Cena deonica striming platforme pala 20 odsto

Netflix u januaru ima manji broj novih pretplatnika od očekivanog

NovacPoslovanjeSvetVesti

21.1.2022 09:38 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Netflix u januaru ima manji broj novih pretplatnika od očekivanog Netflix u januaru ima manji broj novih pretplatnika od očekivanog
Iz kompanije Netflix danas je saopšteno da se očekuje da će platforma u ovom kvartalu dobiti 2,5 miliona novih pretplatnika, što je manje u... Netflix u januaru ima manji broj novih pretplatnika od očekivanog

Iz kompanije Netflix danas je saopšteno da se očekuje da će platforma u ovom kvartalu dobiti 2,5 miliona novih pretplatnika, što je manje u odnosu na predviđanja Wall Street-a i označava najsporiji početak godine za ovu kompaniju u poslednjoj deceniji.

Cena deonica kompanije Netflix pala je za 20 odsto, na 404,5 dolara, po zatvaranju trgovanja, brišući tako oko 45 milijardi tržišne vrednosti ove striming platforme. Razlog tome leži u odluci investitora da oprezno trguju nakon usporenog starta ove kompanije u januaru. Akcije kompanija Walt Disney i Roku su takođe niže.

Netflix je u 2021. godini imao dodatnih oko 18,2 miliona korisnika, što je oko 50 odsto rekordnog broja koji je dostigao prošle godine. Usporeni rast se očekuje i u narednom kvartalu, a svi su izgledi da će rezultati podbaciti u odnosu na projekcije Wall Street-a prema kojima će platforma dobiti novih 6,26 miliona pretplatnika.

Usponi i padovi striming kompanije u toku pandemije učinile su rast kompanije manje predvidivim. Netflix je najveći rast zabeležio u 2020. godini, kada su se pretplatnici brojali u milijardama, što je posledica zaključavanja.

Kompanija je završila prošlu godinu sa dva jaka kvartala. Netflix je imao 8,28 miliona pretplatnika u poslednjem tromesečju, čime je takođe pobio predviđanja Wall Street-a od 8,5 miliona.

U poslednjem kvartalu Netflix je na platformi predstavio možda najjaču listu u svojoj istoriji, sa naslovima kao što su “Veštac” (“The Witcher”) i “Kuća od papira” (“Money Heist”), ali i nove serije kao što su “Sluškinja” (“Maid”) i “Moje ime” (“My Name”) i filmove “Crvena poternica” (“Red Notice”) i “Ne gledaj gore” (“Don’t Look Up”).

Ova dva filma verovatno su najgledanija originalna ostvarenja u Netflix-ovoj produkciji. “Crvena poternica” je zabeležila gledanost od preko 364 miliona sati u prvih 28 dana strimovanja, a satira o klimatskim promenama “Ne gledaj gore” oko 350 miliona sati. To znači da je “Crvenu poternicu” odjednom gledalo oko 180 miliona ljudi, a “Ne gledaj gore” 140 miliona ljudi.

U ovom kvartalu ponuda nije toliko jaka, a premijerna prikazivanja nekih od najvećih naslova zakazana su za mart.

Netflix ukupno ima 221,8 miliona pretplatnika, odnosno nešto malo manje od 222 miliona, koliko je predvidela ta popularna striming platforma posle uspeha njenih serija kao što su Skvid gejms (Squid Games) i Casa de Papel, prenela je Beta. 

  • Lelica

    21.1.2022 #1 Author

    Netflix je odlican

    Odgovori

  • Ika

    23.1.2022 #2 Author

    Zato sto se vecina filmova i serija moze pogledati i bez netflixa

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.