Ugostitelji na različite načine pokušavaju da ostvare profit

Pojedini restorani smanjuju porcije kako ne bi izgubili zaradu

BiznisPoslovanjeSrbijaVesti

15.8.2022 17:27 Autor: Stanislav Stanišić 11

Pojedini restorani smanjuju porcije kako ne bi izgubili zaradu Pojedini restorani smanjuju porcije kako ne bi izgubili zaradu
Prema poslednjim podacima Republičkog zavoda za statistiku, inflacija je u julu dostigla 12,8 odsto, od čega je cena hrane u odnosu na isti mesec... Pojedini restorani smanjuju porcije kako ne bi izgubili zaradu

Prema poslednjim podacima Republičkog zavoda za statistiku, inflacija je u julu dostigla 12,8 odsto, od čega je cena hrane u odnosu na isti mesec prošle godine viša za 20,3 odsto. Međugodišnje cena mesa je porasla za 25,6, a ribe 21,9 odsto. Interesantno je da su, bez obzira na učešće svih ovih inputa u njihovoj delatnosti, cene ugostiteljskih usluga u istom periodu bile više „samo“ za 12,3 odsto.

U razgovoru za Biznis.rs kosultant za ugostiteljstvo i hotelijerstvo Branko Krasojević ističe da ima više varijanti za kompenzaciju povećanih cena inputa koje koriste restorani.

„Da je poslovna politika restorana bila takva da prati poskupljenje hrane sigurno bi se smanjio promet i veliki broj ljudi bi odustao ili tražio jeftinije varijante. Među ugostiteljima ima i onih manje savesnih koji koriste trikove, kao i svuda u svetu. Ako već ne možeš povećati cenu koliko je potrebno onda smanjiš porciju“, ocenjuje Krasojević.

On naglašava da svaki menadžer restorana treba da prati dnevni profit i pravovremeno koriguje cene kako bi povećao promet. To može da se uradi cenovnom politikom, optimizovanjem usluga, ali i organizovanjem dodatnih ponuda koje su zanimljive gostima, a objektu doprinose na različite načine.

„Neki od alata su organizovanje švedskog stola, porodični ručak, happy hour i ostali dodatni sadržaji kako bi se animirali i duže zadržali gosti u objektu. Pojedini restorani su se odlučili da svoje oglašavanje ograniče na promotivne vaučere gde se uz popust dobija standardna usluga“, prenosi Krasojević.

Istaknute akcije koje se preuzimaju preko portala dosta su povoljnije u odnosu na stalne cene, čak i do 70 odsto.

„Uz ovakve popuste morate da se najavite pre dolaska, a često vas limitiraju da popust ne možete da iskoristite u dane vikenda ili u večernjim satima. Logika ugostitelja je da će i ti gosti naručiti nešto što nije uključeno u popust. To je odličan način za povećanje prometa i ima restorana koji se godinama na taj način veoma uspešno oglašavaju“, zaključuje Krasojević.

  • MIŠKOVIĆ

    15.8.2022 #1 Author

    Sramota. I onako su podigli duplo cene

    Odgovori

  • Dea

    15.8.2022 #2 Author

    I onako hejtujem ceo taj fenseraj po restoranima i kaficima…

    Odgovori

  • Dunja5

    15.8.2022 #3 Author

    Dodješ, pojedeš, platiš i još ne dobiješ celu porciju, strašno… Okrenuce se svet domaćoj kuhinji, sam svoj gazda, sto je mozda i najbolje.

    Odgovori

  • GOCA BG

    15.8.2022 #4 Author

    Zato ce i da izgube goste…

    Odgovori

  • BRANA19

    16.8.2022 #5 Author

    Zalosno…

    Odgovori

  • DEKSI

    16.8.2022 #6 Author

    Ne mozes ni sad da se najedes u bilo kom restoranu, pogotovo sa visokim cenama, a kamoli kad „smanje porcije“

    Odgovori

  • TATJANA

    16.8.2022 #7 Author

    Snalaze se kao i obicno

    Odgovori

  • Anna

    16.8.2022 #8 Author

    Svako se snalazi kako zna i ume. Neko smanji porciju a neko ponudi happy hour.

    Odgovori

  • SUNCOKRET

    16.8.2022 #9 Author

    To je potpuno logično. Pošto su cene sirovina, naročito mesa drastično skočile mogu ili da poskupe porciju ili da je smanje.

    Odgovori

  • VOJKAN

    16.8.2022 #10 Author

    To je taj Cuisine Nouvelle, veliki tanjir mala porcija

    Odgovori

  • SNEZANA

    16.8.2022 #11 Author

    Po meni cist bezobrazluk

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.