fokus ostaje na luksuznim modelima

Mercedes-Benz obustavlja proizvodnju jeftinijih vozila

AutomobiliBiznisLifestyleLuksuzU fokusuVesti

21.5.2022 13:33 Autor: Redakcija Biznis.rs 17

Mercedes-Benz obustavlja proizvodnju jeftinijih vozila Mercedes-Benz obustavlja proizvodnju jeftinijih vozila
Nakon višegodišnje borbe sa rivalskim BMW-om oko titule najvećeg proizvođača luksuznih automobila, Mercedes-Benz odustaje od proizvodnje jednostavnijih modela. Izvršni direktor Ola Kalenius (Ola Källenius)... Mercedes-Benz obustavlja proizvodnju jeftinijih vozila

Nakon višegodišnje borbe sa rivalskim BMW-om oko titule najvećeg proizvođača luksuznih automobila, Mercedes-Benz odustaje od proizvodnje jednostavnijih modela.

Izvršni direktor Ola Kalenius (Ola Källenius) je u intervjuu Bloombergu rekao da će gigant do 2026. godine udeo ovih vozila smanjiti za 25 odsto. On je dodao da će u narednim godinama fokus biti na vozilima sa višim cenama, odnosno većom maržom.

Inače, Mercedes je prošle godine prodao dva miliona vozila širom sveta, dok je BMW prodao 2,5 miliona, oborivši petogodišnji rekord.

„Nećemo se takmičiti u obimu porizvodnje. To nije naša vizija, već ćemo i dalje ćemo brinuti o luksuznom segmentu u kojem trenutno imamo sedam modela, a smanjićemo ih na četiri“, rekao je Kallenius, ali ipak nije precizirao koji modeli će prestati da se proizvode.

Plan je, takođe, da se poveća udeo u prodaji vrhunskih vozila za 60 odsto do 2026. godine, a toj grupi su linije S-klase, Mercedes-AMG, Maibach i G-Vagen, piše Bloomberg.

Automobilski analitičar Majkl Din (Michael Dean) rekao je da je ova strategija ključna za održavanje trenutnog snažnog nivoa EBITDA, a Mercedes je najavio njegovo skromno povećanje na 14 odsto do 2025. godine, u odnosu na 12,7 odsto, koliko je iznosio u 2021. godini.

„Odluka Mercedesa da odustane od nekih jeftinijih modela je dobrodošla“, rekao je on.

Foto: Pixabay.com

Inače, Mercedes je nedavno predstavio luksuzne modele koji bi mogle da ga približe konkurentima poput Bentley-a i Rolls Royce-a.

Jedan od modela sa tako prilagođenim konceptom jeste Mercedes-Maibach Haute Voiture koji igra na kartu „visoke mode“, ali su iz kompanije odbili da preciziraju njegovu cenu.

„Viša luksuzna klasa ima najveći potencijal rasta, ali ne radi se samo o kineskom tržištu, već i o Evropi i Severnoj Americi, jer postoji rast bogastva u svim ekonomijama. Po našoj logici, tržište ide ka nama“, rekao je izvršni direktor Ola Kalenius.

Inače, ovaj višegodišnji plan dolazi u vreme kada je kompanija povećala cene svojih proizvoda zbog poremećaja na tržištu: globalna nestašica poluprovodnika, rat u Ukrajini i restriktivne mere protiv pandemije korona virusa izazvali su poremećaje u lancima snabdevanja, kašnjenje u proizvodnji i povećane troškove za gotovo svakog porizvođača luksuznih automobila, piše Bloomberg.

Takođe, još jedan od izazova koji stoji pred Mercedesom je snabdevanje Nemačke gasom.

„Mi smo sve vreme na oprezu. Nismo uznemireni sami po sebi, ali čitava situacija ima efekta na poslovanje, dodatno komplikujući celokupno okruženje“, rekao je Kalenius.

Ipak, on je dodao da je kompanija još pre novonastale situacije počela da gradi strategiju koju će nastaviti nakon normalizacije tržišta.

Mercedes je u prvom kvartalu ove godine prodao 10 odsto manje vozila u odnosu na prošlu godinu, ali je zabeležio rast profita za 20 odsto.

  • TATJANA

    21.5.2022 #1 Author

    Opredeliti se kvalitet a ne kvantitet je cesto urodilo vecim prihodom

    Odgovori

  • SRDJAN

    21.5.2022 #2 Author

    Fokus samo na one sa dubljim dzepom.

    Odgovori

  • SUNCOKRET

    22.5.2022 #6 Author

    Potpuno razumljivo, bogati sve bogatiji, siromašni sve siromasniji, šta će im jeftiniji modeli?

    Odgovori

  • Milovan94

    22.5.2022 #10 Author

    Zna Mercedes šta treba da radi da bi uspešno nastavio poslovanje.

    Odgovori

  • ZVEZDICA01

    22.5.2022 #11 Author

    Pametan potez. Nije mercedes za siromašne a ni za srednju klasu!

    Odgovori

  • GOCA BG

    22.5.2022 #12 Author

    Cim su doneli takvu odluku,naravno da im je isplatljivije…

    Odgovori

  • LIMUN ŽUT

    22.5.2022 #13 Author

    Cilja grupa da se zadovolji samo i to je to, pametno.

    Odgovori

  • TINA

    26.5.2022 #14 Author

    Sve mora da se radi sa planom. Ovo je samo ciljna grupa potrosaca tj korisnika njihovih proizvoda, u ovom slucaju automobila

    Odgovori

  • NINICA

    4.6.2022 #16 Author

    Šta će bogatima , jeftini automobili?!

    Odgovori

  • BOLEK

    11.6.2022 #17 Author

    Ipak je mercedes luksuzan automobil

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.