Delhaize Srbija negira odgovornost za visoke cene robe
24.2.2025 08:47 Autor: Redakcija Biznis.rs 2



Izvršni odbor Delhaize Srbija saopštio je da razume i deli nezadovoljstvo kupaca zbog rasta cena, ali da treba da se zna da je ta kompanija poslednja karika u lancu snabdevanja hranom i u tom smislu ima ograničenu mogućnost da utiče na cene.
Kako se precizira, 94 odsto prosečne maloprodajne cene Delhaize isplaćuje drugima i to 59 odsto dobavljačima za robu koju od njih kupuje, 14 odsto državi za porez na dodatu vrednost (PDV), 10 odsto zaposlenima za zarade i 11 odsto za naknadu svih ostalih troškova.
„U okviru naših mogućnosti, a sa ciljem da kupcima pružimo što jeftinije proizvode bez ugrožavanja kvaliteta, samo od početka 2025. smo smanjili redovne cene za 732 artikla, povećali smo asortiman privatnih robnih marki na 2.700 artikala, čije su redovne cene u proseku 20 odsto niže od onih za proizvođačke robne marke, a i povećali smo za 1.274 broj artikala na akcijskim cenama u odnosu na isti period prošle godine“, piše u saopštenju koje prenosi Politika.
Dodaje se da je i značajan broj dobavljača izrazio spremnost da doprinese korekciji cena u okviru svojih mogućnosti.
„Naše ukupne napore da snizimo maloprodajne cene podriva rast troškova, čemu i građani svedoče u svakodnevnom životu. Na dinamiku cena u prodavnicama uticali su brojni faktori, uključujući povećanje cena energije i transporta, povećanje troškova rada i povećanje troškova sirovina za proizvode kao što su kakao i kafa“, ističe se.
Delhaize Srbija je pozvala sve koji utiču ili učestvuju u lancu snabdevanja na saradnju kako bi cene bile što niže za kupce, jer kako su istakli to je zajednička odgovornost.
„Bez obzira na štetu koju trpimo zbog neopravdanih optužbi, učinićemo sve da zaštitimo naše zaposlene i domaće dobavljače i poljoprivrednike čije proizvode nudimo na našim policama“, piše u saopštenju.
Dodaje se i da je ta kompanija koja zapošljava više od 12.000 ljudi u Srbiji i uslužuje više od pola miliona kupaca svakog dana, trajno posvećena negovanju transparentnog, poštenog i profesionalnog odnosa sa potrošačima, zaposlenima, dobavljačima i lokalnom zajednicom, uz najviši stepen društvene odgovornosti.
„Mi smo gradili našu reputaciju decenijama, stalo nam je do nje i štitićemo je svim zakonitim sredstvima. Apelujemo na odgovornost i istinitost u istupanju svih aktera u javnom životu“, piše u saopštenju izvršnog odbora Delhaize Srbija.
Pročitajte još:
Objašnjava se i da se Delhaize Srbija obraća javnosti zbog niza neistinitih podataka i konfuzije oko marži, prihoda, profita i cena, koji su u prethodnom periodu plasirani u javnosti i koji su doveli u zabludu deo građana, odnosno do toga da se neopravedno, ta industrija i oni kao kompanija izdvoje, stigmatizuju i okrive za visoke cene.
Natasa
24.2.2025 #1 AuthorDiskutabilna pojeftinjenja ,vrlo diskutabilno.
Lik Orijent
24.2.2025 #2 AuthorMaksi ima ubedljivo najveću trgovačku maržu – 44%, čak 7% više od drugoplasiranog Merkatora. Kupovao sam u Maksiju od samog početka. Kada ga je Mišković prodao Belgijancima novi nesposobni menadžment je počeo da ga urušava glupavim odlukama (npr. izbacili su velika kolica i time kupcima, posredno, ograničili količinu robe koju mogu da kupe (osim ako neće da guraju dvoja kolica), bezalkoholna pića su počeli prodaju pojedinačno, a ne u paketu i sl.), ali mi je film pukao kad sam nedavno video da isti paket toalet papira istog proizvođača (Drenik Beograd) u Maksiju na akciji košta 325 dinara, a u DTL Leon je njegova redovna cena 255 dinara. Od sada, mogu ponekad da svratim u Maksi kad baš nema ništa drugo u blizini, ali da budem redovni kupac kao dosad – nikad više.
A ova smehotresna objašnjenja tipa „poskupili su energenti i prevoz“ mogu da prodaju u trafici. Ovaj DTL Leon verovatno robu doprema teleportom, pa mu je toliko jevtinija.