99 najuspešnijih: Porsche Inter Auto S uspešno korača i u vreme krize
AnalizaAutomobiliBiznisPoslovanjeSrbijaU fokusu
21.11.2021 11:03 Autor: Marko Miladinović 0
Nikoga ne čudi što su tokom 2020. godine pale brojke prodatih automobila u Srbiji. Uostalom, to je bio logičan nastavak globalnog trenda zbog višemesečnog zastoja koji je bio uzrokovan pandemijskom situacijom. U prva dva meseca, pre proglašenja pandemije, i u drugoj polovini godine, prodaja je počela da se popravlja, ali nedovoljno da bi bili dosegnuti visoki nivoi.
Prema zvaničnim statističkim podacima, u prošloj godini je u našoj zemlji registrovano 26.165 novih putničkih i lakih komercijalnih vozila. U poređenju sa 2019. godinom kada je ta brojka iznosila 34.202 vozila, zabeležen je pad od oko 23,5 odsto. Međutim, interesantno je da premium segment nije pratio toliki pad, pa je sa minusom od 17 odsto relativno bolje podneo efekte krize.
„Prošla godina je bila puna izazova za automobilsku industriju“, napominje u razgovoru za Biznis.rs generalni direktor kompanije Porsche Inter Auto S (PIA S) Miloš Vujanović. Glavna delatnost ovog preduzeća je prodaja i servisiranje automobila marki koje ona zastupa, kao i prodaja rezervnih delova, što značajno zavisi od kontakta klijenta i maloprodaje.
PIA S je pozicionirana na visoku petu poziciju na listi 99 najuspešnijih srednjih preduzeća u Srbiji portala Biznis.rs. Ova kompanija je u stoprocentnom vlasništvu austrijskog holdinga Porsche, koji je ujedno i najveći distributer automobila u Evropi, zajedno sa krovnom kućom, Volkswagen AG.
Finansijski pokazatelji PIA S d.o.o. u 2020. godini
- Ukupni prihodi: 73.997.577,82 evra
- Neto dobit: 1.641.619,93 evra
- Dugoročne obaveze: 0,0
- Racio likvidnosti: 3,07
- Dodata vrednost po zaposlenom: 10.390 evra
„I pored ograničenog kretanja usled pandemije, otežanog lanca snabdevanja i isporuke vozila, ostali smo posvećeni sprovođenju poslovne politike i procedura koje su se pokazale od izuzetnog značaja za održanje likvidnosti i nesmetanog poslovanja. Velika je odgovornost na rukovodstvu da uprkos teškoj globalnoj situaciji održi na vrhu kvalitet usluga i da očuva zdravlje zaposlenih i klijenata. Prilagođavanje novim okolnostima i tržišnoj situaciji zahtevalo je brzu reakciju uprave i veliko angažovanje svih zaposlenih u kompaniji“, kaže Vujanović.
Pa uprkos velikim tržišnim izazovima, rezultati ovog preduzeća bili su jako dobri u 2020. godini, na osnovu podataka iz godišnjeg finansijskog izveštaja. Iako su ukupni prihodi od 8.700.650.000,00 dinara (73.997.577,82 evra) bili oko 7,7 odsto niži nego godinu dana ranije, realizovana dobit od 193.022.000 dinara (1.641.619,93 evra) bila je viša od sabrane dobiti u dve prethodne godine.
Još jedan od pozitivnih pokazatelja poslovanja u godini koju je obeležila nezapamćena svetska kriza je nulti nivo dugoročnih zaduženja, što znači da je PIA S otplatila svoja prethodna dugovanja i nije se dodatno zaduživala na dugi rok.
Kada je reč o kratkoročnim obavezama, izuzetan racio tekuće likvidnosti od 3,07 ukazuje na natprosečnu pokrivenost zaduženja na kratki rok obrtnom imovinom, pogotovo kada je u pitanju domaća privreda i aktuelna situacija.
Pored toga, PIA S je na osnovu prodaje imala nerealizovana potraživanja u visini 117.846.000 dinara (1.002.260,58 evra), što svakako nije neuobičajena situacija za poslovni sistem koji većinu svojih prihoda ostvaruje na osnovu trgovine.
Pročitajte još:
Definitivno se čini da je preduzeće PIA S za sada uspešno prevazišlo nepredviđene prepreke u poslovanju koje je izazvala pandemija. Ipak, čitava automobilska industrija suočava sa velikom neizvesnošću u nastupajućem periodu. Dva odlučujuća faktora dešavaju se u istom trenutku – transformacija ka proizvodnji električnih vozila i nedostatak čipova za auto-industriju.
„Za tekuću, 2021. godinu, prognoziraju se slični poslovni rezultati. S druge strane, u prvoj polovini 2022. godine se ne očekuje veća dostupnost poluprovodnika koji su izuzetno bitni u procesu proizvodnje vozila. Biće potrebno još vremena da se na globalnom nivou stabilizuje lanac snabdevanja, koji negativno utiče na rokove isporuke“, poručuje Vujanović.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.