Šta kupac može da uradi kada se pokvari sistem za plaćanje karticama?
29.2.2024 15:42 Autor: Milica Vojtek 7
Iako se veliki marketi vode idejom da povećaju broj plaćanja platnim karticama, što se može primetiti i po sve većem broju kasa na kojima je moguć samo takav vid izmirenja računa, neretko se dešava da usled tehničkih problema to nije izvodljivo.
Sigurno ste makar jednom prisustvovali sceni u nekom od velikih marketa, gde kupac nakon polučasovne kupovine čeka red na kasi i kada su svi njegovi proizvodi otkucani kartica „ne prolazi“ – aparat se pokvario, loša je internet veza ili je ceo sistem trenutno u zastoju.
Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača, ističe da su te situacije „veoma neprijatne, kao i da stvaraju nelagodu i zbog drugih kupaca“. Iako postoji zakonski način na koji oštećeni kupac može da se žali, procedura je predugačka i često bez rezultata.
„U takvim situacijama možemo samo da se pozivamo na Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga. Za vreme guvernera Šoškića taj deo zaštite potrošača je prebačen u zaštitu korisnika finansijskih usluga, pa je nadležnost prebačena na Narodnu banku Srbije koja potrošačke sporove prosleđuje Ministarstvu trgovine da utvrdi u čemu je problem. To je borba sa vetrenjačama. Pored neprijatnosti koju ste doživeli, vi ste izgubili i vreme, možda ste propustili važan sastanak“, kaže Papović u razgovoru za Biznis.rs.
Na pitanje šta se u takvim situacijama radi sa kvarljivim proizvodima koji su ostali na kasi i ko vrši njihovu kontrolu, naš sagovornik kaže da „tu nema odgovora“.
„Mi možemo da izražavamo sumnju da se takva roba ne proverava, a oni tvrde da se proverava i ko će to sada dokazivati“, navodi naš sagovornik i dodaje da rešenje ovakih problema vidi u „ozbiljnom inspekcijskom nadzoru“.
Sa druge strane, iz kompanije Lidl poručuju da ukoliko dođe do situacije da plaćanje karticom nije moguće iz tehničkih razloga „po hitnom postupku u saradnji sa IT sektorom pokreće se proces da se ovaj izazov reši u što kraćem roku„.
Na licu mesta, kako navode, „postavlja se obaveštenje na kase sa informacijom da trenutno nije moguće platiti račun karticom, a pušta se i identično audio obaveštenje“.
Pročitajte još:
Roba koja je, usled nemogućnosti da bude plaćena, ostala na kasi vraća se na mesto, izuzev kada je u pitanju neka specifična vrsta artikla.
„Budući da ovakav slučaj nije čest, nezavisno od dužine trajanja – koja varira u zavisnosti od različitih okolnosti – naše kolege u prodavnicama vraćaju proizvode na njihova mesta, ukoliko nije u pitanju specifična vrsta artikla koja je kvarljiva. Tada se prate mere koje se tiču očuvanja bezbednosti proizvoda. Na primer, artikli koji su u režimu hlađenja otpisuju se kada je temperatura van granične propisane deklaracijom“, navode iz ove kompanije.
PAVLE-2005
29.2.2024 #1 AuthorPlačeš od muke dok utvrdi se ko je odgovoran
LJUBOMIR
29.2.2024 #2 Author😂😂😂
KIMCHI
29.2.2024 #3 AuthorBanke su krive
Lisica
29.2.2024 #4 AuthorNe moze nista
DOBRILA
1.3.2024 #5 AuthorNista…
SHALIMAR
1.3.2024 #6 AuthorTo može samo kod nas,kakva prava..borba sa vetrenjača kako kaže gospodin.
tamara71
1.3.2024 #7 AuthorPa nista…