Za zamenu baterije na e-automobilu i do 20.000 evra
27.2.2022 11:05 Autor: Miljan Paunović 27
Kada kupujemo automobil jedno od najčešćih pitanja je – „koliko troši“? Ovo se obično odnosi na benzince i dizelaše, ali poslednjih godina i na električna vozila koja takođe troše – struju iz baterije.
Poznato je da jednim punjenjem baterije električni automobil, u zavisnosti od klase, može da pređe i do 300 kilometara. Zatim je potrebno da se ponovo uključi u struju i baterija napuni do određenog nivoa, da bi nastavio put.
Kako je Biznis.rs ranije pisao, vek trajanja baterije zavisi od načina na koji je punimo. Što je češće punimo na “brzim” punjačima, to je njen rok trajanja kraći. Kada baterija oslabi ili „crkne“, sledi zamena.
Prema poslednjim informacijama iz sveta automobilizma, zamena baterije za električna vozila prilično košta, a garantni rok je osam godina, ili pređenih 250.000 kilometara. Takođe, postoji i mogućnost da se ona zameni ukoliko kapacitet baterije za vreme garantnog roka padne ispod 70 odsto.
Nedavno je holandski Autoweek uradio istraživanje u servisima, o ceni zamene baterije. Zanimljivo je da Tesla, Fiat, Opel i Audi nisu dali nikakav odgovor. Sledi Volkswagen koji takođe ne objavljuje tačne cene zamene baterija, ali nova baterija za modele iz serije ID (ID. 3 i ID.4) trebalo bi da košta od 10.000 do 15.000 evra, a za starije modele bazirane na MQB platformi, e-Golf i e-UP cena je od 10.000 do 20.000 evra. Cena zavisi od broja artikala i njegove složenosti, prenela je revija HAK izjavu portparola Volkswagena.
Da su cene baterija za e-automobile visoko iznad našeg nivoa platežnih mogućnosti, pokazuje i primer Mercedesa, čija baterija za EQA iznosi 15.209 evra, a za EQS koštaju čak 19.603 evra. Tu nije kraj. EQV novi paket ima cenu od 27.230 evra. Poređenja radi, vozilo Mercedes EQV 300 long prodaje se u proseku za 72.000 evra. Za zamensku bateriju za Smart vozila EQ fortwo i Smart EQ forfour trebalo bi izdvojiti oko 6.500 evra, dok za manju bateriju lakog automobila Twizy, cena baterija iznosi 4.000 evra. Za Renaultova vozila cene zamenskih baterija prosečno iznose 9.000 evra.
Novi podaci o troškovima zamena baterija su još uvek retki, a kako je pisao recurrentauto.com cene baterije će padati, i za pet godina njena vrednost sigurno neće biti ista kao danas.
Još 2019. godine istraživači Instituta za inovacioni menadžment u Varton Biznis školi (Mack Institute for Innovation Management at the Wharton School for Business) otkrili su pad od 16 odsto u troškovima baterijskog paketa između 2007. i 2019. godine.
Procenjeno je da je prosečna cena baterija bila 161 dolar/kWh. Sa tom procenom, u 2019. godini cena baterije od 100 kWh van garancije, kao što je uobičajeno za Tesla vozila velikog dometa, iznosila bi najmanje 16.100 dolara pre rada, poreza itd. Ako trend smanjenja cene baterija ostane konstantan, onda bi do 2025. cena zamenske baterije trebalo da bude i do tri puta niža.
Pročitajte još:
Troškovi zamene baterije, prema poslednjoj prognozi Bloomberg New Energy Finance (BNEF) iz decembra 2020. godine, do 2030. biće 62 dolara/kWh. Zamena paketa od 100 kWh u tom slučaju mogla bi da košta najmanje 6.200 dolara.
Treba imati u vidu i to da je usled pandemije korona virusa auto-industrija u svetu pretrpela velike gubitke, te se u budućnosti mogu očekivati neke nove, revidirane prognoze.
FLAME
27.2.2022 #1 AuthorAko ostane ta cena 15, 20k to je onda bolje kupiti nov auto. Toliko ne košta ni kada ode motor.
LJUBIŠA
27.2.2022 #2 AuthorPa kome se isplati ovo?
Nikako e-mobil.
DANIJELA
27.2.2022 #3 AuthorSkupo odrzavanje.
BIJUTI27
27.2.2022 #4 AuthorZa zamenu baterije, nov automobil.. 😀
Milovan94
27.2.2022 #5 AuthorZar je moguće da je toliko skupo održavanje?!
Anna
27.2.2022 #6 AuthorIskreno smatram da je bolje zameniti ceo auto umesto baterije. Dođe mu na isto što se tiče cene a dobijete nov auto sa novom baterijom. 🙂
KACA
27.2.2022 #7 AuthorJa za to kupim novi auto…Na telefonu kad crkne baterija kupis novi, a 20.000e da neko da da mu se zameni baterija na auto, taj nije bio onda skoro kod doce
SNEZANA
27.2.2022 #8 AuthorZaista preskupo…
LEBRON
27.1.2024 #9 AuthorSkupo bas
Maša
27.2.2022 #10 AuthorHaha, zamena baterije kao jedan dobar auto…
Milovan94
27.2.2022 #11 AuthorTo je zaista veliki trošak za održavanje.
JANA
27.2.2022 #12 AuthorSkupo bas menjanje baterija ,zato ne moze nikako da to jos uvek zazivi kod nas ,tj na istocnom trzisty..
GOCA BG
27.2.2022 #13 AuthorZbog cene i odrzavanja za sada ga i voze mali procenat ljudi,a vremenom ce pasti cena i bice prihvatljiva…
ZVEZDICA01
28.2.2022 #14 AuthorZato ih kod nas možemo prebrojati na prste jedne ruke…
BRANA19
28.2.2022 #15 AuthorVise se ne isplati ni da vozis auto 🤦
SUNCOKRET
28.2.2022 #16 AuthorOvakav automobil očigledno nije za nss standard i naše uslove. Šteta jer imamo veliku zagađenost vazduha.
MIŠKOVIĆ
28.2.2022 #17 Authornije za naše standarde prihvatljivo i ako je oćuvanje prirode bitno ovo niko kod nas ne može ispratiti
IRINA
28.2.2022 #18 Authorima još vremena za to
LEPOSAVA
28.2.2022 #19 AuthorHah….ja bi kupila neki bez baterije za te pare….
Lelica
28.2.2022 #20 AuthorPresmesno,pa ljudi ne mogu da skupe par hiljada da kupe neki autic jeftin,a ne neki kojem baterija kosta 20h.
MARE
28.2.2022 #21 AuthorMa dajte , molim vas , kome su namenjeni ti automobili .
Mike
28.2.2022 #22 AuthorDaleko smo mi od e-vozila, baterija… Kod nas je još prodaje gorivo u plastičnim flašama…
IRINA
2.3.2022 #23 AuthorSkupo odrzavanje jos mi nismo za taj standard
SR2022
2.3.2022 #24 AuthorHoce ljudi da „Cuvaju prirodu“, pa sedi na biciklu i idi na posao ne mora svako da ima po 5 automobila
MARKO7
2.3.2022 #25 AuthorPa da nije malo i skupo to? Ne razumem se toliko ali ta cifra zvuci bas strasno..
CELEKRALJ
3.3.2022 #26 AuthorDosta skupo ali verujem da ko ima za ovakav auto ima i za bateriju.
MARE
5.3.2022 #27 AuthorDefinitivno nisu namenjeni za siroke narodne mase bez obzira na drzavu i standard