Prodato još 2.390 akcija Laste od početka nedelje
29.3.2024 16:11 Autor: Milica Rilak 9
Beogradska berza objavila je pregled trgovanja za ovu nedelju, iz koga se vidi da su se akcije saobraćajnog preduzeća Lasta našle među „gubitnicima“, za razliku od prošle sedmice, kada su bile na listi najtrgovanijih i „dobitnika“.
Od ponedeljka, 25. marta, do danas prodato je 2.390 akcija beogradske Laste za nešto više od 1,35 miliona dinara, dok je njihova cena na zatvaranju trgovanja bila 566 dinara po deonici ili za 2,92 odsto niža nego prošle nedelje.
Akcijama Laste ipak se trgovalo iznad cene po kojoj je prodat vlasnički paket grada Beograda. Naime, Beograd je svojih 264.112 akcija prodao za 560 dinara po komadu, dok je prošle nedelje, kada je deonica tog saobraćajnog preduzeća vredela 583 dinara, grad Smederevo prodao svojih 15.455 akcija.
Prema Informatoru preduzeća, Lasta je emitovala 2.300.058 akcija, dok je 1.530.960 uključeno na Open Market Beogradske berze.
Smederevo je i dalje na listi najvećih akcionara, pošto Centralni registar hartija od vrednosti ažurira svoje podatke sa par dana zakašnjenja u odnosu na transakcije na berzi.
Ono što se sa sigurnošću može reći je da je Zbirni račun Erste banke, za koji domaći mediji spekulišu da iza njega stoje kompanije Strela Ub ili Strela Obrenovac u vlasništvu Miroslava Nikolića, raspolaže sa drugim po vrednosti akcionarskim kapitalom u Lasti.
Zbirni račun trenutno poseduje akcionarski kapital vredan 493,5 miliona dinara, odnosno 16,53 odsto akcija. Akcionarski fond ima vlasništvo nad najvrednijim paketom od 885 miliona dinara, dok je Republika Srbija na trećem mestu sa 410,6 miliona dinara.
Saobraćajno preduzeće Lasta na spisku je Ministarstva privrede za moguću privatizaciju tokom ove godine, pošto se vodi u kategoriji „moguća objava javnog poziva u 2024.“ u svojevrsnoj privatizacionoj bazi – a očekuje se da će ta kompanija za koji dan pripremiti dokumentaciju za procenu vrednosti, što bi mogao da bude uvod u novi pokušaj privatizacije.
Pročitajte još:
Lasta je, inače, poslednji put nove vlasnike putem tendera tražila pre 16 godina. Tenderska komisija je, međutim, na sednici održanoj 1. decembra 2008. godine donela odluku da se ponuda jedinog ponuđača, konzorcijuma pravnih lica Mayer’s Cars and Trucks Company Ltd. i Horn and Leibovitz Ltd tretira kao nepotpuna i da zato ne može biti predmet daljeg razmatranja.
Preduslov za učešće na tenderu koji je raspisan 2007. godine bio je da se potencijalni kupac bavi prevozom putnika u drumskom ili gradskom saobraćaju najmanje tri poslednje poslovne godine u kontinuitetu, da poseduje vozni park od najmanje 250 autobusa, kao i da je samostalno ili na konsolidovanom nivou u 2006. ostvario prihod od najmanje 150 miliona evra.
LJUBOMIR
29.3.2024 #1 AuthorAuu
ZVONČICA
30.3.2024 #2 AuthorDobro ste napisali,i smesno i tuzno
MAXMAD
31.3.2024 #3 AuthorNadamo se.
Jj992
29.3.2024 #4 AuthorMa super
HANA
30.3.2024 #5 AuthorNa doboš lagano.
Sve isplanirano…
JEKSICA25
31.3.2024 #6 Authorslazem se
BLIZANAC
31.3.2024 #7 AuthorProdato je to još odavno
NATI
31.3.2024 #8 AuthorSve se prodaje
Boba321
31.3.2024 #9 AuthorJos jedna domaca firma propada, prodaje se, a nigde u medijima