Maloprodaja u Hrvatskoj prvi put u padu nakon 18 meseci
1.10.2022 12:36 Autor: Redakcija Biznis.rs 14
U Hrvatskoj je u avgustu potrošnja u maloprodaji oslabila 0,2 odsto na godišnjem nivou, što je njen prvi pad nakon 18 meseci rasta, a posledica je, između ostalog, visoka inflacije.
Državni zavod za statistiku (DZS) objavio je izveštaj o prometu u trgovini na malo, a prema kalendarski prilagođenim podacima, potrošnja je u avgustu pala jedan odsto u odnosu na prethodni mesec, dok je u odnosu na avgust prošle godine oslabila 0,2 odsto, piše SEEbiz.
Potrošnja je na godišnjem nivou neprestano rasla od februara 2021. godine, ali u avgustu je taj pozitivni niz prekinut.
„Okruženje snažnih inflatornih pritisaka, ali i niskog nivoa potrošačkog optimizma doprineli su negativnim kretanjima dok je turistička potrošnja u središnjem delu turističke sezone zasigurno obuzdala i snažniji pad”, navode analitičari Raiffeisenbank Austria (RBA) u osvrtu na izveštaj DZS-a.
U avgustu je promet od trgovine na malo hranom, pićem i duvanskim proizvodima pao za 0,6 odsto na godišnjem nivou, a promet od trgovine neprehrambenim proizvodima, osim trgovine motornim gorivima i mazivima, za 0,9 procenata, pokazuju podaci DZS-a.
U prvih osam meseci ove godine promet od trgovine na malo realno je porastao 2,8 odsto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
„Visoke godišnje stope rasta u prošloj godini, odnosno učinak baznog perioda i snažna globalna neizvesnost uticaće i na kretanja u trgovačkoj delatnosti. Iako smatramo kako je inflacija dostigla svoj vrhunac, visoke stope inflacije i u mesecima pred nama delovaće na obuzdavanje potrošnje i kroz visoku percepciju inflacije koja je pod snažnim uticajem rasta cena hrane i energije, ali i većine sadržaja potrošačke korpe roba i usluga”, navode analitičari RBA.
Pročitajte još:
S druge strane, i dalje pozitivna kretanja na tržištu rada delovaće, smatraju, pozitivno na maloprodajna kretanja.
„Tome doprinosi i uspešna turistička sezona kroz rast raspoloživog dohotka domaćinstava, s obzirom na to da se 60 odsto turističkog smeštaja u Hrvatskoj odnosi na privatni smeštaj”, zaključuje su u analizi RBA.
Milovan94
1.10.2022 #1 AuthorTo je očekivano ne samo za Hrvatsku nego i za većinu zemalja.
LJUBIŠA
2.10.2022 #2 AuthorOseti se svuda, i tek će se pokazati uskoro.
SNEZANA
2.10.2022 #3 AuthorCeo svet je u padu,upravo tako
ZVE84
1.10.2022 #4 AuthorIz dana u dan biće sve gore
Milisavka
2.10.2022 #5 AuthorNema narod para
STRAHINJA
2.10.2022 #6 AuthorCudno za zemlju sa visoko razvijenim turizmom
NATI29
2.10.2022 #7 AuthorOvako je sigurno i u regionj
MARA
2.10.2022 #8 AuthorKod nas se sigurno povećala…
GOCA BG
2.10.2022 #9 AuthorU svim zemljama je tako…
VANJA
2.10.2022 #10 AuthorBitno je da je u padu.
VILENJAK
2.10.2022 #11 AuthorSve povezano i svi u problemu.
LUKA
2.10.2022 #12 AuthorI u celom regionu nista ne ocekivano
FRUIT04
2.10.2022 #13 AuthorOcekivano, tek ce biti stedite ovo, poskupelo oni, bice ovo, nece biti ono…
LIMUN ŽUT
2.10.2022 #14 AuthorSigurno je to samo trenutno stanje.