Pojedini restorani smanjuju porcije kako ne bi izgubili zaradu
15.8.2022 17:27 Autor: Stanislav Stanišić 11
Prema poslednjim podacima Republičkog zavoda za statistiku, inflacija je u julu dostigla 12,8 odsto, od čega je cena hrane u odnosu na isti mesec prošle godine viša za 20,3 odsto. Međugodišnje cena mesa je porasla za 25,6, a ribe 21,9 odsto. Interesantno je da su, bez obzira na učešće svih ovih inputa u njihovoj delatnosti, cene ugostiteljskih usluga u istom periodu bile više „samo“ za 12,3 odsto.
U razgovoru za Biznis.rs kosultant za ugostiteljstvo i hotelijerstvo Branko Krasojević ističe da ima više varijanti za kompenzaciju povećanih cena inputa koje koriste restorani.
„Da je poslovna politika restorana bila takva da prati poskupljenje hrane sigurno bi se smanjio promet i veliki broj ljudi bi odustao ili tražio jeftinije varijante. Među ugostiteljima ima i onih manje savesnih koji koriste trikove, kao i svuda u svetu. Ako već ne možeš povećati cenu koliko je potrebno onda smanjiš porciju“, ocenjuje Krasojević.
On naglašava da svaki menadžer restorana treba da prati dnevni profit i pravovremeno koriguje cene kako bi povećao promet. To može da se uradi cenovnom politikom, optimizovanjem usluga, ali i organizovanjem dodatnih ponuda koje su zanimljive gostima, a objektu doprinose na različite načine.
„Neki od alata su organizovanje švedskog stola, porodični ručak, happy hour i ostali dodatni sadržaji kako bi se animirali i duže zadržali gosti u objektu. Pojedini restorani su se odlučili da svoje oglašavanje ograniče na promotivne vaučere gde se uz popust dobija standardna usluga“, prenosi Krasojević.
Pročitajte još:
Istaknute akcije koje se preuzimaju preko portala dosta su povoljnije u odnosu na stalne cene, čak i do 70 odsto.
„Uz ovakve popuste morate da se najavite pre dolaska, a često vas limitiraju da popust ne možete da iskoristite u dane vikenda ili u večernjim satima. Logika ugostitelja je da će i ti gosti naručiti nešto što nije uključeno u popust. To je odličan način za povećanje prometa i ima restorana koji se godinama na taj način veoma uspešno oglašavaju“, zaključuje Krasojević.
MIŠKOVIĆ
15.8.2022 #1 AuthorSramota. I onako su podigli duplo cene
Dea
15.8.2022 #2 AuthorI onako hejtujem ceo taj fenseraj po restoranima i kaficima…
Dunja5
15.8.2022 #3 AuthorDodješ, pojedeš, platiš i još ne dobiješ celu porciju, strašno… Okrenuce se svet domaćoj kuhinji, sam svoj gazda, sto je mozda i najbolje.
GOCA BG
15.8.2022 #4 AuthorZato ce i da izgube goste…
BRANA19
16.8.2022 #5 AuthorZalosno…
DEKSI
16.8.2022 #6 AuthorNe mozes ni sad da se najedes u bilo kom restoranu, pogotovo sa visokim cenama, a kamoli kad „smanje porcije“
TATJANA
16.8.2022 #7 AuthorSnalaze se kao i obicno
Anna
16.8.2022 #8 AuthorSvako se snalazi kako zna i ume. Neko smanji porciju a neko ponudi happy hour.
SUNCOKRET
16.8.2022 #9 AuthorTo je potpuno logično. Pošto su cene sirovina, naročito mesa drastično skočile mogu ili da poskupe porciju ili da je smanje.
VOJKAN
16.8.2022 #10 AuthorTo je taj Cuisine Nouvelle, veliki tanjir mala porcija
SNEZANA
16.8.2022 #11 AuthorPo meni cist bezobrazluk