Do kraja 2023. godine dva miliona građana Srbije postaće ePacijenti
14.5.2022 13:43 Autor: Redakcija Biznis.rs 32
Država će razvojem više od 20 novih elektronskih servisa pokušati da do kraja 2023. godine prevede oko dva miliona građana Srbije da postanu ePacijenti i da do usluga domova zdravlja i bolnica dolaze elektronskim putem, saopštio je NALED.
Očekuje se da već sledeće godine bude zakazano i do 50 miliona usluga putem portala eZdravlje i mobilne aplikacije, i tako će korisnici brže doći do željenog pregleda.
Akcionim planom za 2022-2023, koji je na prošloj sednici usvojila Vlada Srbije, planirano je i uspostavljanje elektronskog zdravstvenog kartona do kraja godine, a već od naredne, zahvaljujući sistemu eBolovanje, pacijenti neće morati da odlaze po doznake kod izabranog lekara, jer će se ceo proces odvijati online.
Uvid u jedinstveni eKarton, upisane dijagnoze i propisane lekove, imaće kako pacijent, tako i lekari iz različitih ustanova, državnih i privatnih, koje pacijenti posećuju. Na jednom mestu biće objedinjena cela istorija lečenja, što će pomoći efikasnijoj razmeni podataka između doktora opšte prakse i lekara specijalista, nadovi se u saopštenju.
„Jedan od prvih koraka ka uvođenju eKartona i potpune digitalizacije biće postavljanje nove modernije IZIS platforme, a kako bi sistem potpuno funkcionisao, neophodno je njegovo uvezivanje i sa privatnim i vojnim zdravstvenim ustanovama, koje dosad nisu bile deo ovog sistema. Cilj je da do kraja godine unapređeni IZIS koristi do 30 odsto bolnica, a da se tokom 2023. uključe i preostale zdravstvene ustanove“, rekla je Jelena Radnović Vukčević, šefica Jedinice za zdravstvo u NALED-u, koji će putem CHISU projekta, uz podršku USAID-a, pratiti sprovođenje akcionog plana i obaveštavati javnost o rezultatima.
U saopštenju se dalje navodi da se među 18 mera akcionog plana za sprovođenje Programa digitalizacije zdravstvenog sistema, nalazi i uvođenje eUputa koje će izdavati lekari specijalisti, rešavanje problema termina i uputa bez termina, kao i uvođenje jedinstvenih registara za elektronsko praćenje izdavanja recepata i potrošnje lekova, imunizacije, preležanih bolesti, nalaza i otpusnih lista. Institucije će, takođe, moći putem uvezanih baza podataka da razmenjuju informacije o rođenim i umrlima osobama, genetskim predispozicijama i sl.
Po prvi put će u našem zdravstvu krenuti da se primenjuje i veštačka inteligencija koja će doprineti efikasnijoj obradi velikog broja informacija u radiološkoj dijagnostici, a proces lečenja trebalo bi da ubrza i automatizovano tumačenje laboratorijskih rezultata.
Pročitajte još:
Akcioni plan za sprovođenje Programa digitalizacije u zdravstvenom sistemu je podeljen na pet posebnih ciljeva, a glavni cilj je da se kroz proces digitalizacije osigura kvalitetnija, efikasnija i dostupnija zdravstvena zaštita kroz bezbedno korišćenje elektronskih usluga. Opšti uspeh u realizaciji svih aktivnosti meriće se napretkom na Globalnom indeksu digitalizacije zdravstva.
Izradu Programa i pratećeg akcionog plana i kome su učestvovale sve važne nadležne institucije, podržali su Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) i projekat CHISU, finansiran od USAID-a.
TATJANA
14.5.2022 #1 AuthorSumnjicava sam po ovom pitanju zakazivanja
STRAHINJA
15.5.2022 #2 AuthorIsto. Nisam siguran da je realno kod nas moguce zbog velikog broja posebno starijih koji ne koriste internet
SNEZANA
15.5.2022 #3 AuthorSlazem se,ovo mi je vise za neke mladje
SRDJAN
14.5.2022 #4 AuthorSamo da u praksi to deluje i da da rezultate.
IVAN
14.5.2022 #5 AuthorDa se olaksaju gradjanima usluge.
VERA
14.5.2022 #6 AuthorNeka neka i treba. Samo da se radi i na smanjenju liste čekanja.
DANIJELA
14.5.2022 #7 AuthorJa se najiskrenije nadam da ce to zaziveti i da vise ne moramo da zovemo u prazno, jer se u DZ nikada niko ne javlja, i da necemo cekati satima zarad nekog pregleda ili zakazivanja.
VANJA
15.5.2022 #8 AuthorNista se nece ni tada promeniti!
GOCA BG
14.5.2022 #9 AuthorOdlicna vest,samo da ti pregledi ne budu zakazivani za godinu dana…
NATI29
14.5.2022 #10 AuthorLepa stvar da nam olaksaju
TINA
15.5.2022 #11 AuthorTo ce stvarno olaksati pacijentima da koriste zdravstvene usluge
LJUBIŠA
15.5.2022 #12 AuthorBaš da vidim.
VOJKAN
15.5.2022 #13 AuthorValjda će to doneti smanjenje čekanja po domovima zdravlja
DANIJELA
15.5.2022 #14 AuthorNadamo se da hoce.
Ika
15.5.2022 #15 AuthorNadam se da ce biti efikasni servisi
Maša
15.5.2022 #16 AuthorBolje svakako nego cekanje u redovima
Milovan94
15.5.2022 #17 AuthorMislim da će ovo mnogo više potrajati. Ne verujem u brza rešenja kod nas u zemlji.
MARA
15.5.2022 #18 AuthorMislim da će malo duže potrajati…
ZVE84
15.5.2022 #19 AuthorNarod je veoma „srećan“ zbog toga, naročito penzioneri.
LEPOSAVA
15.5.2022 #20 AuthorMeni se ovo nista ne svidja …ali ajde da poverujem da ce biti lakse i brze
Dzebac
15.5.2022 #21 AuthorJadni mi…verovatno će sve biti još komplikovanije 😑
kaćica
15.5.2022 #22 AuthorOdlicno da ovako napredujemo.
MAJA
15.5.2022 #23 AuthorZnsči
VILENJAK
15.5.2022 #24 AuthorBaš me zanima kako će to funkcionisati!
MARKO7
15.5.2022 #25 AuthorOvo je za nas mlade dobra stvar!
BRANA19
16.5.2022 #26 AuthorPa valjda ce biti dobro i ovo…
NINO
16.5.2022 #27 AuthorNije nas narod navikao na ovo, vratice se na tradicionalno poslovanje.
DJORDJE1
16.5.2022 #28 AuthorSamo da to bude lepo sprovedeno i u praksi.
BOJANA
16.5.2022 #29 AuthorBiće mnogo jednostavnije
GINKO
16.5.2022 #30 AuthorBravo, samo da jos i funkciobise kako treba
Milisavka
23.5.2022 #31 AuthorTo bi zaista olakšalo
NINICA
1.6.2022 #32 AuthorOva opcija bi bila odlična jer ovako jedva čovek da ih dobije na telefon a da još dodatno i zakaže pregled katastrofa …