Digitalna vizitkarta kompanije Tapni šalje papirnu verziju u penziju
Hi-techIzdvajamoPoslovanjeSrbija
12.10.2023 08:01 Autor: Milica Rilak 11
Pre dve godine Inicijativa „Digitalna Srbija“ objavila je da kroz svoju prvu u nizu investicija, vrednosti 200.000 evra, staje iza startapa Tapni koji je tržištu ponudio moderan i održiv način za razmenu kontakata, odnosno umrežavanje ili networking.
Kompanija čiji su osnivači Mihajlo Nikodijević, Miloš Zečević i Aleksandar Nikodijević do tada je poslovala iz Austrije, pa se preselila na srpsku adresu u Naučno-tehnološkom parku Beograd, a do danas se njihovo rešenje „uselilo“ kod 250.000 korisnika iz 90 zemalja.
Radi se o savremenoj verziji papirne vizitkarte koju su transformisali u digitalnu biznis karticu, a koja radi po principu NFC tehnologije. Filip Ćurić, menadžer operacija u startapu Tapni, za Biznis.rs kaže da je upravo ta tehnologija – odnosno mogućnost bežične komunikacije uređaja na maloj udaljenosti – jedna od ključnih prednosti korišćenja njihovog rešenja.
Razmena kontakata obavlja se, inače, prislanjanjem bilo kog pametnog telefona na korisnikovu Tapni karticu, privezak ili stiker. Tada se na ekranu uređaja pojavljuju njegovi kontakt podaci kao i profili na društvenim mrežama, a Ćurčić naglašava da nije potrebno fizički razmeniti kartice niti onaj ko preuzima podatke treba da instalira posebnu aplikaciju.
Sa našim sagovornikom upoznali smo se na SPLET Techu – pravom mestu ne samo za promociju, već i za upotrebu ovog proizvoda – a Tapni tim je to iskoristio deleći kartice učesnicima i posetiocima ove konferencije.
Kada je reč o korišćenju Tapni rešenja, ono ide u tri koraka. Svaki korisnik prvo treba da izabere neki od njihovih proizvoda – NFC karticu, stiker, narukvicu ili privezak, da bi u drugom koraku napravio profil na Tapni aplikaciji za Android ili iPhone. Zatim se na kraju povežu kartica i uređaj i „tapkanje“ može da počne.
„Verujemo da je najveća prednost našeg rešenja, uz to što je potrebna samo jedna kartica ili neki od drugih proizvoda, njegova editabilnost. Za razliku od papirnih vizitkarti, sa kojima biste morali da štampate ceo tiraž kada menjate neki podatak, sa Tapni možete u bilo kom trenutku da editujete vaše kontakte, bilo da je reč o broju telefona, mejlu i slično“, objašnjava Ćurić.
Iako svako može da koristi Tapni za razmenu kontakata, u kompaniji su fokusirani na biznis korisnike, i za njih su razvili rešenje Tapni Teams.
„Ono omogućava kompanijama da prate i analiziraju učinak zaposlenih koji posećuju konferencije i slične događaje i grade mreže kontakata“, objašnjava Ćurić.
Tapni je startap u seed fazi razvoja što, kako ističe naš sagovornik, znači da su imali jednu investiciju (Inicijative Digitalna Srbija), a deo su i „generacije 2022“ akceleratora Katapult.
Kompanija je sa poslovanjem krenula iz Beča, gde i dalje imaju ćerku firmu. Njihovo međunarodno prisustvo veoma je šareno.
„Imamo franšizu u Meksiku, prisutni smo u Kolumbiji i Saudijskoj Arabiji, a uskoro ćemo biti i u Turskoj, Severnoj Makedoniji i Južnoj Koreji. To su naša glavna tržišta“, kaže Ćurić.
Kada je reč o aktivnostima u našoj zemlji, najavljuje da će uskoro biti otvorena kancelarija u Ćupriji, odakle dobar deo zaposlenih radi „na daljinu“.
U potrazi za investitorima – partnerima
Na SPLET Tech-u dosta pažnje posvećeno je pitanjima finansiranja startapa, ali i zrelijih kompanija, kao i drugim vidovima podrške za inovativne kompanije. Ćurić smatra da je za Tapni i druge startape veoma važna mentorska podrška.
„Kao mladi ljudi u biznisu jednostavno nemamo toliko iskustva i pravimo početničke greške, bez obzira na uspehe koje postižemo“, objašnjava.
Dodaje da su potrebne i investicije, a pogotovo kada postoje planovi za osvajanje novih tržišta.
„Nama je cilj da dopremo do tržišta SAD, Australije, Japana – to su tržišta za koja pokušavamo da se organizujemo i pronađemo biznis partnere, tako da je uvek potrebna pomoć investitora, pa i VC fondova, kako bismo takve planove mogli da sprovedemo u delo“, kaže Ćurić.
Potvrđuje da aktivno traže investiciju, ali i da žele da to ulaganje dođe kao neka vrsta partnerstva.
Pročitajte još:
„Da budući investitori svakodnevno rade sa nama, prate naš razvoj i to u kom smeru želimo da se razvijamo, ali i da sami budu inicijatori razvojnih ideja“, objašnjava.
Što se tiče daljeg razvoja poslovanja, shvatili su da više nije dovoljno imati jedan proizvod ili uslugu.
„Zato razvijamo više alata koji će biti na raspolaganju našim korisnicima kao dodatak Tapni karticama ili drugim proizvodima“, najavio je Ćurić u razgovoru za Biznis.rs
SABRINA
12.10.2023 #1 AuthorOduševljena sam ovom ddigitalnom vizikartom.
Marija
12.10.2023 #2 AuthorDivno
SHALIMAR
12.10.2023 #3 AuthorSvaka cast momcima koju su osmislili digitalnu vizit kartu
Mihajlo
15.11.2023 #4 AuthorUkrali ideju od amerikanaca, vidim po srbiji se plasira kako su oni izmislili toplu vodu. Dajte molim vas. Ovo je Popl uradio pre 4 godine, sve su im ukrali, od ideje dizajna, svega.
DOBRILA
12.10.2023 #5 AuthorOvo je svakako super
SENSEI
13.10.2023 #6 AuthorBukvalno se danas sve prelazi na digitalnu verziju svega
PAVLE-2005
14.10.2023 #7 AuthorODLIČNO 💪
Kata
14.10.2023 #8 AuthorSuper
Boba321
15.10.2023 #9 AuthorOvo ce nas sve popeti na visi nivo, tehnologija napreduje
Sindi
23.10.2023 #10 AuthorSjajna ideja!
Nedeljko bogdan
8.11.2023 #11 AuthorNedeljko bogdan kruzni nasip 235 apatin broj 061 1924031