Louis Vuitton beleži izuzetne rezultate zahvaljujući povratku kineskih kupaca
13.4.2023 09:19 Autor: Redakcija Biznis.rs 2
Prodaja brendova pod okriljem giganta luskuzne robe LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) je porasla jer su se kineski potrošači oporavili od najstrožih mera karantina na svetu i usmerili sredstva na luksuzne artikle.
Organska prodaja u najvećoj jedinici grupe, koja prodaje modnu i kožnu galanteriju, porasla je za 18 odsto u prvom kvartalu, navodi LVMH u najnovijem saopštenju.
Rast poslovne divizije u Kini imao je dvocifren procenat, rekao je analitičarima tokom poziva glavni finansijski direktor LVMH, Žan-Žak Gujoni (Jean-Jacques Guiony).
LVMH je “izuzetno optimističan“ za Kinesko tržište 2023. godine, rekao je Gujoni. „Brojevi u prvom tromesečju nagoveštavaju dobar rezultat u ostatku godine“.
Akcije LVMH su se do sada ove godine oporavile za više od 20 odsto nakon što je pad kineske potražnje počeo da jenjava. Azija, isključujući Japan, predstavljala 30 odsto prodaje u 2022. godini, u poređenju sa 35 odsto u prethodnoj godini – što pokazuje koliko su se stroge mere za borbu protiv epidemije virusa Covid-19 teško odrazile na potražnju za Christian Dior tašnama i nakitom s oznakom Tiffany, piše Bloomberg.
Potražnja ponovo raste u svakom regionu. Geografski, Japan je zabeležio najveći kvartalni rast u prvom tromesečju, 34 odsto na organskoj osnovi, praćen rastom od 24 odsto u Evropi i skokom od 14 odsto u Aziji van Japana. Prodaja u SAD porasla je osam odsto.
Očekuje se da će LVMH imati još jednu veliku prekretnicu kada se čuvena Tiffany-jeva prodavnica u centru Njujorka ponovo otvori krajem ovog meseca. Ova prodavnica je doprinosila sa skoro 10 odsto ukupne prodaje ovog brenda pre nego što ga je LVMH preuzeo pre dve godine.
LVMH će ove godine povećati cene samo onih proizvoda koje je Gujoni opisao kao “taktičke“, nakon što je nastavio sa značajnim povećanjem prošle godine na nivou cele grupe. On je priznao da je prodaja Hennessy konjaka u SAD u ovom kvartalu bila pogođena verovatno zbog rasta cena koje su potrošači u praksi odbili.
Pročitajte još:
Konglomerat LVMH nalazi se u rukama većinskog vlasnika Bernara Arnoa (Bernard Arnault), koji je po poslednjim merenjima ličnog bogatstva ponovo postao najbogatiji čovek na svetu, pretekavši Ilona Maska (Elon Musk), sa više od 200 milijardi američkih dolara imovine. Najnoviji rast vrednosti akcija njegove kompanije samo će ga dodatno učvrstiti na toj poziciji.
SHALIMAR
14.4.2023 #1 AuthorNista bez kineza..
DASHA
31.7.2023 #2 AuthorKineziiiii