Više od milion korisnika u Srbiji promenilo mobilnog operatora

Prenos broja u drugu mrežu zbog povoljnijih tarifnih paketa

BiznisHi-techPoslovanjeSrbija

19.7.2021 18:15 Autor: Redakcija Biznis.rs 3

Prenos broja u drugu mrežu zbog povoljnijih tarifnih paketa Prenos broja u drugu mrežu zbog povoljnijih tarifnih paketa
Po uzoru na praksu zemalja Evropske unije čiji je cilj podsticanje konkurencije i liberalizacija tržišta, korisnici mobilne telefonije u Srbiji već 10 godina imaju... Prenos broja u drugu mrežu zbog povoljnijih tarifnih paketa

Po uzoru na praksu zemalja Evropske unije čiji je cilj podsticanje konkurencije i liberalizacija tržišta, korisnici mobilne telefonije u Srbiji već 10 godina imaju pravo da promene operatora i zadrže postojeći broj telefona.

Mogućnost čuvanja broja obaveza je operatora, a jedan od glavnih uslova jeste registarcija korisnika. Postpaid korisnici se registruju automatski – potpisivanjem ugovora, a obaveza vođenja evidencije važi i za korisnike koji imaju prepaid kartice. Za proteklih deset godina u Srbiji je prenet ukupno 1.025.771 broj u mobilnim mrežama.

„Registracija neregistrovanih prepaid korisnika obavlja se kod primaoca broja uz davanje na uvid SIM kartice, PUК broja i važećeg identifikacionog dokumenta (lične karte ili putne isprave). Pretplatnik (korisnik) koji je izvršio prenos broja ne može ponovo da traži prenos istog broja u periodu kraćem od tri meseca od dana kada je izvršen prenos tog broja između operatora“, navode iz RATEL-a.

Foto: Pexels/Anete Lusina

Prvi korak je podnošenje zahteva

Operator primalac broja nije u obavezi da izvrši prenos, odnosno korišćenje dodatnih usluga koje je korisnik imao kod bivšeg provajdera. Takođe, prepaid korisnik ne može prilikom prelaska da traži bilo kakvu naknadu za preostali iznos na svom računu i neiskorišćeni saobraćaj.

„Zahtev za promenu operatora se ujedno smatra i zahtevom za raskid ugovora između pretplatnika i operatora davaoca broja, odnosno operatora koji daje broj u postupku prenosa broja i čije usluge je pretplatnik koristio do trenutka prenosa broja. Ugovor se raskida trenutkom isključenja broja iz mreže davaoca. Zahtev za prenos broja mogu podneti svi privatni i poslovni korisnici, za koje zahtev podnosi ovlašćeno lice. Podnosilac zahteva nije u obavezi da navede razlog prenosa broja u drugu mobilnu mrežu“, kažu iz kompanije MTS i dodaju da cena prenosa broja u MTS mrežu iznosi jedan dinar.

Kada zahtev može biti odbijen?

Ukoliko postoje zaostala dugovanja prema operatoru davaoca broja nastala do trenutka raskida ugovora, pretplatnik potpisuje izjavu da prihvata suspenziju poziva od strane novog operatora na rok od 30 dana. Novo uključenje sledi posle ovog roka na zahtev davaoca broja prema kojem bi trebalo izmiriti dugovanja.

„Zahtev može biti odbijen ukoliko davalac broja utvrdi da je podnet od strane neovlašćenog lica, odnosno da je zahtev netačan ili nepotpun. Takođe, neregistrovani korisnik ne može promeniti operatora ili u slučaju da postoje dugovanja koja proističu iz pretplatničkog ugovora. Nemoguće je promeniti provajdera ukoliko je od poslednjeg prenosa broja prošlo manje od tri meseca. Takođe, zahtev se odbija ukoliko je broj ukraden, nevažeći, nepostojeći, privremeno ili trajno isključen“, navode iz RATEL-a.

Kako zadržati postojeće korisnike?

Korisnici koji menjaju mrežu najčešće ne navode specifične razloge prelaska. U najvećem broju slučajeva žele da pronađu ponudu koja im najviše odgovara. Prilikom odluke o izboru mreže, pre svega gledaju sadržaje paketa, cenu, načine kupovine uređaja ili usluge sa dodatnom vrednošću.

„Operator se trudi da svojom ponudom odgovori na ono što je korisnicima najpotrebnije i da im to obezbedi. Uglavnom je to velika količina mobilnog interneta ili povoljne cene tarifnih paketa i mobilnih uređaja. Kada govorimo o načinu zadržavanja korisnika, to je proces koji traje i zavisi od celokupnog iskustva, od trenutka samog pristupanja korisnika mreži. Zadovoljan korisnik neće promeniti mrežu i stoga je veoma važano da lako dolazi do svih neophodnih informacija i da mu je na raspolaganju brz i pouzdan korisnički servis“, navode za Biznis.rs iz kompanije Telenor.

Instagram novi post
Foto: Pixabay.com

Operator davalac broja prosleđuje zahtev posle podnošenja Centralnoj bazi prenetih brojeva koja je pod kontrolom RATEL-a.

„Preko ove baze zahtev dolazi do operatora davaoca broja koji ima rok od dva radna dana da proveri ispunjenost uslova za prenos broja. Nakon što se utvrdi da uslovi postoje, operator davalac šalje povratnu informaciju Centralnoj bazi i operatoru primaocu. U naredna dva radna dana tehnički se realizuje prenos broja u drugu mrežu“, objašnjavaju iz kompanije Telenor.

  • Danijela

    19.7.2021 #1 Author

    Naravno. Svako za svoj novac gleda da ima sto bolje uslove kada je mobilni operater u pitanju.

    Odgovori

  • Ljilja

    20.7.2021 #2 Author

    Za istu tarifu kod svih operatera su svake naredne godine više cene. Usluga jednako losa, nije prilagođena korisniku. Domet očajan.

    Odgovori

  • Tina

    20.7.2021 #3 Author

    Dobro je da postoji konkuencija jer na taj naćin se usluge mobilnih operatera poboljšavaju. U njihovom je interesu da imaju što više korisnika

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...