Iz firme STR Mlađa objašnjavaju kako opstati i napredovati u poslu dve decenije

Na otvorenom tržištu lojalnost kupaca je ređa

Firme u fokusuPoslovanjeSrbija

5.12.2023 10:33 Autor: Milica Vojtek 3

Na otvorenom tržištu lojalnost kupaca je ređa Na otvorenom tržištu lojalnost kupaca je ređa
Put preduzetničkih voda Mladen Đerković krenuo je pre dvadeset godina, a nedugo zatim otvorio je firmu STR Mlađa koja se bavi trgovinom voćem i... Na otvorenom tržištu lojalnost kupaca je ređa

Put preduzetničkih voda Mladen Đerković krenuo je pre dvadeset godina, a nedugo zatim otvorio je firmu STR Mlađa koja se bavi trgovinom voćem i povrćem. Dve decenije kasnije, uz puno truda, rada i „borbe na otvorenom tržištu“, njegova firma zapošljava oko trideset radnika, uspešno posluje i postala je sinonim za kvalitet u ovoj delatnosti.

Godine za nama, obeležene pandemijom korona virusa, kao i ratom u Ukrajini, uticale su na mnoge sfere života, a sve se to odrazilo i na trgovinu. Đerkovićeva saradnica, Ružica Perić, koja je u firmi zadužena za ljudske resurse, ističe kako se krizna vremene uvek prvo primete po tome koliko ljudi kupuju u trgovinama.

„Naravno da su se i pandemija i rat u Ukrajini odrazili na poslovanje. Povećanje cena je malo poljuljalo tržište, ljudi manje kupuju, potrošnja je smanjena i to se oseti i vidi“, ističe ona. Perić objašnjava i da su problemi postojali i za vreme pandemije, ali su se oni odnosili na nabavku određenjih proizvoda „poput limuna ili belog luka“.

Govoreći o planovima za razvoj poslovanja, naša sagovornica kaže da je „gotovo nemoguće praviti dugoročne ciljeve“, jer tržište to ne dozvoljava.

„Pravimo kratkoročne ciljeve zato što je u pitanju otvoreno tržište i ne možete dugoročno planirati. Pridržavamo se sistema kvaliteta, važno nam je da mušterije uvek budu zadovoljne, kao i naši zaposleni i to je neki naš strateški plan“, objašnjava Perić i dodaje da je o broju kupaca koji od njh nabavljaju robu nezahvalno govoriti.

Foto: freepik.com

„Sve je to promenljivo, tržište je otvoreno i kupci idu tamo gde im je povoljnije i gde je bolji kvalitet robe. Lojalnost kupaca postoji, ali u manjoj meri“, ističe ona.

STR Mlađa zapošljava oko 30 radnika, a prema rečima menadžerke za ljudske resurse, u firmi vlada porodična atmosfera.

„Iako mnogi imaju problema da nađu kvalitetne radnike, to nije naš slučaj. Mi smo oformili sjajan tim, trudimo se da radnici budu zadovoljni i da je atmosfera na poslu pozitivna. Zaposleni nam ne odlaze i mi zaista nemamo tu vrstu problema. Sa druge strane, verujemo da su u poslu najvažniji ljudi, naročito u uslužnim delatnostima kao što je naša, od izuzetnnog je značaja utisak koji zaposleni ostavlja“, zaključuje Perić.

Iz ove frme poručuju da za sve ima dovoljno posla, te da „što je više izbora, više je i kupaca“, samo je važno da su svi lojalni konkurenti.

Govoreći o tome kako opstati na tržištu toliko dugo, Perić kaže da je za uspeh potrebno „držati se saradnje, podrške i prijateljstva – i sa dobavljačima i sa kupcima i sa zaposlenima“.

U nastavku pogledajte rang-listu najuspešnijih preduzeća u zemlji u ovoj delatnosti, na osnovu podataka iz godišnjih izveštaja, koje nam je ustupio analitički partner CompanyWall. Napominjemo da su u konkurenciju za rangiranje ulazile samo firme koje su poslovale u plusu, nisu bile prezadužene (iznad nivoa 5x EBITDA), te koje ni u jednom trenutku nisu bile blokirane ili se nalaze u stečajnom postupku.

Najuspešnije trgovine na malo na tezgama i pijacama
PozicijaIme preduzećaUkupni prihodiRezultat poslovanja
1.STR MLAĐA Mladen Đerković pr616.858.00010.140.000
2.STR ORIJENT ADEMSAFI SALIU119.931.0007.975.000
3.MURAT HODŽIĆ PR BONITA38.114.000832.000
4.RENATA RAFAI PR TRGOVINSKA RADNJA LIMOONKO SHOP SUBOTICA32.139.000622.000
5.Ribarnica ANESTA d.o.o. Beograd-Palilula23.992.000682.000
6.MIKŠA20.638.000370.000
7.DŽULIJAN LIMANOVIĆ PR TRGOVINSKA RADNJA PODBARA PLUS NOVI SAD15.403.00094.000
8.MN FRUIT PLUS11.008.000297.000
9.STANKA ĆETKOVIĆ PR SUPER FRUIT8.651.000220.000
10.TRGOVINSKA RADNJA CLOPA MIKI MIROSLAV TRAVICA PR, NOVI SAD7.018.000544.000
11.ZORAN ŽIVANOVIĆ PR SEKIN-M.T.5.665.000361.000
12.TRGOVINSKA RADNJA MOJA TEZGICA BEOGRAD5.603.000339.000
13.ELASFRUIT5.271.000456.000
14.STR BORO BREŠĆANSKI SUBOTICA5.072.000276.000
15.PELKA BAJIĆ PR TRGOVINSKA RADNJA LANE LPB NOVI SAD4.694.00040.000
16.PETAR ĐURIĆ PR TRGOVINSKA RADNJA BEOGRAD3.560.000359.000
17.NEBOJŠA SPREMO PR TRGOVINSKA RADNJA JD LIRIKA BEOGRAD3.417.00045.000
18.VESNA BOŽIĆ PR ŽELJKO BGD 20213.386.000393.000
19.VESNA KUBAT PR TRGOVINSKA RADNJA ADRIA 1 BEOGRAD3.190.00094.000
20.ĆAMPI3.180.00087.000
21.GABOR BAKOŠ PR SAMOSTALNA TRGOVINSKA RADNJA KANJIŽA3.137.000121.000
22.SAŠA MILJKOVIĆ PR SAŠA-20202.776.000299.000
izvor: CompanyWall, *svi podaci su za 2022. godinu, u dinarima

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.