022 #1 Author

    Mozda to i treba uvesti

    Odgovori

  • JANA

    8.3.2022 #2 Author

    Lepa vest ,taman pravna lica nece morati kao fizicka do banke ,samim tim ce i guzve da se smanje

    Odgovori

  • Milovan94

    8.3.2022 #3 Author

    Ovo je zaista posebna i dobra novina za sve preduzetnike.

    Odgovori

  • LUKA

    8.3.2022 #4 Author

    Odlicna vest I treba tako

    Odgovori

  • DANIJELA

    8.3.2022 #5 Author

    Digitalizacija je neophodna u svim sverama poslovanja jer ce isto i unaprediti.

    Odgovori

  • GOCA BG

    8.3.2022 #6 Author

    Velika olaksica za preduzetnike…

    Odgovori

  • BRANA19

    9.3.2022 #7 Author

    Dobra vest , verujem da ce biti sigurno od koristi…

    Odgovori

  • MAJA

    9.3.2022 #8 Author

    Ovo zvuči sjajno.. Štedi se vreme i privredi i gradjanima, nema redova i čekanja

    Odgovori

  • MAJALG

    9.3.2022 #9 Author

    Svakako dobra vest, treba olaksati, svima ce biti lakse

    Odgovori

  • IRINA

    9.3.2022 #10 Author

    Olakšaće poslovanje ok zvuči

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    9.3.2022 #11 Author

    ovo je vrlo praktično samo je mnogo malih preduzetnika koji nisu e pismeni

    Odgovori

  • DANA

    9.3.2022 #12 Author

    To je svakako dobro moracemo da se opismenimo

    Odgovori

  • TASIJA27

    10.3.2022 #13 Author

    Korisna novina koja je na zapadu vec zazivela, super sto postaje sve zastupljenija i kod nas jer je stvarno neophodna

    Odgovori

  • Emilija

    10.3.2022 #14 Author

    Tako i treba da bude

    Odgovori

  • CELEKRALJ

    10.3.2022 #15 Author

    A kazne ostaju pri direktnoj isporuci? 🤔

    Odgovori

  • Milisavka

    13.3.2022 #16 Author

    Ovo bi dosta olakšalo

    Odgovori

  • Dzebac

    13.3.2022 #17 Author

    Nešto mislim da ćemo i u ovome naći neku rupu da se radi po starom

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...