država razvija više od 20 novih elektronskih servisa

Do kraja 2023. godine dva miliona građana Srbije postaće ePacijenti

Hi-techSrbijaVestiZdravlje

14.5.2022 13:43 Autor: Redakcija Biznis.rs 32

Do kraja 2023. godine dva miliona građana Srbije postaće ePacijenti Do kraja 2023. godine dva miliona građana Srbije postaće ePacijenti
Država će razvojem više od 20 novih elektronskih servisa pokušati da do kraja 2023. godine prevede oko dva miliona građana Srbije da postanu ePacijenti... Do kraja 2023. godine dva miliona građana Srbije postaće ePacijenti

Država će razvojem više od 20 novih elektronskih servisa pokušati da do kraja 2023. godine prevede oko dva miliona građana Srbije da postanu ePacijenti i da do usluga domova zdravlja i bolnica dolaze elektronskim putem, saopštio je NALED.

Očekuje se da već sledeće godine bude zakazano i do 50 miliona usluga putem portala eZdravlje i mobilne aplikacije, i tako će korisnici brže doći do željenog pregleda.

Akcionim planom za 2022-2023, koji je na prošloj sednici usvojila Vlada Srbije, planirano je i uspostavljanje elektronskog zdravstvenog kartona do kraja godine, a već od naredne, zahvaljujući sistemu eBolovanje, pacijenti neće morati da odlaze po doznake kod izabranog lekara, jer će se ceo proces odvijati online.

Uvid u jedinstveni eKarton, upisane dijagnoze i propisane lekove, imaće kako pacijent, tako i lekari iz različitih ustanova, državnih i privatnih, koje pacijenti posećuju. Na jednom mestu biće objedinjena cela istorija lečenja, što će pomoći efikasnijoj razmeni podataka između doktora opšte prakse i lekara specijalista, nadovi se u saopštenju.

„Jedan od prvih koraka ka uvođenju eKartona i potpune digitalizacije biće postavljanje nove modernije IZIS platforme, a kako bi sistem potpuno funkcionisao, neophodno je njegovo uvezivanje i sa privatnim i vojnim zdravstvenim ustanovama, koje dosad nisu bile deo ovog sistema. Cilj je da do kraja godine unapređeni IZIS koristi do 30 odsto bolnica, a da se tokom 2023. uključe i preostale zdravstvene ustanove“, rekla je Jelena Radnović Vukčević, šefica Jedinice za zdravstvo u NALED-u, koji će putem CHISU projekta, uz podršku USAID-a, pratiti sprovođenje akcionog plana i obaveštavati javnost o rezultatima.

U saopštenju se dalje navodi da se među 18 mera akcionog plana za sprovođenje Programa digitalizacije zdravstvenog sistema, nalazi i uvođenje eUputa koje će izdavati lekari specijalisti, rešavanje problema termina i uputa bez termina, kao i uvođenje jedinstvenih registara za elektronsko praćenje izdavanja recepata i potrošnje lekova, imunizacije, preležanih bolesti, nalaza i otpusnih lista. Institucije će, takođe, moći putem uvezanih baza podataka da razmenjuju informacije o rođenim i umrlima osobama, genetskim predispozicijama i sl.

Po prvi put će u našem zdravstvu krenuti da se primenjuje i veštačka inteligencija koja će doprineti efikasnijoj obradi velikog broja informacija u radiološkoj dijagnostici, a proces lečenja trebalo bi da ubrza i automatizovano tumačenje laboratorijskih rezultata.

Akcioni plan za sprovođenje Programa digitalizacije u zdravstvenom sistemu je podeljen na pet posebnih ciljeva, a glavni cilj je da se kroz proces digitalizacije osigura kvalitetnija, efikasnija i dostupnija zdravstvena zaštita kroz bezbedno korišćenje elektronskih usluga. Opšti uspeh u realizaciji svih aktivnosti meriće se napretkom na Globalnom indeksu digitalizacije zdravstva.

Izradu Programa i pratećeg akcionog plana i kome su učestvovale sve važne nadležne institucije, podržali su Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) i projekat CHISU, finansiran od USAID-a.

  • TATJANA

    14.5.2022 #1 Author

    Sumnjicava sam po ovom pitanju zakazivanja

    Odgovori

    • STRAHINJA

      15.5.2022 #2 Author

      Isto. Nisam siguran da je realno kod nas moguce zbog velikog broja posebno starijih koji ne koriste internet

      Odgovori

    • SNEZANA

      15.5.2022 #3 Author

      Slazem se,ovo mi je vise za neke mladje

      Odgovori

  • SRDJAN

    14.5.2022 #4 Author

    Samo da u praksi to deluje i da da rezultate.

    Odgovori

  • IVAN

    14.5.2022 #5 Author

    Da se olaksaju gradjanima usluge.

    Odgovori

  • VERA

    14.5.2022 #6 Author

    Neka neka i treba. Samo da se radi i na smanjenju liste čekanja.

    Odgovori

  • DANIJELA

    14.5.2022 #7 Author

    Ja se najiskrenije nadam da ce to zaziveti i da vise ne moramo da zovemo u prazno, jer se u DZ nikada niko ne javlja, i da necemo cekati satima zarad nekog pregleda ili zakazivanja.

    Odgovori

    • VANJA

      15.5.2022 #8 Author

      Nista se nece ni tada promeniti!

      Odgovori

  • GOCA BG

    14.5.2022 #9 Author

    Odlicna vest,samo da ti pregledi ne budu zakazivani za godinu dana…

    Odgovori

  • NATI29

    14.5.2022 #10 Author

    Lepa stvar da nam olaksaju

    Odgovori

  • TINA

    15.5.2022 #11 Author

    To ce stvarno olaksati pacijentima da koriste zdravstvene usluge

    Odgovori

  • LJUBIŠA

    15.5.2022 #12 Author

    Baš da vidim.

    Odgovori

  • VOJKAN

    15.5.2022 #13 Author

    Valjda će to doneti smanjenje čekanja po domovima zdravlja

    Odgovori

  • Ika

    15.5.2022 #15 Author

    Nadam se da ce biti efikasni servisi

    Odgovori

  • Maša

    15.5.2022 #16 Author

    Bolje svakako nego cekanje u redovima

    Odgovori

  • Milovan94

    15.5.2022 #17 Author

    Mislim da će ovo mnogo više potrajati. Ne verujem u brza rešenja kod nas u zemlji.

    Odgovori

  • MARA

    15.5.2022 #18 Author

    Mislim da će malo duže potrajati…

    Odgovori

  • ZVE84

    15.5.2022 #19 Author

    Narod je veoma „srećan“ zbog toga, naročito penzioneri.

    Odgovori

  • LEPOSAVA

    15.5.2022 #20 Author

    Meni se ovo nista ne svidja …ali ajde da poverujem da ce biti lakse i brze

    Odgovori

  • Dzebac

    15.5.2022 #21 Author

    Jadni mi…verovatno će sve biti još komplikovanije 😑

    Odgovori

  • kaćica

    15.5.2022 #22 Author

    Odlicno da ovako napredujemo.

    Odgovori

  • MAJA

    15.5.2022 #23 Author

    Znsči

    Odgovori

  • VILENJAK

    15.5.2022 #24 Author

    Baš me zanima kako će to funkcionisati!

    Odgovori

  • MARKO7

    15.5.2022 #25 Author

    Ovo je za nas mlade dobra stvar!

    Odgovori

  • BRANA19

    16.5.2022 #26 Author

    Pa valjda ce biti dobro i ovo…

    Odgovori

  • NINO

    16.5.2022 #27 Author

    Nije nas narod navikao na ovo, vratice se na tradicionalno poslovanje.

    Odgovori

  • DJORDJE1

    16.5.2022 #28 Author

    Samo da to bude lepo sprovedeno i u praksi.

    Odgovori

  • BOJANA

    16.5.2022 #29 Author

    Biće mnogo jednostavnije

    Odgovori

  • GINKO

    16.5.2022 #30 Author

    Bravo, samo da jos i funkciobise kako treba

    Odgovori

  • Milisavka

    23.5.2022 #31 Author

    To bi zaista olakšalo

    Odgovori

  • NINICA

    1.6.2022 #32 Author

    Ova opcija bi bila odlična jer ovako jedva čovek da ih dobije na telefon a da još dodatno i zakaže pregled katastrofa …

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.