Pozanati lanac restorana suočava se sa ozbiljnim optužbama

Ima li mesa u planetarno popularnim sendvičima?

Firme u fokusuPoslovanjeSvetU fokusuVesti

24.6.2021 08:35 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Ima li mesa u planetarno popularnim sendvičima? Ima li mesa u planetarno popularnim sendvičima?
Najveći svetski lanac sendviča Subway trenutno se suočava sa kolektivnom tužbom u Kaliforniji. Brend je optužen da su njegovi sendviči sa tunjevinom „potpuno lišeni... Ima li mesa u planetarno popularnim sendvičima?

Najveći svetski lanac sendviča Subway trenutno se suočava sa kolektivnom tužbom u Kaliforniji. Brend je optužen da su njegovi sendviči sa tunjevinom „potpuno lišeni tune kao sastojka“, o čemu je krajem januara izvestio Washington Post. Subway je kategorički negirao navode, međutim, priča je sada dobila epilog.

„Jednostavno nema istine o navodima u žalbi podnetoj u Kaliforniji. Subway u svoje restorane isporučuje 100 odsto kuvanu tunu koja se meša sa majonezom i koristi u sveže napravljenim sendvičima, tortiljama i salatama kojima se naši gosti poslužuju i uživaju u njima“, poručila portparolka kompanije za New York Times.

Subway ima skoro 40.000 lokacija širom sveta, od čega je oko polovina njih u SAD. Prema navodima kompanije, njihovi sendviči sa tunjevinom su jedni od najprodavanijih, prenosi B92.

„Subway sendvič sa tunom svrstava se među omiljene sendviče naših gostiju“, poručila je portparolka lanca.

Ipak, Washington Post rešio je da sam ispita šta se nalazi u spornom proizvodu.

Šta su otkrili?

Nabavili su više sendviča ove kompanije, izdvojili i zamrzli meso tune, a zatim ga poslali u komercijalnu laboratoriju za ispitivanje hrane. Proveli su nedelje razgovarajući sa stručnjacima za tune. Čekali su i čekali dok se laboratorijski rezultati ne vrate.

Sama potraga za laboratorijom koja bi mogla da testira uzorak bila je izazov, budući da je nekoliko njih ljubazno odbilo upite novinara, pozivajući se na tehnička ograničenja i politike poslovanja zbog kojih tuna nije bila podobna za analizu. Na kraju su pronašli jednu laboratoriju koja se specijalizovala za ispitivanje ribe. Pristali su da izvrše analize, ali i zatražili da laboratorija ne bude imenovana u članku.

Prva pošiljka smrznute tune izgubljena je u tranzitu. Ali u drugom pokušaju, uzorak je stigao netaknut. Napokon, nakon više od mesec dana čekanja, stigli su i laboratorijski rezultati.

„U uzorku nije bila prisutna DNK tune koja se može umnožiti, pa iz DNK nismo dobili proizvode za umnožavanje“, navodi se u mejlu. „Stoga ne možemo da identifikujemo vrste.“

Portparol laboratorije kazao je da „postoje dva zaključka“ koja se odatle mogu izvući.

„Prvo, uzorak je toliko obrađen da nismo mogli da izvršimo identifikaciju. Ili tu jednostavno nema ničega što je tuna“, istakao je.

Subway je odbio da komentariše laboratorijske rezultate.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...