Servis automatskog menjača može da košta i do 3.000 evra
AutomobiliLifestyleSrbijaU fokusu
28.9.2022 13:56 Autor: Miljan Paunović 20
Redovan servis automatskog menjača je vrlo važan, jer ukoliko se desi da on otkaže troškovi remonta mogu biti izuzetno visoki. Zbog toga je preporuka da se automatik servisira kada vozilo pređe između 60.000 i 100.000 kilometara.
„U zavisnosti od tipa vozila cena servisiranja automatskog menjača kreće se od 20.000 do 24.000 dinara. Na cenu servisa najviše utiče tip ulja, ali i marka vozila, te tako jeftinije prođu oni koji voze Volkswagenova ili Opelova vozila, za razliku od vozača koji koriste vozila korejskih proizvođača“, objašnjavju za Biznis.rs iz auto-kuće Annus.
Pomenuta cena može varirati 10 do 15 odsto, u zavisnosti od brenda automobila. Svakako, kada vozač odluči da sebi priušti ovaj tip vozila trebalo bi da bude svestan da su mogući i veći izdaci, posebno ako je manje odgovoran i ne reaguje na signale koje mu šalje automobil.
Naime, u servis treba otići čim vozač primeti bilo kakvu nepravilnost u radu poput udaraca, proklizavanja, kašnjenja u uključivanje u D ili R pozicije.
Redovna zamena ulja u menjaču i ispiranje automatskog menjača obezbeđuju mu duži radni vek i nižu potrošnju goriva. Takođe, to doprinosi lakšem upravljanju automatskim menjačem, daje veću bezbednost pri vožnji i manje je verovatno da će se automobil oštetiti ili da će doći do nekog kvara koji može biti vrlo skup.
Profesionalna mašina za zamenu ulja u automatskom menjaču menja 100 odsto kompletnog ulja, što je takođe vrlo važno za vek trajanja vozila.
„Standardnim metodama nije bilo moguće izvršiti ispiranje i ispustiti ulje iz konvertora, hidrobloka, hladnjaka i cevi. Zato je prilikom zamene ulja polovina stare tečnosti i dalje ostajala u menjaču. Dotrajalo ulje ne podmazuje dovoljno delove automatskog menjača, tako da se komponente brže troše, otežana je promena stepena prenosa, skraćuje se radni vek i stvaraju naslage na komponentama menjača. Takođe, talože se i nečistoće koje vremenom mogu uzrokovati ozbiljne kvarove“, navode naši sagovornici iz auto-kuće Annus.
Pročitajte još:
Za izbor novih ulja se koriste isključivo premium brendovi i baza podataka proizvođača sa detaljnim informacijama o količini i samoj vrsti ulja, tipu filtera, količini aditiva, temperaturi na kojoj se vrši nivelacija.
S obzirom na poremećaje tržišta izazvane pandemijom i ratom u Ukrajini, saznali smo da su cene elektronskih komponenti za automatike više za 15 do 30 odsto, a da su ulja skočila za sedam-osam procenata
U Srbiji je broj vozila sa automatskim menjačem znatno manji od klasičnih, a naši sagovornici upozoravaju da automatici koji se uvoze iz inostranstva često nemaju istoriju održavanja, te da je potrebno biti oprezan pri kupovini ovakvih polovnih vozila.
Remont automatskog menjača udar na budžet
Ima i vozača koji sebi mogu da priušte automatik Porsche u vrednosti od 100.000 evra, pa ukoliko ovo luksuzno vozilo otkaže poslušnost remont menjača može da košta oko 3.000 evra. Veći problem je kada treba reparirati menjače automobila čija je vrednost oko 6.000 evra, a popravka košta i po 1.000 evra.
MARIJA
28.9.2022 #1 AuthorNe bih prelazila sa manuelnog na automatski menjač definitivno.
Dea
28.9.2022 #2 AuthorSkoro me strefio taj izdatak
GOCA BG
28.9.2022 #3 AuthorNe desava se cesto,ali kada se desi veliki novac treba odvojiti…
Gojko
4.3.2023 #4 AuthorLjudi ne znaju kako treba da radi dobro odrzavan automatski menjac, osim oni koji kupa potpuno nov auto. Zato vecina i ne zna da prosudi da je automatik problematican, jer on i dalje dobro radi i vuce iako nije redovno odrzavan. Obicno krenu problemi na oko 200.000km, a kod novijih modela mnogo mnogo ranije. Ima slucaj gde je automatik na novom autu kod prvog vlasnika otkazao na 80.000km. Novije proizvodnje npr posle tamo neke 2005 su sve vise problematicne i sve manje kvalitetne. Cak i kod luksuznih automobila. Takva je filozofija proizvodnje nastupila da se ne prave trajni automobili vec oni koji moraju da se redovno odrzavaju i daju pare za to. E takvi dolaze iz inostranstva u zemlju.
kaćica
28.9.2022 #5 AuthorPrevise novca za menjac.
JANA
29.9.2022 #6 AuthorPa sada ,zavisi kako koji auto gledamo …
VOJKAN
29.9.2022 #7 AuthorA nekada je bilo da brzine idu u „H“!
Tina
29.9.2022 #8 AuthorOdrzavanje automobila kosta
N.N.
29.9.2022 #9 AuthorPreskupo.
TATJANA
29.9.2022 #10 AuthorNije bas malo, dobra cifra
goca87
30.9.2022 #11 AuthorBaš me zanima za koji model je servis 3000 evra
ZVEZDICA01
1.10.2022 #12 AuthorPiše za Porsche od 100.000e 😄
LUKA
2.10.2022 #13 AuthorSitnica haha
Moj komsija toliko platio za Hondu Civic npr.
14.5.2024 #14 AuthorMoj komsija toliko platio za Hondu Civic npr.
Micoja
28.10.2024 #15 AuthorUpravo mi pre pola sata riknuo automatik c220d mečka džip. Odneli ga u servis . Kažu 3 hiljade najmanje . Auuuu
Coka13
21.10.2022 #16 AuthorSve zavisi od auta koji voziš. Ali svakako što je auto skuplji i noviji logično je da će i održavanje koštati više.
NINICA
26.2.2023 #17 AuthorSložila bih se, ako imaš pare za dobra kola, vala imaš i za delove😂
Gojkic
4.3.2023 #18 AuthorU Srbiji nikako ne uzimati auto sa automatskim menjacem ako nisi spreman za barem 300-500evra za sredjivanja hidrobloka i zamenu ulja i filtera. Na prste jedne ruke mozes da nabrojis vlasnike koji propisno odrzavaju automatske menjace. Uglavnom se to tera dok ne pocne da pokazuje probleme a onda se uvali nekom drugom. Ok je uzeti npr polovni auto visoke klase (Mercedes, Audi 6,8 itd) sa automatikom za nekih 3500e i dati jos 1000e za sredjivanje, jer tako za 4500-5000e imas auto koji ce da radi bez problema bar 10 godina. Ali uzeti takav auto za 10-12000, i posle dati jos 2-3000 se definitivno ne isplati. Takvi koji kupe tako nesto voze neko vreme vide da ne valja i onda prodaju dalje sa nizom cenom naravno.
Nenad
25.10.2024 #19 AuthorJel zna neko koliko je servis automatskog menjača,za pezo 308 1.6hdi 2011 godiste.
Anonimni
26.10.2024 #20 AuthorDali neko zna servis sto radi robotizovane menjace za pezo 5008.1.6 dizel