Škoda i dalje najprodavanija, u premium segmentu prvi BMW

Prodaja novih vozila u Srbiji u prvoj polovini godine porasla za petinu

AnalizaAutomobiliPoslovanjeSrbija

15.7.2024 20:43 Autor: Marko Andrejić 5

Prodaja novih vozila u Srbiji u prvoj polovini godine porasla za petinu Prodaja novih vozila u Srbiji u prvoj polovini godine porasla za petinu
Prodaja novih putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila u Srbiji u prvih šest meseci ove godine porasla je za 21,18 odsto u odnosu na... Prodaja novih vozila u Srbiji u prvoj polovini godine porasla za petinu

Prodaja novih putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila u Srbiji u prvih šest meseci ove godine porasla je za 21,18 odsto u odnosu na isti period 2023. godine.

Prema podacima o broju prvi put registrovanih vozila u Srbiji, koje je Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova dobila od MUP Srbije i partnera Cube team, u našoj zemlji je od 1. januara zaključno sa 30. junom prodato 18.256 vozila (putnička i laka komercijalna vozila), što je za 3.191 vozilo više nego u 2023. kada je u istom periodu prodato 15.065 vozila.

U ovoj godini najviše vozila, posmatrano po mesecima, prodato je u aprilu – 4.351, a najmanje u januaru – 1.995.

Računajući ukupno prodata putnička vozila i laka komercijalna vozila  Škoda je i dalje najprodavaniji brend sa 3.573 vozila. Na drugom mestu po prodaji u prvih šest meseci je Tojota (Toyota) sa 1.667 prodatih vozila. Na trećem mestu je Folksvagen (Volkswagen) sa 1.333 prodatih vozila. Slede Sitroen (Citroen) sa 1.170 i Reno (Renault) sa 1.119.

Prodaja putničkih vozila u prvih šest meseci ove godine dostigla je 15.158 jedinica, što je u odnosu na prvu polovinu 2023. kada je prodato 12.664 putničkih vozila više za 2.474 automobila. To predstavlja respektabilan rast od 19,69 odsto. U aprilu je prodato najviše – 3.748, a najmanje u januaru – 1.519 automobila.

Škoda je i u ovoj kategoriji bio brend koji su najviše kupovali naši sugrađani sa 3.414 isporučenih i registrovanih putničkih vozila. Toyota je prodala 1.525 automobila, Volkswagen 943, Renault 907, Hyundai 844, KIA 822. Sledi BMW sa 798 i Dačija (Dacia) sa 786.

Foto: Pixabay.com

Kada se posmatraju samo Laka komercijalna vozila (LKV), rast prodaje u prvih šest meseci je veoma značajan jer je registrovano 3.098 ovih vozila ili 697 više nego u istom periodu prošle godine. To je u procentima rast od 29,03 odsto.

Prvi brend po šestomesečnom pregledu prodaje LKV  u ovoj godini je Citroen sa 797 vozila. FIAT je sa 483 prodata primerka na drugoj poziciji, Folksvagen sa 390 na trećoj. Slede Opel sa 258 i Reno sa 212.

Prodaja dvotočkaša i dalje raste neverovatnim tempom u Srbiji. U proteklih šest meseci prodato je 3.222 motocikla što je za 52,12 odsto više nego prošle godine od januara do juna, kada je prodato 2.118 motocikala.

Benzinski motori ubedljivo na prvom mestu

Kada je reč o vrsti goriva za koje su se kupci najčešće odlučivali, kod putničkih vozila su ubedljivo prvi izbor benzinski motori sa skoro polovinom ukupne prodaje – odnosno procentom od 48,33 odsto. Hibridni pogon u kombinaciji benzin-struja je na drugoj poziciji sa 21,50 odsto, a zanimljivo je da raste i broj prodatih vozila sa hibridnim pogonom dizel-struja, pa je i njihov udeo dostigao 7,68 odsto tržišta. Iz Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova navode da su dizelaši na trećem mestu sa 19,53 odsto.

Putnička vozila sa „fabričkim plinom“, ugrađenim pogonom na TNG i benzinskim motorom zauzela su 2,10 odsto tržišta. Samo na električni pogon prodato je 116 putničkih vozila.

Međunarodni sajam automobila Beograd 2024 / Foto: Biznis.rs

Kada je reč o pogonu lakih komercijalnih vozila, kupci u Srbiji i dalje najviše kupuju vozila sa pogonom na dizel – 57,59 odsto, ali i tu se primećuje pad u odnosu na prošlu godinu od 2,03 odsto. Pogon na benzin kod LKV je u konstantnom rastu, udeo na tržištu je 19,82 odsto, a godišnji rast čak 92,48 odsto, što pokazuje trend promene shvatanja kupaca.

Pogon benzin-gas je i dalje veoma popularan kod kupaca LKV i dostiže 15,95 odsto tržišta. Hibridni pogon benzin-gas na tržištu LKV u Srbiji u prvih šest meseci zauzima 3,10 odsto. Prodato je i 102 laka komercijalna vozila sa pogonom na električnu energiju.

Podaci Cube team-a zasnovani na broju registrovanih vozila pokazuju i da je pored pomenutog broja LKV, putničkih vozila, motocikala prodato i 210 autobusa, dva laka četvorocikla, 915 mopeda, dva motokultivatora, 2.957 priključnih vozila, 144 priključna vozila za traktor, 228 radnih mašina, 819 teretnih vozila, 999 teških četvorocikala,118 teških tricikala i 779 traktora.

Ukupno je prodato 28.651 vozilo u prvih šest meseci ove godine.

SUV vozila najprodavanija

SUV vozila (mala, srednja i velika) su ubedljivo najprodavanija kada se uporede vozila po klasama, u prvih šest meseci 2024. Srednji SUV zauzima čak 23,12 odsto tržišta, mala 12,37 odsto i velika 6,63 odsto. Ukupno su SUV vozila zauzela 42,12 odsto tržišta u Srbiji po prodaji u ovom periodu .

Vozila C klase (C1+C2) imaju tržišno učešće od 19,53 odsto, B klase 9,75 odsto, D klase (D1+D2) 3,95 odsto, A klase 2,45 odsto.

BMW prvi u premium segmentu

Najprodavaniji putnički automobili u takozvanom premium segmentu su bili BMW sa 798 prodatih vozila u prvih šest meseci, zatim Mercedes- Benz sa 478, Audi je prodao 470, Volvo 192, a Land Rover 96. Prodato je i 72 Poršea, 15 Maseratija, 12 Leksusa, devet Jaguara, pet Lamborghinija, kao i tri Ferarija, dva Bentlija i jedan Rols-Rojs.

Grande Panda iz Kragujevca koštaće najviše 25.000 evra

Stellantis je objavio da će Fiat Grande Panda iz Kragujevca koštati najviše 25.000 evra u električnoj, odnosno manje od 19.000 evra u hibridnoj varijanti. Profesor Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu Dušan Marković je, uoči zvaničnog lansiranja novog modela, u razgovoru za Biznis.rs upozorio da to vozilo pripada klasi „povoljnih“ automobila, koji su izloženi najjačoj konkurenciji kineskih proizvođača.

„Ono što mi još ne znamo je sa kakvim paketom opreme će se automobili nuditi po toj ceni, ali treba imati na umu da, iako ima sličnih kineskih modela koji su jeftiniji, oni nisu imali dobru prođu na evropskom tržištu, što zbog lojalnosti brendu, što zbog razvijenosti servisne mreže i podrške. Kada se donosi odluka o kupovini automobila cena jeste izuzetno važan, ali ne i jedini faktor, jer bi u suprotnom svi kupovali najjeftinije automobile u određenom segmentu“, objašnjava Marković za naš portal.

Iako cene kragujevačkog EV i hibrida možda deluju malo skuplje za srpske uslove, naš sagovornik ističe da je to dobra ponuda za razvijenu Evropu, gde Fiat računa na određenu grupu kupaca – mlade, samce ili parove kojima treba mali auto – mada očekuje oštru tržišnu utakmicu.

  • SUNCE

    16.7.2024 #1 Author

    Skoda zbog cene a Bmw zbog kvaliteta a i dobrim delom zbog imidza.

    Odgovori

  • DOBRILA

    16.7.2024 #2 Author

    Pa to je i dobro..

    Odgovori

  • Rade

    16.7.2024 #3 Author

    U Sloveniji prodano preko 28 000 novih vozila, u Hrvatskoj preko 38 000 novih vozila.
    Tačno se vidi koliko zaostajemo za njihovim standardom.

    Odgovori

  • Dux011

    16.7.2024 #4 Author

    Pa lepo bas.

    Odgovori

  • Manja

    16.7.2024 #5 Author

    Mozda zaostajemo za standardom, ali se ja i dalje pitam odakle ljudima pare…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.