Gotovina u roku od sedam dana mora biti na računu banke

Možete imati depozit u kasi, ali pod određenim uslovima

AnalizaPoslovanjePreduzetnikU fokusu

26.4.2022 12:52 Autor: Ljiljana Begović 8

Možete imati depozit u kasi, ali pod određenim uslovima Možete imati depozit u kasi, ali pod određenim uslovima
Do početka nove fiskalizacije ostalo je samo nekoliko dana, a privrednici imaju i dalje mnogo nedoumica oko korišćenja novih uređaja. Jedna od njih je... Možete imati depozit u kasi, ali pod određenim uslovima

Do početka nove fiskalizacije ostalo je samo nekoliko dana, a privrednici imaju i dalje mnogo nedoumica oko korišćenja novih uređaja. Jedna od njih je i ostavljanje depozita u kasi.

„Pravna lica i preduzetnici koji vrše promet na malo i koji raspolažu gotovim novcem mogu doneti odluku o visini depozita, da bi obezbedili uslove za početak rada sa kupcima, koji počinje nakon uplate pazara od prodate robe i izvršenih usluga“, objašnjava predsednica udruženja Računovodstvena komora Srbije, Snežana Mitrović.

Predmet fiskalizacije je promet dobra i usluga na malo, kao i primljeni avans za promet na malo.

Prometom na malo smatra se svaki izvršen promet dobara i pružanje usluga fizičkim licima, kao i svaki promet dobara i usluga u maloprodajnim objektima, nezavisno od toga da li je korisnik fizičko, pravno lice ili preduzetnik, uključujući i promet izvršen putem samonaplatnih uređaja – automata.

Obveznik fiskalizacije je u obavezi da evidentira svaki pojedinačno ostvareni promet na malo i to nezavisno od načina plaćanja (gotovinom, instant transferom odobrenja, čekom, platnom karticom, na drugi bezgotovinski način i sl.), uključujući i primljene avanse za budući promet na malo, preko elektronskog fiskalnog uređaja.

Da bi vratili kusur od izvršenog prometa na malo, evidentiranog preko elektronskog fiskalnog uređaja, koji se vrši početkom narednog dana, maloprodajni obveznici mogu u objektu imati depozit koji su podigli sa tekućeg poslovnog računa na osnovu odluke. Dakle, depozit koji nije zadržan od pazara. Podsećamo da pravna i fizička lica koja obavljaju delatnost, imaju obavezu da najkasnije u roku od sedam radnih dana, gotov novac primljen po bilo kom osnovu uplaćuju na svoj račun kod banke”, naglašava naša sagovornica.

Ona ističe da depozit koji mogu držati poreski obveznici u maloprodajnom objektu mora biti definisan Odlukom u određenom iznosu i za koju namenu će se koristiti i podignut sa tekućeg poslovnog računa.

“To su uglavnom manji iznosi, koji su potrebni da bi se mogao vršiti promet početkom radnog dana i vraćati kusur, kao povrat više naplaćenih sredstava koji se primaju u naplaćenim krupnim apoenima i kada po izdatom fiskalnom računu treba da se vrati kupcu određeni iznos”, kaže Snežana Mitrović.

Foto: Udruženje Računovodstvena komora Srbije

Podsećamo da se promet na malo od prvog maja 2022. godine vrši obavezno, evidentiranjem izvršenog prometa preko elektronskog fiskalnog uređaja uz izdavanje fiskalnog računa koji kao fiskalni dokument potvrđuje da je pojedinačno ostvareni promet na malo, uključujući i primljeni avans za budući promet na malo, evidentiran u elektronskom fiskalnom uređaju.

Šta sadrži novi fiskalni račun?

Fiskalni račun obavezno sadrži podatke kao što su vrsta računa, tip transakcije, naziv obveznika fiskalizacije i jedinstvenu oznaku poslovnog prostor, kao i poreski identifikacioni broj (PIB) obveznika fiskalizacije.

Takođe, na računu se moraju naći i sledeći podaci:

  • PIB pravnog lica, odnosno obveznika poreza na prihode od samostalne delatnosti u smislu zakona kojim se uređuje porez na dohodak građana, ako je korisnik isporučenih dobara i pruženih usluga, odnosno dobara i usluga koje će biti isporučene ili pružene u slučaju primljenih avansa, pravno lice, odnosno obveznik poreza na prihode od samostalne delatnosti u smislu zakona kojim se uređuje porez na dohodak građana;
  • Naziv, količinu, jedinicu mere, cenu po jedinici mere, oznaku poreske stope i vrednost evidentiranog prometa dobra, odnosno usluge;
  • Specifikaciju poreskih stopa;
  • Iznos poreza po poreskim stopama;
  • Ukupan iznos poreza;
  • Vrednost prometa po poreskim stopama;
  • Ukupna vrednost evidentiranog prometa, ukupan iznos za uplatu (uz napomenu ako je plaćanje izvršeno putem avansa), način plaćanja (gotovinom, instant transferom odobrenja, čekom, platnom karticom, na drugi bezgotovinski način i sl.), uplaćen iznos i iznos razlike za povraćaj kupcu dobara, odnosno korisniku usluga;
  • Dan, mesec, godinu, sat, minut i sekund sačinjavanja fiskalnog računa;
  • Jedinstveni redni broj fiskalnog računa;
  • Jedinstveni redni broj fiskalnog računa po vrsti računa i tipu transakcije;
  • Dvodimenzionalni bar-kod za verifikaciju koji sadrži sve elemente elektronskog potpisa kada se štampa fiskalni račun ili hiperlink za verifikaciju kada se fiskalni račun izdaje u elektronskoj formi.

Iz Računovodstvene komore Srbije podsećaju da su od Ministarstva finansija tražili da se pravilnikom, pored sadržaja fiskalnog računa, obavezno uredi i sadržaj dnevnog izveštaja o izvršenom prometu na malo, koji bi kao računovodstvena isprava, imao sve potrebne elemente za knjiženje izvršenog promata na malo u glavnoj knjizi.

„Dnevni izveštaj o izvršenom prometu na malo treba da se formira i da može da se štampa u maloprodajnom objektu, da ima podatke o ukupnom prometu razdvojenom po stopama PDV, kao i podatke o iznosima naplaćenim za prodatu robu, u različitim sredstvima naplate. Pored dnevnog izevštaja, pravilnikom je trebalo urediti i formu i sadržaj periodičnog izveštaja o izvršenom prometu, koji se može formirati u maloprodajnom objektu“, kaže predsednica ovog udruženja.

Ona ističe da je posebno važno za male maloprodajne obveznike koji ugovorom poveravaju vođenje poslovnih knjiga pružaocima računovodstvenih usluga i dostavljaju dokumentaciju na knjiženje.

  • TATJANA

    26.4.2022 #1 Author

    Ranije se ostavljalo od pazara, a sada mora po nalogu da se podize, namenski

    Odgovori

  • GOCA BG

    26.4.2022 #2 Author

    Samo dodatno komplikuju rad ljudima…

    Odgovori

  • LUKA

    26.4.2022 #3 Author

    Samo uvode neka nova pravila jadni preduzetnici

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    27.4.2022 #4 Author

    umesto da olakšaju procedure uvek se komplikuje
    svakako je to novac firme koji je u kasi da olakša promet u maloprodaji

    Odgovori

  • GAGA

    28.4.2022 #5 Author

    Sutra ce se inspekcija zakaciti ljudima za depozit, a ozbiljne mahinacije prolaze nekaznjeno. Kao u onoj narodnoj psi laju, a karavani prolaze

    Odgovori

    • Slobodan Kikić

      26.12.2022 #6 Author

      Upravo tako nedavno smo otvorili prodavnicu-a nismo iz struke i bila nam poreska inspekcija-nismo imali taj papir-odluku o depozutu ,nasli su par stotina dinara više i ZATVORLI nam dućan na 15 dana…čista demonstracija-sile!da li je to greška knjigovođe -mislim da jeste,morala nam je reći to kako bismo izbegli torturu i bruku!!!

      Odgovori

  • kaćica

    29.4.2022 #7 Author

    Komplikuju ovaj posao jos vise.

    Odgovori

  • Milan

    1.5.2022 #8 Author

    Nisam primetio da se promenio Zakon o obavljanju plaćanja pravnih lica usvajanjem Zakona o fiskalizaciji tako da sigurno nije bilo promena po pitanju depozita, odnosno kako je bilo do sad tako će biti i na dalje

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...