Srbija Kargo nabavlja deset novih lokomotiva i 50 vagona
InfrastrukturaInvesticijePoslovanjeSrbijaVesti
13.7.2022 12:53 Autor: Stanislav Stanišić 7
„U septembru je izvesno potpisivanje ugovora o kreditu sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) za nabavku deset novih dizel lokomotiva, od kojih su četiri lokomotive za vuču vozova, a šest za manevar, kao i 50 plato vagona za prevoz kontejnera. U sklopu kreditnog aranžmana predviđen je i remont i modernizacija 1.250 vagona raznih serija“, najavljuju u razgovoru za Biznis.rs iz kompanije Srbija Kargo.
Na ovaj način preduzeće namerava da unapredi svoje tehničke kapacitete kako bi odgovorilo na postavljene izazove, nakon što je Vlada Srbije uredbom uvela šestomesečnu privremenu meru kojom je utvrđen prioritet u prevozu železnicom u cilju sprečavanja poremećaja na tržištu snabdevanja energentima i drugom robom od vitalnog značaja.
U Službenom glasniku je objavljeno da se privremena mera odnosi na prevoz koji obavlja Srbija Kargo za privredne subjekte u odnosu na druge prevoze prugama Srbije.
„Važno je da napomenemo da se privremena mera ne odnosi samo na prevoz energenata (uglja, mazuta, nafte i naftnih derivata), nego i na prevoz drugih vrsta roba (ruda gvožđa, koksa i bakra, gotovih proizvoda od gvožđa i čelika, kontejnera sa robom široke potrošnje i kiselina), kako je definisano u Uredbi. Prevoz tih roba ima prioritet u odnosu na druge terete, i putnički železnički saobraćaj“, objašnjavaju iz kompanije.
Cilj uredbe je da spreči poremećaj na tržištu snabdevanja robom od vitalnog značaja za obavljanje delatnosti privrednih subjekata u Srbiji.
Inače, Srbija Kargo je transportno železničko preduzeće koje obavlja ekskluzivne prevoze od nacionalnog interesa i sarađuje sa svim značajnijim privrednim subjektima u Republici Srbiji, koji svoje potrebe za prevozom oslanjaju na železnicu.
„To su kompanije poput HBIS Group Serbia Iron & Steel, sa kojom je potpisan trogodišnji ugovor, zatim Serbia Zijin Copper, čija su se ulaganja u privredu Republike Srbije značajno odrazila i na obim prevoza Srbija Karga. Takođe, od izuzetnog značaja, ne samo za nas, nego i za Republiku Srbiju su i kontejnerski vozovi u organizaciji kineske firme COSCO, sa kojom takođe imamo potpisan trogodišnji ugovor, zatim Naftna industrija Srbije (NIS), sa kojom je prvi put u istoriji železnice potpisan petogodišnji ugovor, Eliksir Šabac, drugi trogodišnji ugovor, Elektroprivreda Srbije (EPS), MSK Kikinda i mnogi drugi“, navode iz Srbija Karga za naš portal.
Kako ističu, kompanija je kao nacionalni operater prepoznata kao sposobna i kadra da uz maksimalan trud i profesionalnost odgovori na zahteve svih komitenata i privrednih subjekata od velikog značaja za BDP Republike Srbije, ali i za sveukupne privredne aktivnosti u ovim teškim i izazovnim vremenima.
„Imajući u vidu povećanje potreba privrednih subjekata za uslugama železnice, kao i naše dugoročne poslovne planove, a koji nisu vezani i uslovljeni trenutnom svetskom krizom, naša kompanija je u prethodnom periodu remontovala veći broj teretnih kola iz sopstvenih sredstava, za kojima je postojala najveća potreba, a koje su se radile kod svih srpskih remontera. Objavljena je i javna nabavka za remont 30 plato vagona za prevoz kontejnera iz sopstvenih sredstava, a do kraja godine planirano je da se raspiše javna nabavka za remont još preko 100 teretnih vagona, takođe iz sopstvenih sredstava. Velika pažnja je posvećena i lokomotivama, te je na 20 elektro i dizel lokomotiva izvršena redovna opravka, što u našim radionicama, što kod remontera“, kažu iz Srbija Karga.
Pročitajte još:
Takođe, podsećaju da su u periodu 2018/2019. godine kupili 16 novih višesistemskih Vektron lokomotiva od renomirane firme Siemens, koje predstavljaju nešto najsavremenije što u ovom trenutku železničko tržište nudi.
„Kupovina 16 Vektron lokomotiva jeste poruka i Srbija Karga da mi želimo da ostanemo lider u prevozu robe u ovom delu Evrope i Zapadnog Balkana, da pratimo najsavremenije evropske trendove u železničkom svetu, kako bismo sa modernizovanim i rekonstruisanim prugama i modernizovanim voznim parkom postali neizostavni deo evropske mreže pruga i evropskog železničkog sistema. Od jeseni je u planu da se krene u redovnu opravku još oko 13 lokomotiva, s tim što je u planu da se pregled većih agregata obavlja kod remontera, a sam rad na lokomotivama u radionicama Srbija Karga, čime će se povećati broj ispravnih i pouzdanih lokomotiva u saobraćaju„, objašnjavaju iz Srbija Karga.
NINICA
13.7.2022 #1 AuthorOdlično!
MAJALG
13.7.2022 #2 AuthorOvo je dobra investicija koja na duze state moze dosta da doprinese.
TATJANA
13.7.2022 #3 AuthorVreme je bilo vec za to
GOCA BG
13.7.2022 #4 AuthorBilo je krajnje vreme,nadi su uglavnom posleratni…
SNEZANA
14.7.2022 #5 AuthorSvaki napredak nam znaci
ZVEZDICA01
15.7.2022 #6 AuthorBravo!
SUNCOKRET
22.8.2022 #7 AuthorTreba forsirati železnicu jer je jeftiniji transport robe nego kamionom zbog poskupljenja i nestabilne cene benzina a i generalno.