Kad su navijači i sponzori raspoloženi da više troše

Trijumf Azura mogao bi da donese četiri milijarde evra italijanskoj ekonomiji

SvetVesti

13.7.2021 20:44 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Trijumf Azura mogao bi da donese četiri milijarde evra italijanskoj ekonomiji Trijumf Azura mogao bi da donese četiri milijarde evra italijanskoj ekonomiji
Pobeda Italije protiv Engleske u finalu Evropskog prvenstva Euro 2020 doneće italijanskom bruto društvenom proizvodu vrednost od četiri milijarde evra. Samo dolaskom do finala,... Trijumf Azura mogao bi da donese četiri milijarde evra italijanskoj ekonomiji

Pobeda Italije protiv Engleske u finalu Evropskog prvenstva Euro 2020 doneće italijanskom bruto društvenom proizvodu vrednost od četiri milijarde evra.

Samo dolaskom do finala, obe države finalistkinje (Engleska i Italija) osetile su značajan rast privrednih aktivnosti zbog povećane potrošnje u ugostiteljskim objektima i supermarketima.

Brand Finance, nezavisna konsultantska kompanija za procenu vrednosti robnih marki, smatra da će pobeda Italije rezultirati rastom poverenja i potrošnje potrošača, posebno na hranu i piće, alkohol i duvan, proizvode za domaćinstvo i usluge, prevoz, rekreaciju, kulturu i ugostiteljstvo.

Generalni direktor kompanije Masimo Pico (Massimo Pizzo) rekao je da je pobeda Italije značajan trenutak za naciju, posebno nakon poteškoća sa kojima se suočavala tokom poslednjih godinu i po dana pandemije. Ovaj trenutak je nesumnjivo doveo do rasta potrošačkog raspoloženja.“

Dobar rezultat će posledično dovesti i do rasta vrednosti sponzorskih ugovora. Primera radi, francuska muška reprezentacija u fudbalu je učestvovala na Svetskom prvenstvu 2018. godine sa 71 milionom evra vrednim godišnjim sponzorstvima, ali nakon osvajanja trofeja, ta suma porasla na 91 milion evra godišnje do nastupa na Euro 2020. Plasman na četvrto mesto Svetskog prvenstva doneo je engleskoj reprezentaciji povećanje od 10 odsto sponzorskog prihoda između dva turnira, sa 70 na 77 miliona evra.

Na osnovu učinka Francuske nakon pobede na Svetskom prvenstvu 2018. godine, pobeda Italije na Evropskom prvenstvu mogla bi da donese dodatnih 13 miliona evra prihoda od sponzorstava timu popularnih Azura. Dobar učinak Engleske verovatno će dovesti do povećanja sponzorskog prihoda nacionalnog saveza za 25 miliona evra, do iznosa od rekordnih 95 miliona evra za Svetsko prvenstvo u Kataru sledeće godine.

Za većinu nacionalnih fudbalskih timova najveći pojedinačni sponzor je odabrani proizvođač sportske opreme. Italijanska reprezentacija je potpisala osmogodišnji ugovor sa kompanijom Puma 2015. godine, pre „eksplozije“ vrednosti oko Svetskog prvenstva 2018. godine. Taj ugovor donosi 22 miliona evra italijanskom savezu godišnje, ali sigurno je da će nakon odigranog finala i Puma ostvariti značajnu dobit.

Tagovi
ITALIJA VESTI

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...