PwC radnicima nudi mogućnost stalnog zaposlenja od kuće
1.10.2021 10:18 Autor: Marija Krsmanović
Svih 40.000 radnika konsultantske i računovodstvene firme PricewaterhouseCoopers (PwC) u SAD imaće mogućnost da rade od kuće koliko god oni to žele, izjavili su za Reuters predstavnici ove kompanije. Samim tim, PwC će postati jedan od najvećih poslodavaca koji nudi opciju ‘remote’ zaposlenja za stalno.
Nova politika firme predstavlja odvajanje od rigidnih stavova računovodstvene industrije, koja je sada već poznata po tome što podstiče zaposlene da ostaju u kancelariji prekovremeno. Druge velike računovodstvene firme, kao što su Deloitte i KPMG, takođe su počele da daju zaposlenima opciju rada od kuće, podstaknute situacijom koju je izazvala pandemija Covid-19.
PwC je prva u ovoj oblasti koja je omogućila zaposlenima da vrše usluge virtuelno puno radno vreme, navela je u jednom intervjuu zamenica menadžera ljudskih resursa ove kompanije Jolanda Sils Kofild (Yolanda Seals-Coffield). Zaposleni u korisničkim servisima i oni u oblastima poput ljudskih resursa i pravnih operacija koje ne zahtevaju sastanak sa klijentom već imaju ovu mogućnost.
Oni koji odluče da rade virtuelno imali bi obavezu da dođu u kancelariju najviše tri dana u mesecu zbog obaveza kao što su sastanci tima, posete klijenata ili edukacija, rekla je Sils Kofild.
Kako kaže, u kompaniji su u toku pandemije naučili mnogo toga i rad od kuće, kako oni to vide, jeste logičan sledeći korak. Ukoliko ste zaposleni na dobroj poziciji, radite sa klijentima i želite da posao obavljate od kuće, to sada možete, navodi Sils Kofild.
Međutim, lokacija jeste faktor kada je u pitanju plata zaposlenih u PwC-u, napominje ona. Ukoliko želite da radite virtuelno puno radno vreme na “jeftinijoj” lokaciji i vaša plata će biti niža.
I kompanija Alphabet određuje visinu plate na osnovu lokacije zaposlenih, pri čemu je ona niža za stalno zaposlene na remote poziciji.
Većina zaposlenih u SAD koji su obavljali kancelarijske poslove rade od kuće još od početka pandemije u martu 2020. godine. Direktori kompanija bore se da vrate zaposlene u kancelarije, vagajući između prilagođavanja upravljačkih stilova i rizika pandemije, kao što zaraznije varijante Covid-19 ili odbijanje radnika da prime vakcinu.
Prema zvaničnom saopštenju PwC-a, ova kompanija je promenila politiku poslovanja kako bi privukla i zadržala talente i unela raznovrsnost. Partneri PwC-a čiji članovi tima odaberu da rade iz kancelarije neće imati opciju da u potpunosti pređu na rad od kuće.
Iz kompanije su uvereni da mogu da vode hibridne timove, kako navodi Sils Kofild. Ona dodaje da istraživanja pokazuju da bi od 30 do 35 odsto trenutno zaposlenih sigurno prihvatilo ponudu kompanije. PwC zapošljava ukupno 55.000 radnika i većina njih će biti u mogućnosti da bira da li želi da radi virtuelno ili ne.
Pročitajte još:
Sils Kofild je izjavila da nova politika firme neće uticati da uprava PwC napravi neke značajnije izmene kada su u pitanju nekretnine u njenom vlasništvu. Kompanija će kancelarijski prostor iskoristiti na drugi način, rekla je ona. Glavna kancelarija PwC-a nalazi se u Londonu, dok je za upravljanje ogrankom firme u SAD zadužena kancelarija u Njujorku.
Pored računovodstvenih usluga, PwC nudi i konsultacije firmama u vezi sa problemima kao što je povratak zaposlenih u kancelarije. Uzimajući u obzir klijente, Sils Kofild je rekla da druge organizacije odlučuju o tome kako će firma njim predstaviti svoj novi način poslovanja.
Iz PwC-a su još u junu najavili da će u narednih pet godina zaposliti oko 100.000 ljudi, a trenutno u ovoj firmi radi 284.000 osoba iz čitavog sveta.