Radosavljević: Ideja o proizvodnji električnog automobila u Kragujevcu dobra, ako se ostvari
BiznisFirme u fokusuSrbijaU fokusuVesti
28.4.2022 15:02 Autor: Redakcija Biznis.rs 8
Ideja da se u kragujevačkoj fabrici automobila Fiat Chrysler proizvodi električni automobil je dobra, ali je pitanje da li će se realizovati i koliko će to koštati, rekao je profesor fakulteta FEFA u Beogradu Goran Radosavljević.
„Plan da se u kragujevačkoj fabrici proizvodi električni automobil je kao ideja spas za tu fabriku, ali je pitanje da li će se ostvariti. I ranije je bilo najava da će u Srbiju doći Volkswagen, pa je otišao u Tursku. Voleo bih kada bi se ta ideja realizovala“, rekao je Radosavljević agenciji Beta, povodom najave da će u Fiat Chrysler Automobiles Serbia (FCA) započeti proizvodnja električnog automobila.
Predstavnici države potpisali su u četvrtak sporazum sa međunarodnom kompanijom Stellantis o investiciji u proizvodnju električnog automobila u kragujevačkoj fabrici, vrednoj 190 miliona evra, od čega će Srbija iz budžeta obezbediti 48 miliona evra.
Stellantis je multinacionalna korporacija za proizvodnju automobila, jedna od četiri najveće u svetu, a formirana je 2021. godine spajanjem italijansko-američkog konglomerata Fiat Chrysler Automobiles i francuske Peugeot Citroen Group (PSA).
Ugovor o osnivanju zajedničke kompanije i otvaranju fabrike između italijanskog Fiata i države Srbije u pogonima fabrike „Zastava“ potpisan je 29. septembra 2008. godine. Torinska fabrika je u zajedničkoj kompaniji imala udeo od 67 odsto, a država Srbija 33 odsto i po tom principu trebalo je da dele i profit.
Radosavljević je rekao da je drugo važno pitanje koliko će proizvodnja električnog automobila da košta državu Srbiju. Istakao je da je trebalo da bude objavljen ugovor sa Fiatom da bi se videlo koliko je Srbiju do sada koštala ta fabrika koja ne plaća sve poreze.
FCA Srbija d.o.o. Kragujevac
KOSOVSKA 4, 34000 Kragujevac , Srbija
397.894.424,40 (2020)
2.133 (2020)
Na pitanje zašto vlada koja je potpisala ugovor sa Fiatom 2008. godine nije objavila taj ugovor u celini, već posle pritiska javnosti samo deo, Radosavljević je rekao da to nije dozvolio tadašnji koalicioni partner Vlade Srbije Mlađan Dinkić.
„Trebalo je da bar sledeća vlada objavi taj ugovor, mislim da u njemu nema ništa sporno, ali da se vidi koliko je to koštalo državu. Mislim da je projekat bio težak milijardu evra. Nije sporno ni ako toliko košta, ako od toga toga ima koristi“, rekao je Radosavljević.
Dodao je da je jedno od suštinskih pitanja i da li će se u Kragujevcu proizvoditi električni automobil ili će se sklapati.
„Slovačka je razvila veliki broj malih i srednjih preduzeća koja su se osposobila da proizvode delove za automobilsku industriju koja je investirala u toj zemlji, a u Srbiji se firme bave ‘motanjem’ kablova, a i te firme su strane“, rekao je Radosavljević.
Pročitajte još:
Pošto je, kako je rekao, prva šansa propuštena, sada je treba iskoristiti da se razvije mreža dobavljača.
Radosavljević je rekao da je najgora varijanta da se fabrika u Kragujevcu ne transformiše što znači da bi se zatvorila jer očigledno da za automobilom koji se sada proizvodi nema tražnje.
SNEZANA
28.4.2022 #1 AuthorBilo bi lepo da se to ostvari,da idemo i mi u korak sa svetom i tehnologijom.
SRDJAN
28.4.2022 #2 AuthorLepo bi bilo ako uspe da se realizuje.
GOCA BG
28.4.2022 #3 AuthorBilo sta da se radi,samo da se ne zatvori…
BOJANA
29.4.2022 #4 AuthorBaš bi bilo lepo da se to dogodi
Velinej
29.4.2022 #5 Author… zajedno sa Mercedesom iz Ikarbusa – ljudi, bićemo velesila u automobilskoj industriji!
LUKA
1.5.2022 #6 AuthorOdlicna ideja samo da se realizuje
SRDJAN
1.5.2022 #7 AuthorPravicemo dobre elektricne strujadine. Bicemo top velesila nove ere :))
VILENJAK
1.5.2022 #8 AuthorNaša zemlja ima potencijal za razvoj, samo pogrešni odlučuju!