Svi moraju biti registrovani za svoju delatnost

U Sloveniji poslovanje influensera pod lupom

EUU fokusu

27.6.2023 09:13 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

U Sloveniji poslovanje influensera pod lupom U Sloveniji poslovanje influensera pod lupom
Ministarstvo privrede, turizma i sporta je zajedno sa Tržišnom inspekcijom Republike Slovenije odlučilo da posveti veću pažnju poslovanju influensera. Poslednjih godina obim ovih aktivnosti... U Sloveniji poslovanje influensera pod lupom

Ministarstvo privrede, turizma i sporta je zajedno sa Tržišnom inspekcijom Republike Slovenije odlučilo da posveti veću pažnju poslovanju influensera. Poslednjih godina obim ovih aktivnosti je značajno povećan, a nepoznavanje propisa iz ove oblasti može vrlo brzo dovesti do upotrebe obmanjujuće prakse.

Kako navode iz Ministarstva, u cilju zaštite potrošača, influenseri moraju da poštuju propise iz oblasti poslovanja i oglašavanja prilikom oglašavanja ili prodaje putem društvenih mreža, piše SEEbiz.

„Svako ko u okviru svog profila na društvenoj mreži obavlja profitabilnu delatnost, na primer oglašavanje proizvoda uz naknadu, mora biti uredno registrovan za svoju delatnost, odnosno mora imati regulisan status pravnog lica ili samostalnog preduzetnika“, upozorila je glavna tržišna inspektorka Andreja But.

Ukoliko uticajna osoba obavlja plaćenu delatnost bez regulisanog statusa, radi se o radu na crno, koji je zabranjen i kažnjiv novčanom kaznom, dodala je ona.

Ona je podsetila da influenseri koji na svojim stranicama deluju kao pružaoci usluga informacionog društva moraju da obezbede jednostavan, direktan i stalan pristup informacijama o kompaniji i sedištu, važeću e-mejl adresu za brzu i efikasnu komunikaciju, lični i poreski broj. Isto važi i za influensere koji pružaju besplatne usluge, kao što su deljenje podataka i reklamne poruke.

Isto tako, influensere obavezuju odredbe o oglašavanju koje, između ostalog, zahtevaju reklamne poruke na jeziku koji potrošači u Sloveniji lako razumeju. U skladu sa propisima, potrebno je oglašavati posebne ponude kao što su popusti, premije, pokloni i slično, kao i razne nagradne igre ili igre na sreću.

Odredbe koje se odnose na zaključivanje ugovora na daljinu moraju da poštuju i uticajni subjekti koji zaključuju kupoprodajne ugovore sa potrošačima preko svojih profila na društvenim mrežama ili sajtovima, dodala  je glavna tržišna inspektorka.

Kako brzo rastuće tržište uticaja donosi potencijalne rizike potrošačima i stvara brojna kršenja zakona o zaštiti potrošača, priprema se novo zakonodavstvo na nivou EU.

Evropska komisija na jesen planira i zajednički nadzor država članica oko reklamiranja influensera na internetu, u čemu će učestvovati i Slovenija.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.