Predlozi Evropske komisije trebalo bi da budu objavljeni 14. februara

Kamionima na fosilna goriva biće produžen period registracije i nakon 2035. godine?

AutomobiliEUInfrastruktura

5.2.2023 13:18 Autor: Miljan Paunović 15

Kamionima na fosilna goriva biće produžen period registracije i nakon 2035. godine? Kamionima na fosilna goriva biće produžen period registracije i nakon 2035. godine?
Kada su početkom juna prošle godine evropski parlamentarci izglasali predlog Evropske komisije za efektivnu zabranu prodaje novih automobila na benzin i dizel u Evropskoj... Kamionima na fosilna goriva biće produžen period registracije i nakon 2035. godine?

Kada su početkom juna prošle godine evropski parlamentarci izglasali predlog Evropske komisije za efektivnu zabranu prodaje novih automobila na benzin i dizel u Evropskoj uniji od 2035. godine, mnogi su se zapitali koliko je u praksi izvodljiva smena klasičnih i „zelenih“ vozila.

Nakon prvog udara panike situacija se lagano smirila, pa zemlje ubrzano rade na tome da se što više prilagode smanjenju emisije štetnih gasova koju proizvode dizelaši i benzinci, i da završe deo posla u narednih 12 godina. Ipak, nova informacija kaže da će kamionima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem ovaj rok biti produžen.

Kako piše Euractiv, teška vozila će moći da se registruju u EU i posle 2035. godine.

„Moguće postepeno ukidanje bi se dogodilo najranije 2040. godine, prema internom dokumentu Komisije o reviziji ograničenja flote CO2 za teška vozila. Predlozi Evropske komisije trebalo bi da budu objavljeni 14. februara. Dokument, koji je sada procurio, ostavlja nepromenjene ciljeve za smanjenje emisije CO2 do 2029. godine, mada još uvek nisu utvrđene tačne brojke za period nakon toga“, navodi se u izveštaju.

Kako se dalje navodi, predlog definiše tri izveštajna perioda sa ciljevima smanjenja emisija koje tek treba da budu definisane za 2030. do 2034, 2035. do 2039. i 2040. godinu i nadalje.

„Prema izveštaju, potencijalni cilj smanjenja emisija od 100 odsto, što bi predstavljalo zabranu novih dizel kamiona, bio bi postavljen najranije za 2040. godinu. Zemlje Beneluksa i Danska su već zatražile takav krajnji datum za nove kamione i autobuse sa unutrašnjim sagorevanjem putem pisma EU pre dve nedelje“, prenosi Euractiv.

Vodonik kao gorivo
Foto: Pixabay.com

TotalEnergies najavio izgradnju stanica za punjenje teških vozila vodonikom

Za smanjenje emisije štetnih gasova na putevima infrastruktura je od izuzetnog značaja , te se u Evropi užurbano radi na njenoj izgradnji. TotalEnergies i Air Liquide objavili su odluku da osnivaju zajedničko preduzeće u jednakom vlasništvu za razvoj mreže vodoničnih stanica usmerenih na teška vozila na glavnim evropskim putnim koridorima.

„Ova inicijativa će pomoći da se olakša pristup vodoniku, omogućavajući razvoj njegove upotrebe za transport robe i dalje jačanje sektora vodonika. Partneri imaju za cilj da u narednim godinama postave više od 100 vodoničnih stanica na glavnim evropskim putevima u Francuskoj, zemljama Beneluksa i Nemačkoj. Ove stanice, pod brendom TotalEnergies, ​​biće smeštene na glavnim strateškim koridorima“, navodi se u saopštenju energetske kompanije.

Ovaj sporazum, ističu dve kompanije, doprineće dekarbonizaciji drumskog transporta u Evropi.

Tijeri Flimlin (Thierry Pflimlin), predsednik marketinga i usluga TotalEnergiesa, rekao je da nakon nedavnog potpisivanja partnerstva za proizvodnju obnovljivog i niskougljeničnog vodonika na Grandpuits Zero Crude platformi sada udružuju snage sa Air Liquide u cilju dekarbonizacije i mobilnosti.

„Vodonik nudi jasne prednosti za mobilnost u teškim uslovima. Da bismo promovisali njegovu široku upotrebu, neophodno je ubrzati razvoj infrastrukture za dopunu goriva i ponuditi proizvođačima vozila i transportnim operaterima dovoljno gustu mrežu stanica“, istakao je Matju Žiar (Matthieu Giard), potpredsednik i član Izvršnog odbora Air Liquide grupe.

Prosečan vek trajanja automobila je 18 godina, te bi emisije trebalo do 2050. godine da se smanje za 100 odsto. Ukoliko bi se granica do 2035. godine produžila za teške kamione za još pet godina, postigao bi se suprotan efekat, smatra Fedor Unterlohner, menadžer za transport tereta u ekološkoj organizaciji Transport & Environment (T&E).

„Sa prosečnim životnim vekom kamiona od 18 godina u Evropi, 2040. godina bi bila prekasna i to bi negativno uticalo na klimu“, rekao je on Euractivu i dodao da ne treba izuzeti teška vozila od roka do 2035. godine.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...