Vrednost proizvođača satova procenjuje se na više od četiri milijarde franaka

Partners Group Holding povećava udeo u švajcarskom brendu Breitling

InvesticijeLifestyleLuksuzPoslovanjeSvet

7.12.2022 19:14 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Partners Group Holding povećava udeo u švajcarskom brendu Breitling Partners Group Holding povećava udeo u švajcarskom brendu Breitling
Partners Group Holding planira da poveća svoj udeo u kompaniji Breitling u okviru dogovora kojim bi procenjena vrednost švajcarskog proizvođača satova dostigla 4,2 milijarde... Partners Group Holding povećava udeo u švajcarskom brendu Breitling

Partners Group Holding planira da poveća svoj udeo u kompaniji Breitling u okviru dogovora kojim bi procenjena vrednost švajcarskog proizvođača satova dostigla 4,2 milijarde švajcarskih franaka (4,5 milijardi dolara), navode upućeni izvori.

Švajcarska investiciona grupacija trenutno vodi pregovore za povećanje udela u Breitling-u sa 23 na više od 50 odsto, navode izvori. Investiciona firma CVC Capital Partners planira da smanji svoj udeo u kompaniji za proizvodnju satova na oko 20 odsto, pri čemu će rukovodioci i drugi privatni investitori imati vlasništvo nad ostalim delovima kompanije, piše Bloomberg.

Procenjena vrednost brenda Breitling u toku promene vlasništva stavlja u prvi plan dramatični zaokret u poslovanju koji je pokrenuo generalni direktor kompanije Žorž Kern (Georges Kern). Vrednost brenda poznatog po Navitimer satovima procenjena je na 800 miliona franaka 2017. godine, kada je brend CVC otkupio većinski udeo u njemu i na oko tri milijarde kada je kompanija Partners investirala u njega u 2021. godini.

I pored promene u vlasništvu, nema naznaka da bi se rukovodstvo Breitling-a moglo promeniti, navode izvori. Medijska kuća FinNews ranije je izveštavala da Partners planira da otkupi većinski deo u kompaniji Breitling, te da potencijalno 2027. godine proda akcije na Švajcarskoj berzi.

Prema procenama kompanije Morgan Stanley, prodaja ovog brenda je 2021. godine porasla za 40 odsto, na oko 700 miliona franaka. U toku ove godine prodaja je porasla za još 25 odsto, zahvaljujući velikoj popularnosti modela satova kao što su Navitimer, Chronomat i Superocean, pisala je u oktobru agencija Bloomberg News.

Potražnja za luksuznim švajcarskim satovima porasla je u toku pandemije, pri čemu je 2021. godine izvoz dostigao rekordnu vrednost od 22,3 milijarde franaka. Ove godine industrija je na putu da dostigne još jedan rekord, a umesto Kine najviše satova je izvezeno u Sjedinjene Američke Države.

  • TATJANA

    8.12.2022 #1 Author

    Interesantno da porasla potražnja za vreme pandemije i za satove, nije samo za kućne aparate, video igrice i lekove

    Odgovori

  • GOCA BG

    9.12.2022 #2 Author

    Za dobre marke satova nema krize,kupuju ljudi kvalitet i trajnost…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...